• Lisen
    Äldre 12 Jul 16:23
    3083 visningar
    13 svar
    13
    3083

    9/6 2012

    Hej!! Jag ska gifta mej den 9/6 2012 jag undrar om där är någon mer som ska gifta sig den dagen?


    Vi kunde ge varann tips,ideer o bara prata om allt möjligt :)


    Hoppas att nån vill tjata lite ;)


     


    Kram på er!!

  • Svar på tråden 9/6 2012
  • minttu­s
    Äldre 14 Jul 19:06
    #1

    Hej!
    Vad roligt med nån som ska gifta sig samma dag. Då kan vi ju verkligen följas åt. Hjälpa varann med planering och tips och ideer. Vad roligt!!
    Hur långt har du kommit med planering?  Var nånstans i Sverige ska ni gifta er?

    Kram!!

  • Lisen
    Äldre 18 Jul 17:01
    #2

    Hej på dej!!


    Åh,vad kul o hitta nån som blir Fru samma dag som jag :) Absolut,vi kan hjälpa varann med tips o ideer.Jag är jun ute i god tid,men jag e sån...så jag har ordnat allt med dukningen-det ska gå i vitt o silver. Köopt linne dukar,silvriga löpare. Dekorations diamantero silver kandelabrar som vi ska ha. Fixat inbjudningskort... brudpar som ska stå på tårtan-graverat in våra namn o datum på tårtspade-o en gästbok har vi beställt från Usa. En jätte billig sida jag hittat...


    Vi kommer från Skåne ;)


    Hur långt har ni kommit? vilka fäger ska ert gå i?


    Vad kommer du ifrån o vad heter du? (om du vill ge ut det)


    Har köpt lite grejer härifrån oxå..billigt o bra:)


    Kram!!!


     

  • minttu­s
    Äldre 18 Jul 18:28
    #3

    Hej!
    Jag är också sån som är ute i god tid, jag vill helst inte stressa med bröllopsplaneringen alls. Dessutom är jag mammaledig just nu så jag har googlat runt en massa på internet och fått en hel del ideer. Jag har tänkt att vi ska ha såpbubblor istället för ris och jag vill ha cupcakes modell på bröllopstårtan.
    Kyrkan är bokad. Det blir Bromma kyrka och festen ska vi ha på Ljunglöfska slottet. Jag har bokat band till festen och vi har solist till kyrkan. Bröllopsfotografen är också bokad.
    Vi har inte riktigt bestämt nåt färgtema än men det kanske blir nåt med rosa....
    Har du provat brudklänningar än? Det har jag inte hunnit med än, det får bli i höst när semestrarna är över för jag vill helst ha med mig tärnan eller nån annan kompis.
    Jag bor i Stockholm och heter Madde.
    Kram!!

  • Lisen
    Äldre 19 Jul 10:11
    #4

    Hej igen!


    Vad mysigt o vara mammaledig,vi har inga barn...än :)


    Ja,såpbubbler det hade jag oxå tänkt-vad ska ni ha för några? jag har hittat på nätet i alla olika fäger-burkarna då. O locket är som ett hjärta. De va himla fina.


    Kyrkan bokad här oxå- Ska du ha mkt dekoration i kyrkan? E lite osäker på hur mkt man ska ha där...


    Band de ska vi oxå ha,sen har jag e kompis som är fotograf så hoh skall ta våra kort-i kyrkan och på festen oxå.


    Nä,jag har inte provat nån brudklänning än..vet inte hur jag vill den ska se ut...sen är jag inte trådsmal heller,så det får juh va nåt man inte ser ut som en maräng i ;)


    I stockholm har ni väl mååånga affärer o välja från? precis,man vill ju ha med sig nån,för smakråd.


    Har du varit med här länge?


    Hoppas att du får en fin vecka!!


    Kram!

  • minttu­s
    Äldre 19 Jul 15:37
    #5

    Hej!
    Vi har tre barn. Emilia är 9, Marcus 7 och lilltjejen Tilda är 1 år.
    Jag ska börja jobba i oktober så jag vill gärna hinna med så mycket som möjligt innan dess. Med tre barn har man ganska fullt upp.
    Vad har du hittat färgade burkar för såpbubblorna. Jag har bara hittat vita med lite olika utformning.
    Vi får inte dekorera kyrkan för att det är fler vigslar som hålls på samma dag. Jag tror att det var 4 vigslar , kl 13, 14,15,16. Vi valde kl 15. Vi får inte heller kasta rosblad inomhus vilket vi först hade tänkt att lilltjejen kunde ha haft en blomsterkorg. Jag tror att vi satsar på en ringkudde som lilltjejen får bära. Det enda vi får byta ut är blommorna vid altaret. 
    Hur stort bröllop har ni tänkt ha? Hur många gäster? Det är max 70 som gäller på det slottet som vi ska ha bröllopsfesten på. Vi har tänkt att bara ha de närmaste släkt och vänner och då är vi redan uppe i 65 st. 
    Det här med klänning , jag har ju en del mage kvar så att säga som jag måste försöka träna bort på nåt vis.
    Det finns nog en del butiker men jag har än så länge inte så stort koll på det. Jag längtar tills man får gå och prova. Hoppas man hittar nån som man bara "förälskar" sig i.
    Jag har varit med här sen maj, det var då vi bestämde att nu är det dags. Men min blivande vill fria på riktigt ( och det får han ju såklart ) och frieriet väntar jag på ...
    Vi ska på semester snart , hans semester börjar om 3 dagar så om jag inte är här så vet du varför.
    Tackar!! Hoppas detsamma för dig!!

     

  • Lisen
    Äldre 23 Jul 16:51
    #6

    Ja,men 3 barn så har du fullt upp. Då e de juh perfekt o hinna klart så mkt som möjligt innan du börjar jobba.


    Jag har hittat såpbubblor där burken e som diamanter,frackar,champangeglas,hjärtan. Sidan heter: Myheart.se


    Sen finns det en till som heter: Bröllopsbubblor.se


    Hoppas att du hittar nåt där :)


    vi hade tänkt bjuda ca 60pers, o vi har lagt en budget på ca 90.00kr. Sen får man juh se om man kan hålla den siffran. Där finns juh så mkt fint man vill köpa o köpa o köpa :) Jag får hålla i min shopoholicarm ;)


    Hoppas att där kommer ett frieri på semestern :)


    Ha en fin sådan oxå


    Kram på dej!!


     


     

  • Mandar­ina
    Äldre 4 Aug 22:36
    #7

    Hej ! Här är en till :) Vi ska gifta oss borgerligt med vigselförättaren På plats Inte kommit långt alls Ni andra är ju i full gång :))

  • Lisen
    Äldre 6 Aug 12:41
    #8

    Hej! Vad kul med en till denna dag :)


    jajemen,här håller vi på för fullt! Är alltid lånt iförväg och planerar. Tycker det är himla kul.


    Vart kommer du ifrån?


    Blir ni många efteråt?


     


    Kram

  • sahu
    Äldre 6 Aug 13:29
    #9

    Hej!
    Här är ännu en som ska gifta sig 9/6 2012 :)
    Vi bor i Stockholm men ska gifta oss i Kil utanför Karlstad. (Själv kommer jag dock från norrland).

    Vi skulle egentligen gift oss redan i somras, 2 juli. Men på grund av olika saker bestämde vi för att skjuta upp det, precis innan vi skulle skicka ut inbjudningarna. Redan när vi förlovade oss sa vi att vi skulle gifta oss den 9/6 2012, varför vi rusade på och tänkte gifta oss redan i sommar vet jag inte, de rullade som bara på.
    Så det känns riktigt bra att det blev som det blev! Och det kommer bli helt annorlunda än vad vi planerat också, vilket känns underbart.

    Det ska bli en borgerlig vigsel på en hembygdsgård i Kil, där vi har både vigsel och fest.
    Vi tänkte ha en buffé som middag (som vi ska laga själv) då det känns lättast och smidigast. Vi ska försöka hålla kostanderna så låga som möjligt och lägga dom på vår bröllopsresa istället.

    Vi har kommit igång med planeringen lite smått. Klänningen är klar (köpte jag i vintras redan då jag hade tänkt ha den somras:) Lokal/vigselplats bokat, inbjudningskorten är klara men vi måste byta ut själva textbladen så att rätt information står på dom. Jag tänkte sätta igång med Save the Date-kort snart. Jag tycker de kan va en bra och kul grej att skicka ut så här långt i förväg, så att folk vet att det är nåt på gång det datumet. Speciellt då hela min släkt har långt att åka och måste boka boenden m.m.

    Det ska bli kul att följa, få tips och själv komma med tips (om jag nu kommer ha några) under de här månaderna innan vår allas stora dag!

    Allt gott!
    / Sara

  • Lisen
    Äldre 7 Aug 16:08
    #10

    Vad härligt tjejer!!! :)


    Då har vi varann o bolla ideer med..sånt gillas :)


    Nån som hittat sig sin vigsel ring? Förslag på rött och vitt guld tillsammans???


    Kramar o kärlek! <3


     

  • Kiin80
    Äldre 7 Aug 17:19
    #11

    Oooh Jag och min fästman ska också gifta oss då!! Han friade den 10 juni i år, och då satte vi datumet direkt! Hur långt har ni kommit i planeringen då? bokat lokal å kyrka? Vi har bokat lokal, men inte kyrka... bara bestämt att det blir just kyrka

    Men visst är det väl härligt med planering hihi

    kramar

  • Lisen
    Äldre 8 Aug 10:30
    #12

    Hej Kiin80!


    Ohh,vad kul med ännu en som ska gifta sig :)


    Vart kommer du ifrån? Här är det Skåne som gäller....


    Planeringen är i full gång,bokat kyrka-loka-all dekoration e inhandlad-inbjudningskortetn e inhandlade o lite smått o gott oxå. Jag blir lixom helt galen...jag vill ha allt jag ser ...hahahah!


    Planeringe är härlig!!


    Vilken tema ska ni ha? färg o så...


     


    Hoppas få höra från dej!!


    Kram


     

  • minttu­s
    Äldre 18 Aug 12:34
    #13

    Nu är jag tillbaks från semestern.
    Bröllopsplaneringen har stått ganska still ett tag. Jag vet inte riktigt vad jag kan göra just nu. Vi ska gå på bröllop nu i helgen så jag får säkert en massa idéer och kommer att börja längta ännu mer till vårt bröllop. Det svåraste är att hålla tyst. Vi har bara berättat för våra familjer. Jag har även berättat för några kompisar för jag har så svårt att inte säga nåt men min blivande har inga problem med det.  
    Det jag har gjort är att jag har köpt näbbklänning till lilltjejen.. hoppas bara att den passar när det är dags. Jag tog ganska stor storlek så för liten kommer den inte att vara men kanske för lång. Lite svårt att veta hur mycket hon kommer att hinna växa.
    Vi har bokat hotell för bröllopsnatten. Vi hittade ett hotell i gamla stan som hade allt som vi vill ha till ett helt ok pris. Jag ville ha jacuzzi och det var svårare att hitta än vad jag trodde men nu är det klart. 

    Vad roligt att vi är fler med samma datum!! 

     

     


     

Svar på tråden 9/6 2012