• gisla

Min blivande man samlar på nakenbilder!

´Sedan tre år har jag varit förlovad med världens goaste och snällaste kille. Vi har planerat att gifta oss nästa sommar. Häromkvällen när jag satt och fixade våra invigningskort råkade jag hitta en hel samling med bilder av lättklädda tjejer på datorn under hans besparningar!! Detta blev jag mycket upprörd över eftersom jag inte vetat att han sysslar med sådant! Detta är något han aldrig berättat för mig. Skulle det ha gällt en eller två bilder skulle jag kanske inte ha brytt mig men det var hundratals bilder! Bilder på tex. Pamela Andersson som han annars brukar säga ser för fixad ut! Jag känner mig riktigt äcklad över dessa bilder, duger inte jag?? Det var mest tjejer med stora silikonbröst. Min sambo brukar säga att jag har små bröst men han är nöjda med dom som dom är. Nu känner jag mig tveksam och osäker över min självbild. Jag är en helt vanlig lite småmullig tjej med B-kupa. Jag vet inte om jag skall strunta i bilderna eller kräva att han raderar allt?! Det skulle aldrig falla mig in att sitta och samla på nakenbilder av män! Är det någon annan i detta avlånga land som råkat ut för samma problem??

• Svar på tråden Min blivande man samlar på nakenbilder!
  • Nils

Hej tjejen.
    Om du inte gillar att han samlar på nakna tjejer i datorn så måste du tala om detta för honom.
    Annars vet han ju inte att du ogillar det.
    Älskar och respekterar han dig så slutar han upp med sitt "samlande" tror jag.
    Kram

• Johanna = en lat kock

Om du inte gillar hans bilder så säg det till honom, det behöver itne vara mer än så...

Vet inte om du har något emot om han tittar på p.rrfilmer eller vad det kan vara... Vad jag förstår är män mer visuellt orienterade när det gäller s.x Medan vi kvinnor tänder mer på intellektuell och känslomässig stimulans...

Jag har hittills inte träffat en enda kille (kompisar eller respektive) som _inte_ har åtminstone någon film/tidning/bilder hemma eller på datorn...

Jag kan lova att han älskar dig och din kropp som du är... tro på honom när han säger det... fantasier har alla även om karlar måste titta på sina fantasier för att lyckas hålla kvar dem mer än en halv sekund...

//Johanna (som skiter i att mannen tittar på p.rr ibland)

• photogenique

Ejnie! Tydligen är bilderna onödiga och stötande (fåniga) för trådstartaren! Inte för mig personligen, alltså, förstår inte vad hennes man skulle i mitt hem att göra.
    I vårt förhållande har vi inga sådana problem men jag kan tänka mig att jag hade blivit sk*tförbannad om nån smusslat så bakom min rygg. Det är fegt att inte stå för vad man gör! Om jag i vredesmod raderat dem hade jag stått för det.

• Ejnie

Photogenique,

i all hast skrev jag dig istället för trådstartaren, det blev lite konstigt, klart hennes make knappast har bilder i din dator.

Jag inser att en del reagerar i vredesmod och det är väl bra om man står för sina handlignar då, men att REKOMMENDERA det är väl inte speciellt vettigt.
    Kommunikation är väl ändå grunden för ett bra förhållande inklusive när det bra förhållandet knakar av någon anledning.

*F.ö. ser jag att mina första inlägg kom igenom filtret så det är lite många inlägg i början om samma sak, beklagar upprepandet!*

• Meddelande borttaget
  • photogenique

God kommunikation är a och o!

• Cyberbride

Jag tycker inte att ni som skriver verkar förstå vad problemet gäller. Kanske gör inte jag heller det, men vi kan väl låta gisla förklara iså fall. Gisla skriver: "Duger inte jag?! och det är en fråga som MÄNGDER med tjejer har ställt här (el liknande - på denna site, och i mängder med andra nätdiskussioner).

Först och främst ska man alltså ha klart för sig att en massa tjejer undrar om de duger till fäljd av all manliga p*rr/nakenbilder. De får dåligt självförtroende, börjar jämföra sig själva med plastiga silikontjejer som tydligen står för de mäns ideal. Och då, Ejnie, betyder det något, eller hur?

M a o: ni som skriver att det inte är något att bry sig om, ni gör ju saken ännu svårare för gisla. Ska hon skämmas över att hon blir ledsen? Det är inte missunsamt, hårt, okänsligt att berätta för sin pojkvän att man känner sig illa till mods över p*rrbilder - som tydligen är så viktiga för honom att han sparat dem på sin dator.

För övrigt blir jag lite ledsen över den vanliga inställning att: "killar är så visuella och vi tjejer tänder på mäns intellekt". Reflektera över vad ni säger. S*xualitet styrs i mångt och mycket av omvärlden - det har gått mode i s*xideal i alla tider, de är föränderliga, och inte alls beständiga.

Att vara förstående över mäns s*xideal är en sak, men att de skulle ha rätt att existera oberoende av deras följder, tycker jag är fel.

Alltså gisla, förklara så öppet, ärligt du kan, vad du känner. Detta är svårt för killar att förstå, så du måste vara tydlig, även om det är väldigt självutlämnande. Och som någon skrev ovan, han tycker säkert att du är superfin, men om du blir ledsen så har du rätt att bli det, ändå.

• Ejnie

Cyberbride,

jag säjer inte att det "inte är något att bry sig om", men däremot att det inte är rätt att kasta hans bilder för att det gör en illa till mods.

Om man har problem (och jag är itne oförstående inför problemet) så måste man tala om det. Om mannen inte vill ge sig måste man bestämma sig för hur viktigt detta är, dvs vilka konsekvenser blir det om han inte lägger av (allt från inget alls till att man gör slut).

• Lill Anna  8/7-04

Är du riktigt säker att det är din sambo som samlar på bilderna och de inte har kommit dit av en slump, genom att han tex har varit på warezsidor (warez är piratkopierade program)..
    Jag har själv haft p0rrbilder på min dator, med nakna tjejer och inte är det jag som har lagt dit dem..

• Cyberbride

Ja Ejnie, vi har nog inte så olika åsikt egentligen. Men du skrev "En del män är väldigt visuella och gillar att se på bilder utan att det betyder något" vilket kan uppfattas som "inget att bry sig om". Nu menar du nog inte så, men flera andra har uttryckt sådana åsikter och det tycker jag är lite synd.

• Ejnie

Cyberbride,

jag håller med, vi är nog ganska överens. Min kommentar var i syfte att hon skulle känna sig bättre och inte känna att det var riktat mot henne, inte att försvara honom eller förminska hennes känslor. Om det togs emot på annat sätt var det inte min avsikt.

• Anna på V-kusten

Gisla

Det finns ingen anledning att du skall acceptera att din kille sitter och samlar på nakenbilder av tjejer. Du måste få honom att förstå ifall du bor ihop med honom så gäller att ha måste ha respekt för dig och rätta sig efter dina åsikter i ett sådant här fall.

Han säger ju att nöjd med dig och din kropp. Jag förutsätter att han älskar dig.
    Om han är intresserad av fotografering och bildredigering så föreslå honom att du poserar för sådana nakenbilder, dvs om du själv känner att det är rätt.

Jag och min man har experimenterat lite med sådana foton. Det är spännande och stimulerande men bara om man gör det tillsammans och är 100% överens om omfattning.

• emy

Hej Gisla!

Jag reagerade på något helt annat i ditt inlägg, nämligen att du skriver att du har små bröst och att din sambo tycker att de är små men att han är nöjd med dem.

Jag blir så less på att vi blivit så hjärntvättade av media. B-kupa är så vitt jag vet den allra vanligaste storleken. Alltså har du inte små bröst, utan NORMALSTORA. Försök få din gubbe att fatta det och framförallt - ta in det själv. Och om han skulle säga något liknande igen kan du ju säga att lite längre och tjockare s n o p p hade varit fint, men han duger så bra ändå, lilla gubben. Klappa honom på huvudet och le genomfalskt också.

• Cyberbride

Håller med dig emy! Ibland är vi inte medvetna om hur påverkade vi blir av alla bilder på mer eller mindre avklädda tjejer. Kvinnokroppen är vacker, manskroppen likaså - men när så många tjejer med helt normalt utseende (d v s med kroppar som vi borde få vara nöjda och stolta över) inte tycker att de är fina nog, då är det nåt som är fel - på våra ytliga massmedier, och vår ytliga kultur. Sen (även om jag hade lite kul åt tidd förslag, emy ) tror jag inte att killen menar nåt illa alls, det är inte så att killar som tittar på nakenbilder behöver vara värsta mansgrisarna, de är ju också påverkade av samma kultur.

• gisla

Tack, Tack allihopa som svarat på mitt inlägg! Trodde aldrig att mitt inlägg skulle skapa sådan debatt!

Det har varit intressant att läsa alla tankar och ideèr! Så tack alla för era råd! Jag har nu konfronterat min sambo(kunde inte hålla mig längre)och vi har diskuterat igenom saken. Min sambo är ganska "svartis" så jag vände på problemet och frågade vad han skulle tycka ifall jag samlade på bilder

Det visade sig att en hel del av bilderna är gamla bilder som sparats innan vi blev tillsammans..från ungkarlslivet.. Han blev jättelessen över att jag hittat bilderna och skäms som en hund. Han har nu lovat att radera bort alla bilder. Han föreslog att jag skulle få göra det om det skulle kännas bättre men jag sa att det nog skall ske på hans initiativ! Så jag tror nog att vi har löst vårt "lilla problem".

Men jag stör mig ännu på dessa bilder jag hittade, alla dessa uppumpade brudar.. Har två stycken på jobbet som gjort silikoninlägg den senaste månaden. Det var sååå synd om dem, de hade ont och kunde knappt jobba. Vart skall denna värld gå, snart vet man ju knappt hur en normal tjej ser ut längre?

• Electric Lady

Jag skulle göra slut direkt. Porr är människoförakt, och det kan jag inte leva med.

Skulle iofs aldrig bli involverad med en kille som hade såna böjelser.

Usch!

• Cyberbride

Yepp, ju fler som gör om sig, ju svårare blir "normen" för hur man ska se ut...

Tycker att det var jättebra att ni pratade om det! (Och ganska bra var det att han blev ledsen - det visar ju att han förstår att du tar illa vid dig - kanske.)

Tycker att du ska fortsätta att "störa dig" på de där uppumpade brudarna, men bara i det generella - inte på det personliga planet. Du är säkert sexig i mäns ögon - och B-kupa är det nog många tjejer som vill ha, tror jag...

• Ejnie

Gisla, vad roligt att det verkar ha fått en ganska bra lösning!

Och det är förskräckligt hur vi indoktrineras med märkliga ideal - en annan tråd för det kanske?

• _princess_

Snälla lilla du, detta är bara fantasier och har inget med verkligheten att göra.
    Säger han att han är nöjd med dig så ÄR det så..
    Han skäms säkert nog som det är..låt han få ha sin samling ifred...tro mig!
    Gör inget stort av detta nu, det kommer förstöra så mycket.

Svar på tråden Min blivande man samlar på nakenbilder!