• Knopan

Huden i ansiktet är helt knottrig!

Jag behöver hjälp!

Jag har annars fin, slät hud. Men nu, sedan några veckor tillbaka, är den helt knottrig, som en massa kvisslor. Pannan är helt täckt av dessa och även halva kinderna. 

Vad har hänt och hur får jag bort dom?

Snälla, hjälp mig    

• Svar på tråden Huden i ansiktet är helt knottrig!
  • Margris

Använder du solskyddskräm? Jag får massor av finnar och kvisslor av det...

• KretaBröllop2011

Jag tänkte direkt om det hade något med värmen och solen att göra? Då du säger att du inte ändrat någonting i kost eller annat så går mina tankar direkt till solen och ev solkräm eller liknande?

• Helena Mikael
    Knopan skrev 2011-06-14 21:04:00 följande:
    Okej, jag misstänkte det... och där bor jag inte  
    Ok, men det finns kvinnor över hela lander som säljer dessa produkter.
    Gå in på www.marykay.se och sök fram en konsult i ditt område.
    Jag tror verkligen att produkterna kan hjälpa dig.
  • Helena Mikael
    2 0 1 2 skrev 2011-06-14 13:26:10 följande:
    Har du något bra tips mot rocasea?
    Kul att du frågade! och svaret är ja! :)
    Jag har mailat dig.
  • Dannedo
    Helena Mikael skrev 2011-06-15 08:00:02 följande:
    Ok, men det finns kvinnor över hela lander som säljer dessa produkter.
    Gå in på www.marykay.se och sök fram en konsult i ditt område.
    Jag tror verkligen att produkterna kan hjälpa dig.
    Jag måste tyvärr skriva och varna för Mary Kay. Trots höga priser innehåller produkterna mineraloljor, vilket alla hudterapeuter är rörande överens om att inte är bra för hyn (utom dom på Mary Kay...). Jag använde Mary Kay nästan ett halvår. Första tiden kändes det jättebra, men sedan blev min hy sämre och sämre och till slut full med knottrot och finnar. Jag gick till en hudterapeut som undrade vad jag använde för produkter egentligen, och sa att det såg ut som att mina porer var helt igentäppta som dom blir av mineraloljor. När jag kom hem kollade jag och såg att produktera innehöll mineraloljor vilket jag aldrig trott att dom kunde göra med tanke på priset. Hade jag vetat det skulle jag aldrig ha använt dom. Dessutom är deras skrubb alldeles för "stark" för att användas i ansiktet, den är som sandpapper. Ger bra resultat först men är inte bra för hyn i längden.
  • SloveP

Man kan även hitta Mary kay på tradera...
    Jag köpte dock av en försäljare o måste säga att min hy reagerade direkt..Det blev små mipplar i ansiktet direkt nästan och den kändes fet o inte bra..Jag provade en foundation.
    Däremot har de ett handkräms set som är helt fantastiskt i tre steg, och det luktar gudomligt!!

• Anni

Hade det en gång, kom tillslut fram till att jag var allergisk mot stärkelsen i mina nya sänglakan.

• Knopan

Dessa kvisslor har funnits i några veckor nu, så de uppstod innan jag visade mig för solen och använde solkräm.

• 2 0 1 2
    Helena Mikael skrev 2011-06-15 08:17:47 följande:
    Kul att du frågade! och svaret är ja! :)
    Jag har mailat dig.
    Tusen tack! Jag ska svara så fort jag har lite mera tid. =0)
  • Biscuit

jag kan få utslag ibland men inte jätte mycket, då har det berott på stress och gått över efter ett tag. men ibörjan blev jag bara mer stressad av prickarna vilket hade värre effekt.

• Knopan
    Biscuit skrev 2011-06-17 22:44:07 följande:
    jag kan få utslag ibland men inte jätte mycket, då har det berott på stress och gått över efter ett tag. men ibörjan blev jag bara mer stressad av prickarna vilket hade värre effekt.
    Det är det som är så konstigt, för nu har jag haft de här utslagen i snart sex veckor. Dessvärre minskar ju inte stressen av planerandet av bröllop.
Svar på tråden Huden i ansiktet är helt knottrig!