• Brummelisa

Var ska ni sova?

Ni som gifter er i samma stad som ni bor, kommer ni sova på hotell eller hemma?

• Svar på tråden Var ska ni sova?
  • Jag han
    Hemma. Vi bor några minuter från herrgården. Får åka en mil med taxi för att komma till hotell.
  • Happy72

På hotell, sen utcheckning kl 18.00, bara andas och llåta allt sjunka in....

• Aniara4

Hotell. Vi bor nära festlokalen, men det känns inte så speciellt att bara gå hem och lägga sig.

• Brummelisa

Nej, jag funderar på att boka hotell. Trots att vi bor i samma stad.

• mikaela86

hotell 2 nätter för att kunna njuta fullt ut dagen efter också!!

• ClaraH

Vi kommer att åka hem. Dels så kommer vi ha en massa folk på fika dagen efter (presentöppning) och dels så åker vi på bröllopsresa dagen efter det. Sen sover vi relativt ofta på hotell, och eftersom det nog blir sent så känner vi att vi tar igen det på semestern istället.

Sedan bor vi i ett nybyggt hus med ett fint badrum med bubbelbadkar, det är faktiskt finare än vad de flesta hotell kan erbjuda. Men nu hinner vi i och för sig inte bada direkt efter bröllopet, vi tar det två dagar innan istället

• labbalabba

vi kommer att sova hemma.. tyckte inte att det kändes värt att betala flera tusen för att få ett fint hotellrum och en ordinärt dubbelrum för en tusenlapp är ju verkligen ospännande, då sover vi mkt bättre hemma och åker på bröllopsresa på måndagen efter så då kan vi ju hotella för fullt :)

• fru2011kanske

Vi gifter oss inte i vår stad, men hade just de funderingar som flera här har, om det är värt pengarna. Vi vill gärna vara kvar på festen så länge som möjligt så det slutade med att vi åker på kryssning på måndag kväll som bröllopsnatt ( har fest fre-sön)

• Brummelisa

Ja, det är väl lite så jag känner. Är det värt att lägga de pengarna på hotell, när man kan sova hemma. Om vi ändå bor i samma stad? Det finns ingen bubbelpool på hotellet. Man kan ju ordna sovrumemt fint hemma med ljus och så.

Vi har bestämt att vi ska resa - men vet inte när det blir, men vi kommer ju bo på hotell då och så sa vi det att vi skipapr morgongåvan och köper något fint när vi är utomlands istället.

Svar på tråden Var ska ni sova?