Presenter till gästerna
Jo, jag undrar om det finns någon som tänkt göra hemmagjorda presenter och presentaskar till sina gäster. Skulle vilja få lite tips från alla kreativa själar:)
Jo, jag undrar om det finns någon som tänkt göra hemmagjorda presenter och presentaskar till sina gäster. Skulle vilja få lite tips från alla kreativa själar:)
jag hittade en mall på internet på askar som jag skrivit ut, och klipper, viker och limar mina sakar själv :) ca 90 st.. så det är en del men då blir det när man måste komma undan billigt.. :)
Vi kommer fylla dem med godis av någon sort :)
Japp, giftdigmedmig.bloggplatsen.se
Bloggar inte så ofta numera, men där finns en del inspiration att hämta (tycker jag iaf :P) Ska genast kolla in din blogg också ;)
Jag kommer nog inte att lägga presenter till gästerna, men OM jag skulle, så skulle jag baka kakor av något slag som passar temat och stapla och slå in i en rulle med fint papper. Såg martha stewart göra det en gång och det blev jättefint.
Japp, giftdigmedmig.bloggplatsen.se
Bloggar inte så ofta numera, men där finns en del inspiration att hämta (tycker jag iaf :P) Ska genast kolla in din blogg också ;)
Hej hej,
Jag har köpt små glasflaskor som jag ska fylla med polkagriskarameller (har rosa o vitt som tema). Sedan fästa en namnlapp på med hampasnöre (har skärgårdstema) och skriva gästernas namn på. Så blir det bordsplacering och en liten gåva :)
Är det bara jag som tycker att man ger tillräckligt om man bjuder på middag 3 rätter + snittar och tårta, fri dryck/bar hela dygnet och live band?
Känns som alla väljer att ge en liten present också.
Jag kan också tycka att det är fint med en liten present vid varje tallrik men jag vill inte ge godis. Vill hellre ha stora godisskålar utplacerade lite överallt.
Något tips på något ej ätbart man kan ge bort?
När min syster gifte sig (i Dalarna) beställde de små vita dalahästar med varje gäst namn på i rosa och så stod det syrrans och mannens namn på andra sidan och så datumet fram på hästen. Var jätte fint men eftersom jag inte är från Dalarna och inte ska gifta mig där så känns inte det rätt. Jag gifter mig i Skåne, men kommer inte på något skånskt förutom spettekaka, och det kan man ju inte ge
Jo, det är klart man kan ge en spiddekaga! En liten en... Annars kanske en liten gås? Rapsolja? Senap? Björnbärsmarmelad?
Jag tycker inte att det är för mycket att ge presenter till gästerna, vi har dock ingen alkohol alls på bröllopet och inget band heller, så vi slipper ju sådana utgifter.. :)
Vi vill sätta en gåva på allas hotellrum men inte godis! Morgonskor eller morgonrockar men frågan är om man använder dessa sen...? Någon annan med ett kreativt förslag?
Gillade för övrigt Unicef idén väldigt mycket!!