Jag vill höra från er som haft utomhusvigsel!
Har varit på två utomhusvigslar och ska ka en utomhusvigsel själv.
Vigsel nr 1:
Höstbröllop. bröllopsgästerna stod i en halvcirkel vid ett träd. Brudparet kom gående längs en grusgång och jag har fått repa på i efterhand att det skulle spelats en liten melodi (högtalare, cd) men att det missades (ingen som visste om det så det var inget som saknades). Det var inga dekorationer alls utöver naturen i sig. Lite kallt då det var oktober, men väldigt vackert.
Solosång med microfon och högtalare var väldigt fint, men då vigsel annars var microfonlös så tog det lite överhand ;) Efter vigseln gick alla tillsammans till festlokalen för brudskål (2min gång)
Vigsel nr2:
Sommarbröllop på årets varmaste dag. Fin utsiktsplats vid gruva. Gästerna stod i halvcirkel runtom och läng en gång fram till vigselplatsen. CDspelare med extra högtalare spelade ingångsmarsh (de hade fixat litet elaggrigat då det ej fanns el på plats). Kort vigsel (endast den 'långa' versionen av borgeligt vigsel) blev lite snopet då det var marsalkar, brudtärnor, pampig musik och ...klart? Paret lämnade platsen i tjusig bil för fotning. Festen hölls på ett annat ställe.
Vår vigsel:
Sker i svärmors trädgård. Tanken är att vi ska komma knallandes runt hörnet på storhuset till ingångsmarsch från dator/förstärkare. Ringceremoni och sedan brudskål på samma plats.