• Knopan

Huden i ansiktet är helt knottrig!

Jag behöver hjälp!

Jag har annars fin, slät hud. Men nu, sedan några veckor tillbaka, är den helt knottrig, som en massa kvisslor. Pannan är helt täckt av dessa och även halva kinderna. 

Vad har hänt och hur får jag bort dom?

Snälla, hjälp mig    

• Svar på tråden Huden i ansiktet är helt knottrig!
  • Knopan
    2 0 1 2 skrev 2011-06-14 12:26:41 följande:
    Undvik alkohol och parfym i ansiktet, undvik täta foundations. Aloe Vera är lindrande och kan intas i flytande form samt smörjas på, köp den rena formen. Jag skulle vända mig till en hudvårdsexpert för att få hjälp faktiskt.
    Var hittar man en sådan? Menar du till en salong som utför ansiktsbehandlingar, massage m.m?
  • Syrinx

Knopan - var bor du? Jag kan varmt rekommendera en hudterapeut i Göteborg om det är i närheten?
    Annars brukar det finnas hudterapeuter på olika salonger och spa:n till exempel. Du kan säkert googla hudterapeut och din stad så kommer det upp namn.

• 2 0 1 2
    Knopan skrev 2011-06-14 12:51:24 följande:
    Var hittar man en sådan? Menar du till en salong som utför ansiktsbehandlingar, massage m.m?
    Syrinx hann svara innan jag hann! Det som lindrar på mig är aloe vera (tyvärr har jag blivit blåst på mina pengar och produkter av ett nätbolag och jag har inte råd att köpa nya just nu) och så använder jag bara mineralsmink från TiKei.se och BARA när jag "måste". Nu är det säkert inte samma åkomma vi har, hoppas jag för det är ett helvete, men jag har lärt mig en sak; man ska vara rädd om sin hud!
  • Doris

Kan varmt rekommendera apotekets ACO ansikts-scrub. Den gör rent huden och gör den samtidigt len och mjuk. Den har en lugnande effekt.

• Knopan
    Syrinx skrev 2011-06-14 12:53:58 följande:
    Knopan - var bor du? Jag kan varmt rekommendera en hudterapeut i Göteborg om det är i närheten?
    Annars brukar det finnas hudterapeuter på olika salonger och spa:n till exempel. Du kan säkert googla hudterapeut och din stad så kommer det upp namn.
    Då blir det cirka 30 mil att åka för mig  

Tack    
  • Knopan
    Doris skrev 2011-06-14 13:01:03 följande:
    Kan varmt rekommendera apotekets ACO ansikts-scrub. Den gör rent huden och gör den samtidigt len och mjuk. Den har en lugnande effekt.
    Den har jag och den brukar vara väldigt bra. Men på det här biter det INTE  
  • 2 0 1 2

Det finns säkert någon hudvårdsklinik  eller liknande i din närhet, kolla på eniro!

• Knopan
    2 0 1 2 skrev 2011-06-14 12:59:52 följande:
    Syrinx hann svara innan jag hann! Det som lindrar på mig är aloe vera (tyvärr har jag blivit blåst på mina pengar och produkter av ett nätbolag och jag har inte råd att köpa nya just nu) och så använder jag bara mineralsmink från TiKei.se och BARA när jag "måste". Nu är det säkert inte samma åkomma vi har, hoppas jag för det är ett helvete, men jag har lärt mig en sak; man ska vara rädd om sin hud!
    Jag ska absolut prova Aloe Vera.

Jag bör kanske också kolla upp någon salong i närheten, men det är ju så vansinnigt dyrt. 
  • Helena Mikael

Jag är Fristående Hudvårdskonsult och jag rekomenderar aldrig apotekets produkter.
    Även utbildade hudterapefter råder att inte använda dessa då dem inte är framtagna för och ledande inom hudvård av en anledning.
    Apoteket tar fram saker ur rena medicinska skäl som att man är allergisk mot parfym etc.

Bor du i VG regionen så maila mig på hkonigss@hotmail.com
    98% av våra kunder byter aldrig märke igen.

AloeVera fungerar på många kvinnor men inte alla vill ha dem som en permanent lösning.
    Huden åldras och förändras också, så man kan ha fantastisk hy hela sitt liv och plötsligt över en natt så får man dålig hy. Det kan bero på en rad faktorer men främst för att din hy ändras och behöver andra produkter, även hyn behöver uppmärksamhet.

• 2 0 1 2
    Knopan skrev 2011-06-14 13:16:01 följande:
    Jag ska absolut prova Aloe Vera.

Jag bör kanske också kolla upp någon salong i närheten, men det är ju så vansinnigt dyrt. 
    Ja det är ju tyvärr så. Tänk bara på att köpa aloe vera i dess renaste form, så inte du får en massa onödiga tillsatser i som ibland kan göra mer skada än nytta.
Svar på tråden Huden i ansiktet är helt knottrig!