Inlägg från: Millan1984 |Visa alla inlägg
  • Millan1984

Någon med en budget på ca 70-80 tusen?

helena86 skrev 2011-07-15 15:22:32 följande:
    IKEA är super bra när man vill komma undan billigt :D Vi gifter oss 31/12-11! =) Ja vi skulle vilja ha hallon och vitchoklad mousse och sen att de dekorerar tårtorna i vårt färgtema som är vitt och silver :D

Har ni kommit på några smaker ni vill ha? =)
    Mmm det lät gott. till tårtan blir det något med choklad då sambon inte gillar grädde...men blir det "kaka på kaka" om man skulle ha chokladpannacotta + tårta med choklad? vad kan man istöllet ha för smak till efterrätten?? alla tips mottages
  • Millan1984
    marimekko86 skrev 2011-07-16 00:12:12 följande:
    Vi funderar på att ha en fruktig sorbet till efterrätt, bara en kula typ och nåt som passar till. I bröllopstårtan kommer vi nog ha chokladmousse och skogsbärsgrädde
    lät smarrigt. Vi måste nog ta en riktig funderare
    ClaraH skrev 2011-07-16 08:37:11 följande:
    Vi bokade tårta ganska sent tycker jag, i slutet av juni. Vi gifter oss 20/8. Men det blir ingen typisk bröllopstårta utan en moussetårta. Vi tror att gästerna är ganska mätta och då känns det bra med en lite syrlig mousse strax efter maten. Vi betalar 40:- biten och då ingår dekoration och tårtställning. För regelrätta bröllopstårtor verkar 70:- biten vara rätt så vanligt pris i Stockholm i alla fall.
    aaah då är det inte så dumt ändå Men tjeena, 70 kr?? vi fick ett prisförslag på 29 kr/bit (och det är en väöldigt populärt ställe att gå till oavsett om man bara vill fika eller boka för större fest). Tänker ni ha något i pannacottan? vi blev bjudna på vaniljpannacotta med hjortron (men ingen av oss är några hjorton älskare), men man kan kanske ha hallon istället? Hahaha, ja jag skriver ju rätt mycket här så Men har man mycket som måste "komma ut ur systemet" så

Vad hade ni alla tänkt att bjuda på för alkohol? är det fult att ha bag in box när det gäller buffébjudning? Vi satt ner en kväll och bara spånade löst och kostnaderna blev hutlösa *jisses*, men vi ska ta oss till systemet nån dag och spåna och sen räkna om på nytt. Jag tror att jag kommer köra alkoholfritt dock på bröllopet. Är ingen stor drickare sen dricker jag heller inte pga mediciner och mina levervärden var förhöjda för några veckor sen och man vet inte vad det beror på (har väl druckit nån cider ibland)...
  • Millan1984
    ClaraH skrev 2011-07-16 10:42:17 följande:
    Om du kollar min länk så ser du att vi tänkte ha hallongelé i botten, överst pudrad med kakao och sedan ett hallon på och en chokladdekoration, men den är inte bestämd än. Jag kanske köper något färdigt. Sedan kanske jag ska ha ett litet citronflarn till på tallriken bredvid.

Vi bjuder på mousserat till brudskål, vin till förrätt, varmrätt och efterrätt, sedan avec till kaffet och tårta. På kvällen/festen blir det vin, öl, cider, läsk och alkoläsk i baren, ingen sprit. Vi har en som inte riktigt kan hantera det och jag tycker ändå att man får tillräckligt alkohol under maten.
    så resonerar vi också, ingen sprit, för gästerna kommer ändå att dricka så blandat och med sprit till det lär dom slockna och det är inte vad vi är ute efter. Funderar dock om man ska ha någon sorts bål till fördrink..men måste räkna ut vad som är snällare mot plånboken ska kika i din blogg!!
  • Millan1984
    helena86 skrev 2011-07-16 17:32:21 följande:
    Vitchokladpannacotta :) Med mosade hallon är sjuk gott! Jag har ett jätte bra recept om du vill ha =)
    ja tack  gärna
  • Millan1984

Dessa har jag köpt på loppis idag, 20 st för 30 kr. Funkar det inte med dekorationerna så får det vara eftersom det var så billigt. Men förhoppningsvis blir det bra!
  • Millan1984
    ClaraH skrev 2011-07-17 17:41:36 följande:
    Vi kommer att ha mousserat som brudskål (Prosecco la Robinia), men sedan ska vi ha lite mingel när man kommer till festlokalen, innan vigseln, för vi vill ta kort på alla gäster då. Men då tänker vi ha något alkoholfritt.
    vi funderar på bål, men inget är bestämt, medans dom väntar på oss får dom mingla, bli fotade, dricka bål och gå en tipspromenad. Det borde hålla dom sysselsatta en stund.

tack helena86, det ska jag testa nångång
  • Millan1984
    helena86 skrev 2011-07-20 17:59:04 följande:
    Jag fick hem en bröllopsinbjudan härom dagen men det står ingen klädkod, vad ska man ha på sig då? Brukar man inte skriva klädsel:Kavaj t.ex?
    jo klädkod ska ju alltid stå med så det är nog en miss fr¨ån deras sida, hör med toastmastern alt brudparet.

Har spenderat lite ledig tid i stugan och ska strax dit igen. ingen mobil och inget internet, tur att man har en bra kamera och en härlig utsikt så man kan fota mycket
  • Millan1984

Hej tjejer. hur går det för er? Vi har frågat min kusin om hon kan sjunga i kyrkan (hon har en oerhört vacker röst) och hon tackade gladeligen ja, så nu har vi löst det dagen efter träffade jag hela hennes familj och då visste alla om det och dom är självklart alla bjuden.

Dock velar vi mellan 2 kyrkor, alla säger att vi ska ta "min" kyrka, men för mig kvittar det, men måste bestämma oss snart. hur gör ni??

• Millan1984
    helena86 skrev 2011-07-25 10:57:53 följande:
    Jag ringde och frågade vad det var man skulle ha på sig och sade också att när det inte står ngt i inbjudan så är det frack enligt etikett . Jag fick då till svar : om ni vill ha frack får ni ha det?! Jag tänker då inte komma i någon balklänning utan jag kommer nog ta ngt enklare för tror nog detta är ett enklare bröllop då vi ska ta med alkohol och så själva.. Skulle ju se mega roligt ut om min fästman och jag kom uppklädda över öronen hahaha Det är aldrig roligt att vara för uppklädd på ett bröllop!
    Tack för er hjälp =)Vad roligt att ni har hittat ngn som kan sjunga i kyrkan =) Ta den kyrkan som känns rätt! Vi ska vara i en liten men super mysig kyrka som ligger mitt ute på landet vid hästhagar :D
    Ta en knälång klänning då ett säkert kort! Åh det lät mysigt. Mamma tycker att jag/vi ska välja den kyrka som jag tillhört, för det är ju tradition...men hmmm...
  • Millan1984

Måste bara tipsa om denna pysselbok. Har ni barn på festen är det här en bra grejj. Kostar 1 krona/ st (ja EN krona) och man får med kritor i,och den där runda gula saken. Finns på Barnens Hus.
Svar på tråden Någon med en budget på ca 70-80 tusen?