-
Ja gör det. Jag köpte på mig en bunt eftersom vi kommer att ha några barn från den närmaste släkten..helena86 skrev 2011-07-25 22:31:30 följande:Bra tips =) Vi ska dock ha det barnfritt =) Men smart att ha på barnkalas eller liknande, ska tipsa dem jag känner som har barn. =)
-
Var ska ni köpa placeringskorten? jag är ute efter helvita kort, men verkar inte hitta några vettiga på internet, hittade en sida men de blev slutsålda på en gång...
-
ClaraH skrev 2011-08-03 00:24:21 följande:Vi skippar placeringskort och skriver namnen på omslaget på fästhäftena istället.
Idag har vi haft vår sista träff med tost madame före bröllopet.
Jag håler på och syr det sista på klänningen och sedan måste vi göra fästhäftet och träna ordentligt på vår tango. PÅ fredag ska vi träffa vigselförrättaren och planera all musik och vigsel i detalj.Ja just det...vad härligt, det verkar vara ganska nära
ganska exakt ett år kvar för våran del
-
det funderade jag på också, åsså funderade jag på om man skulle gröpa ur gröna äpplen och ha de som ljushållare. Men en annan gång kanske hehe...LindaochJohn skrev 2011-08-03 03:54:28 följande:Vi kommer inte heller ha traditionella placeringskort utan ha äpplen med "blad".
Men det brukar finnas i bokaffärer med lite pappaer o sånt, eller panduro? -
Hej Hur går det för er alla?
Det har varit rätt lugnt för vår del, men idag kunde vi ringa och kolla festlokal, 800 kronor kostar den, och då ingår porslinet. Så det känns bra att ha det ur världen, men ska ändå ringa senare i år för att dubbelkolla, då det var nån vikarie som svarade. Men hon skrev ner mina uppgifter iaf.
-
helena86 skrev 2011-08-25 17:59:53 följande:Hej! Nu börjar det hända saker på bröllopsfronten igen efter att ha tagit ledigt under sommaren =) Vi håller på med inbjudningskorten för fullt. Det är jätte mysigt att sitta och pyssla med de tillsammans :D Men stickersen vi har på framsidan tog slut efter tolv kort så nu har vi beställt fler från panduro som vi ska hämta ut på måndag =) På måndag ska vi även till ett bageri och disskutera bröllopstårta =) =) =) Ska bli super roligt! Och snart är det väl dax att försöka hitta en florist för nu springer tiden i väg känns det som... Bara ca fyra månader kvar till vår stora dag nu =)
'
Hur går det för er andra? Har ni haft en fin sommar? =)Kul att göra det tillsammans
Vad ska ni ha för stickers på framsidan??`Själv har jag köpt inbjudningskort och kuvert. Men funderar nu på hur man ska smycka framsidan. Det är ju ett tag kvar men jag är gärna ute i god tid
På tisdag är det dags för mig att prova brudklänning, ser verkligen fram emot det. Ska ha en kompis med mig som smakråd. Har ni funderat ut vad ni vill ha för smaker i tårtan??
Sommaren har varit bra
känns som om att man hunnit med en hel del med planerandet, även fast det är lite stilla för tillfället. Så därför passar jag på och kollar upp pyssel biten så man inte är helt sysslolös
Har spenderat 460 kr på bröllopet än så länge
-
Berlan skrev 2011-08-25 20:41:19 följande:Vår budget hamnar ungefär på 70 000 exklusive bröllopsresa som det ser ut i dagsläget. Vi kommer förmodligen att ha omkring 65 gäster (bjuder in omkring 75 med räknar inte med att alla kommer).
var gifter ni er??
Vi räknar med att alla kommer
men vi har berättat det för i princip alla också och dom verkar vara taggade (trots att det nästan är ett år kvar
)
LindaochJohn: Ja jag såg den tråden. vet du var man kan beställa egengjorda stämplar? låter jättefint iaf
Vi har fixat:
kyrka
lokal
vem som ska göra mat
hår/smink
kollat ut min ring
prel.bokat fotograf
köpt inbjudningskort som jag ska fixa till
köpt pysselbok till de små (endast 1 kr/st)
köpt organzapåsar för ris/godis
min kusin ska sjunga i kyrkan
hmmm, undrar om det är det enda??
-
helena86 skrev 2011-08-26 12:35:26 följande:Vi ska ha silver färgade snöflingor som vi köper från panduro det blir jätte fint =) Ska visa er sen när jag är färdig :D Åh vad roligt och prova brudklänning =) Du kommer verkligen ha det trevligt! Nja vi har tänkt oss hallon och vitchokladmousse men det är det enda =) Har ni kommit på några smaker? Det finns ju såååå mkt!
Det blir säkert fint
Njaaa, något med choklad är bestämt iaf. Men vi har inte bestämt om det blir konditori tårta eller om hon som ska hjälpa oss som ska göra tårtan, det får hon bestämma själv (vill inte vara för jobbig hehe).
Fyller år på söndag, men får syrran & systerdottern på besök som ska sova över till imorgon så man har precis kommit hem efter att ha storhandlat, och hunnit göra kladdkakemuffins, men måste kika in här en sväng idag också
-
ahaa på så visBerlan skrev 2011-08-26 12:49:35 följande:Millan1984: Vi gifter oss i Luleå men bor i Skåne! Vi kommer att bjuda släkt och vänner från stora delar av landet och det är därför vi inte tror att alla kommer att kunna komma. Det blir ju ganska dyrt med flyg och så krävs det ju lite planering, särskilt om man är en hel familj som ska åka. Man kanske inte tar bilen när det är nästan 160 mil till bröllopet ;)
våra "långväga" gäster kommer få 11 mil att resa :p sen har vi syskon som får flyga hem just för det. När är det ni gifter er? Förra året var vi på bröllop i stockholm, och fick veta det 4 månader innan att det skulle vara bröllop, men dom sa då (efter vi fått inbjudan) att "vi hoppas ni har nånstans att bo för alla hotell är uppbokade" (just den helgen var det konferans för alla läkare världen över i sthlm), så det tycker jag att dom kunnat göra undantag för långväga gäster o berätta mycket tidigare så man kunnat planera. Nu hade vi ju tur att jag har en syster i Sthlm, men tänk om man inte hade? Då hade vi varit tvugna att tacka nej för att dom meddelade för sent...
-
Hur mycket sparar ni alla per månad, eller har ni redan en budget som är klar? vi sparar allt eftersom, och kommer då att köpa saker allt eftersom..Men vissa poster betalas ju först efter bröllopet...