• gisla

Min blivande man samlar på nakenbilder!

´Sedan tre år har jag varit förlovad med världens goaste och snällaste kille. Vi har planerat att gifta oss nästa sommar. Häromkvällen när jag satt och fixade våra invigningskort råkade jag hitta en hel samling med bilder av lättklädda tjejer på datorn under hans besparningar!! Detta blev jag mycket upprörd över eftersom jag inte vetat att han sysslar med sådant! Detta är något han aldrig berättat för mig. Skulle det ha gällt en eller två bilder skulle jag kanske inte ha brytt mig men det var hundratals bilder! Bilder på tex. Pamela Andersson som han annars brukar säga ser för fixad ut! Jag känner mig riktigt äcklad över dessa bilder, duger inte jag?? Det var mest tjejer med stora silikonbröst. Min sambo brukar säga att jag har små bröst men han är nöjda med dom som dom är. Nu känner jag mig tveksam och osäker över min självbild. Jag är en helt vanlig lite småmullig tjej med B-kupa. Jag vet inte om jag skall strunta i bilderna eller kräva att han raderar allt?! Det skulle aldrig falla mig in att sitta och samla på nakenbilder av män! Är det någon annan i detta avlånga land som råkat ut för samma problem??

• Svar på tråden Min blivande man samlar på nakenbilder!
  • Ejnie

Framförallt kanske du ska säja till honom att du hittade bilderna och att du känner dig lite ledsen och förvirrad (som du beskriver ovan) och undrar om du inte duger osv. Tala om att du blir ledsen och vänta på svaret.

En del män är väldigt visuella och gillar att se på bilder utan att det betyder något. M a o han kan mycket väl älska dig och avguda din kropp som den är osv men ändå tycka det är lite kul och spännande att TITTA på kvinnor med jättebröst (eller nåt annat).

Jag skulle inte ställa krav i första läget eftersom det lätt låser ställningarna och han lätt går i försvar och så blir det pannkaka av allt. Jag menar, INGEN gillar ju att få ultimatum, allra minst över saker som är lite känsliga och det är det ju ofta med porr & lättklädda bilder eftersom de flesta killar är medvetna om att många tjejer reagerar ganska hårt på detta.

Berätta vad han sa...

• photogenique

Säg inget utan radera dem själv! Han kan ju inte direkt säga nåt för då avslöjar han sig. Sedan kan du vid lugnare tillfälle konfrontera honom och fråga vad han får ut av det där!

• blåbär

Alla har väl rätt till ett privatliv även om man bor ihop?? Jag skulle inte bli så upprörd om jag hittade sådant på min blivandes dator... Jag kanske skulle fråga honom om dem men absolut inte radera dem!!

• Ejnie

Av någon anledning åt filtret upp mitt inlägg,

kontentan är att jag tycker du ska berätta att du hittat dem och att du blev ledsen och känner dig oattraktiv (eller vad du nu känner) och är undrande inför att han samlar på dessa. Berätta var du känner, inte vad detta gör med dig. (Dvs "Jag känner mig ledsen" istället för "Du gör mig ledsen") Be honom berätta och LYSSNA på vad han säjer.

Att radera dem utan att tala om det är fräckt, elakt och en massa andra saker som troligen fastnar i filtret. Jämför med om din man inte gillar en av dina klänningar - får han kasta den då? Eller dina skivor för han inte gillar musiken? Eller något annat som han inte gillar?

Man skulle kunna argumentera om att det är skillnad på vad det är, men jag tycker inte det. Om det så är bilder av "förbjuden sort" är det bättre att tala om vad man har hittat och diskutera det hela än bara självsvåldigt radera dem.

Om du raderar dem har du satt nivån - då kan han dels välja att gömma saker noggrannare och dels ge sig på dina grejer. Nä, öppen och rak kommunikation är det bästa.

• Ejnie

gisla,

dessutom, alla har rätt till sina fantasier, det är mycket möjligt att detta inte har ett SMACK med hans känslor för dig att göra. Han måste ta hänsyn till dina känslor, men du också till hans.

Photogenique, fattar faktiskt inte hur du resonerar!

• photogenique

Herregud flickor! Detta är väl ändå en värdslig sak! Om han nu gillar sina fåniga bilder så mkt så skaffar han väl nya!
    Fattar inte att NI hetsar upp er så mkt! Alla har väl rätt att komma med sina förslag även om de inte passar er??!!!

• blåbär

photogenique: Det handlar om den personliga integriteten.

• Ejnie

Photogenique,

för vem är de fåniga? HAN tycker antagligen inte det... och som sagt, om han tycker DINA grejer är fåniga, kan han kasta dem då?

• Dea

Jag håller med om att alla har rätt till sina fantasier, men när partnern påverkas av dem är det ju mer än fantasier.

Då har man tagit in något, "en rival". Även om det inte är en fysisk person, så har man ansvar för att ens partner känner sig trygg i relationen och i sitt hem. Han kan ta det ansvaret genom att radera dem och slippa tjafset, eller att ta diskussionen om varför Gisla inte behöver oroa sig ändå.

Jag tycker du ska fråga honom rakt ut. Ge honom en chans. Börja inte glida isär över detta. Berätta hur du mår av det, och låt honom bemöta det.

(För övrigt så är det möjligt, ja rent av troligt, att många män gillar båda stora bröst och små bröst).

Svar på tråden Min blivande man samlar på nakenbilder!