marimekko86 skrev 2011-07-16 00:12:12 följande:
Vi funderar på att ha en fruktig sorbet till efterrätt, bara en kula typ och nåt som passar till. I bröllopstårtan kommer vi nog ha chokladmousse och skogsbärsgrädde

lät smarrigt. Vi måste nog ta en riktig funderare

ClaraH skrev 2011-07-16 08:37:11 följande:
Vi bokade tårta ganska sent tycker jag, i slutet av juni. Vi gifter oss 20/8. Men det blir ingen typisk bröllopstårta utan en moussetårta. Vi tror att gästerna är ganska mätta och då känns det bra med en lite syrlig mousse strax efter maten. Vi betalar 40:- biten och då ingår dekoration och tårtställning. För regelrätta bröllopstårtor verkar 70:- biten vara rätt så vanligt pris i Stockholm i alla fall.
aaah då är det inte så dumt ändå

Men tjeena, 70 kr?? vi fick ett prisförslag på 29 kr/bit (och det är en väöldigt populärt ställe att gå till oavsett om man bara vill fika eller boka för större fest). Tänker ni ha något i pannacottan? vi blev bjudna på vaniljpannacotta med hjortron (men ingen av oss är några hjorton älskare), men man kan kanske ha hallon istället? Hahaha, ja jag skriver ju rätt mycket här så

Men har man mycket som måste "komma ut ur systemet" så
Vad hade ni alla tänkt att bjuda på för alkohol? är det fult att ha bag in box när det gäller buffébjudning? Vi satt ner en kväll och bara spånade löst och kostnaderna blev hutlösa *jisses*, men vi ska ta oss till systemet nån dag och spåna och sen räkna om på nytt. Jag tror att jag kommer köra alkoholfritt dock på bröllopet. Är ingen stor drickare sen dricker jag heller inte pga mediciner och mina levervärden var förhöjda för några veckor sen och man vet inte vad det beror på (har väl druckit nån cider ibland)...