Inlägg från: sasssyy |Visa alla inlägg
  • sasssyy

Gratta för hemlig vigsel

har du aldrig funderat på om de faktiskt planerat att gifta sig i år före ni bokade året som "erat"??

Jag håller med ovanstående men vet också att när det gäller just vigsel så har man rätt att vara lite egotrippad... dock har ett år 365 dagar och varför de skulle vänta med att gifta sig bara för att ni bokat EN dag detta året känns för mig väldigt främmande och lite naivt.
    DOCK är det så att de har valt att gifta sig i ensamhet och hemlighet.... detta kan vara av respekt för er, eftersom ni uppenbarligen lägger ner mycket krut på erat bröllop. De valde en annan väg... hade de valt ett storartat bröllop och förlagt det helgen före erat hade det varit en annan sak.

Sen är det som någon mycket riktigt säger att en present är inte en betalning för att få vara med på vigseln, det är en grattulation..ett vykort som du lite syrligt föreslår tycker jag känns lite....som att bete sig barnsligt.. ring upp och säg grattis. Gläds åt dina vänner så som de förhoppningsvis kommer att glädjas åt er.

Att det kommer grattas på erat bröllop?? Nja.. beror väl på hur långt det är tills ni gifter er, och visst får man hoppas att folk har så pass mycket vett att deras grattande av det andra paret inte tar över.. men tänk om någon just tillkännagivit att den är gravid, får folk inte gratta till det heller då?

Folk ska ha så mycket vett att det är eran dag som är i fokus på ERAN dag.. men alla andra dagar på året har folk faktiskt rätt att gifta sig.

Svar på tråden Gratta för hemlig vigsel