• 120530

    Vinterbrudar - 2012

    Tänkte starta en tråd för oss som planerar vinterbröllop 2012 och som just nu har en bit kvar till den stora dagen! Tanken är att vi skall kunna följas åt i planeringen och hjälpa varandra med tips och råd.

    Vi kan väll börja med en kort presentation av våra bröllop:
    Datum: 25.02.2012
    Antal gäster: ca 30 st
    Typ av vigsel: Borglig
    Gifter oss i: Halmstad

    Ska bli roligt att se hur många vi är!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-23 18:20

    Lista med datum:
    Selma: 31.12.2011
    Iia: 07.01.2012
    Evelinas: 07.01.2012
    Januaribruden: 14.01.2012
    Januaribrud: 21.01.2012
    pärlan: 28.01.2012
    Mahy: ?.02.2012
    RiNa: 04.02.2012
    Red: 25.02.2012
    Annixa: 25.02.2012
    malin martin: 25.02.2012
    Dannis82:25.02.2012
    JennyL: 10.03.2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-09 07:18
    tessie01 25.12.2012
    misscharlotte: 30.12.2011
    Selma: 31.12.2011
    Iia: 07.01.2012
    Evelinas: 07.01.2012
    Januaribruden: 14.01.2012
    Januaribrud: 21.01.2012
    pärlan: 28.01.2012
    RiNa: 04.02.2012
    Mahy: 11.02.2012
    Red: 25.02.2012
    Annixa: 25.02.2012
    malin martin: 25.02.2012
    Dannis82:25.02.2012
    JennyL: 10.03.2012

  • Svar på tråden Vinterbrudar - 2012
  • Januaribrud

    Igår var jag och klippte mig och gjorde även en provsminkning inför bröllopet. Min frisör var jätteduktig. Hon sminkade två olika varianter, en på varje öga (såg inte klok ut, haha), så jag skulle få två olika att välja på. Såg direkt vad som passade mig bäst. Blir ögon i grå/silver nyanser vilket även fungerar jättebra eftersom min blivande kommer att ha väst och kravatt i grått och min bukett har grå inslag. Mer festligt än vardagssminkning blev det men utan att se spacklat ut. Är så nöjd


     


    Denna vecka skall jag göra:


    -Lösa problemet med min felsydda klänning! (prio 1 såklart!)


     


    -Skriva ut innehållet till festhäften (omslag är redan klara)


     


    -Skriva ut vigselprogram


     


    -Impregnera uteskor och gå in inneskorna (ajaj, mina är en liiiiten aning för små)


     


    -Ringa scandic och avboka ett romantikpaket som jag la till på min beställning. Vill istället fixa något eget mumsigt som vi kan äta/dricka på kvällen när vi kommer till hotellet.


     


    -Köpa marschaller och tilltugg till brudskålen.


     


    -Genrep inför bröllopet med präst och kantor på torsdag!


     


     


     


     

  • Januaribrud

    Vet föresten att min blivande skall ha sin svensexa på lördag. Jag skall vara delaktig i kidnappningen Skall bli så kul att se hans min. Han förväntar sig ingen svensexa så han kommer nog bli mycket överraskad

  • 120530
    Januaribrud skrev 2012-01-10 11:14:06 följande:

    Igår var jag och klippte mig och gjorde även en provsminkning inför bröllopet. Min frisör var jätteduktig. Hon sminkade två olika varianter, en på varje öga (såg inte klok ut, haha), så jag skulle få två olika att välja på. Såg direkt vad som passade mig bäst. Blir ögon i grå/silver nyanser vilket även fungerar jättebra eftersom min blivande kommer att ha väst och kravatt i grått och min bukett har grå inslag. Mer festligt än vardagssminkning blev det men utan att se spacklat ut. Är så nöjd


     


    Denna vecka skall jag göra:


    -Lösa problemet med min felsydda klänning! (prio 1 såklart!)


     


    -Skriva ut innehållet till festhäften (omslag är redan klara)


     


    -Skriva ut vigselprogram


     


    -Impregnera uteskor och gå in inneskorna (ajaj, mina är en liiiiten aning för små)


     


    -Ringa scandic och avboka ett romantikpaket som jag la till på min beställning. Vill istället fixa något eget mumsigt som vi kan äta/dricka på kvällen när vi kommer till hotellet.


     


    -Köpa marschaller och tilltugg till brudskålen.


     


    -Genrep inför bröllopet med präst och kantor på torsdag!


    Roligt med sminkningen! Jag bokade tid för min provsminkning den första februari, hoppas hoppas det går bra och blir fint :) Hon kände dessutom en tjej som gör naglar som skall ringa mig ikväll och boka en tid.


     


    Har aldrig fixa naglarna men vill gärna göra det till bröllopet. Hur gör ni andra?

  • Januaribrud
    Red skrev 2012-01-10 11:17:05 följande:

    Roligt med sminkningen! Jag bokade tid för min provsminkning den första februari, hoppas hoppas det går bra och blir fint :) Hon kände dessutom en tjej som gör naglar som skall ringa mig ikväll och boka en tid.


     


    Har aldrig fixa naglarna men vill gärna göra det till bröllopet. Hur gör ni andra?


    Har sköra naglar som lätt går av så jag brukar alltid ha väldigt korta. Har aldrig fixat mina innan men nu till bröllopet har jag bokat tid för nagelförlängning. Vill så gärna ha fina naglar nu när man kommer visa händerna så mycket både på foton och för gästerna. Ska bli spännande att se hur det kommer att se ut med lite längre naglar Funderar nästan på att boka in min blivande på en tid också. Inte på nagelförlängning dock, hahaha. De hade manikyr för män och då fixar de till nagelband och putsar upp naglarna lite
  • 120530
    Januaribrud skrev 2012-01-10 11:44:47 följande:
    Har sköra naglar som lätt går av så jag brukar alltid ha väldigt korta. Har aldrig fixat mina innan men nu till bröllopet har jag bokat tid för nagelförlängning. Vill så gärna ha fina naglar nu när man kommer visa händerna så mycket både på foton och för gästerna. Ska bli spännande att se hur det kommer att se ut med lite längre naglar Funderar nästan på att boka in min blivande på en tid också. Inte på nagelförlängning dock, hahaha. De hade manikyr för män och då fixar de till nagelband och putsar upp naglarna lite

    Vad skall du göra för typ av förlängning? Har förstått att det finns flera olika. Vi skall ju till Thailand i två veckor direkt efter så jag vill inte göra något som är ömtåligt eller bör tas bort på salong.


     


    Manikyt för män skulle min mb2 gillat :)

  • Evelinas

    Tänkte jag skulle berätta vår fina dag innan jag drar till jobbet Skrattande

    Jag kunde givetvis inte sova på natten, drömde en massa mardrömmar.. Gick upp ivd 7:30 och började locka håret, kl. 10 åt jag frukost med min syster som även var tärna. 10:30 kom min vän som skulle sminka mig och medans hon gjorde det så fixade syrran resten av mitt hår.
    Kl. 12 åkte vi till floristen och hämtade de vackra blommorna, är supernöjd med dem!! Sen åkte vi ut till lokalen där grabbarna grus (bestman och toastmaster) höll på o koppla in högtalarna för fullt och fixa det sista i lokalen. Mamma och syrran hjälpte mig på med klänningen, jag klistrade på lösnaglarna på ca 5 minuter Förvånad hade inte hunnit med det innan, men dom blev jättebra faktiskt!

    13.00 kom fotografen och vi fotade i lokalen, i kyrkan och sen ca 20 minuter utomhus, va ca 10 minus.
    Sen gick vi tillbaka ner till lokalen och vår präst kom och pratade med oss. Vi hade inte träffat den prästen innan, den präst vi skulle haft var nämligen sjuk så det fick bli en annan präst, en gammal tant som verkade aningen senil Tungan ute

    Micke blev nervös och väldigt känslomässig en stund innan vigseln och sa att han behövde lite sprit. Vi har ju hur mycket som helst sa jag så det är väl bara o ta!! Sagt och gjort, enliten virre och ett tugummi efter det, haha!! 14.55 gick vi upp till kyrkan och vaktmästaren, tärna och bestman väntade på oss i vapenrummet. Micke tog några djupa andetag så gick vi in. En helt fantastisk känsla när alla var där, och ALLA hade tårar i ögonen.

    Vigseln gick så otroligt fort! Vacker solosång och en vacker dikt lästes. Prästen (som ju va lite senil) kom knappt ihåg va vi hette, blev en lite för lång konstpaus, haha!! Vid ringväxlingen råkade jag sätta på Mickes ring på hans högerhand istället för vänster, han "smugglade" över den på rätt hand när vi vänt oss mot prästen igen Skrattande 

    Vi fick lite besök av Mickes brorsdotter på 1 år och 3 månader framme vid altaret, hon stod och tittade på oss och skrattade under sista psalmen, sen fick hon syn på sin pappa (som va bestman) och gick fram till honom och kollade på krubban som stod där.

    När vi kom ut ur kyrkan blev vi överösta med ris och paljetter! O massor av kramar!! Vi berättade givetvis att jag satt ringen på fel hand, den bjuder jag på! Min fina fina storebror grät massor och han var så fin! Sist vi träffades var ca 2 år sen pch då var vi fruktansvärt osams, men allt sånt var glömt nu.

    Festen var också helt fantastisk och alla verkade ha jätteroligt hela tiden, vår plockhjälp var suveräna och vi fick en massa fantastika tal!! Micke hade ordnat ett jättebra mingelbingo där han skrivit något om varje gäst, även de som tyvärr inte kunde komma, så fick folk prata med varandra för att komma på vem som söktes och ropa BINGO när de fick en rad. ALLA engagerade sig i detta, mycket populärt!!

    Maten och tårtan var super och jag orkade faktiskt dansa (har fruktansvärd foglossning så trodde inte jag skulle orka), vi åkte till hotellet vid 1.30, låg och pratade några timmar och sen orkade vi faktiskt med lite bröllopssex Flört

    Dagen efter åkte vi till yasuragi spa och hade det fantastiskt mysigt och avkopplande.

    Vår dag blev helt perfekt, vi är såååå lyckliga och helt nykära på nytt!!


  • Januaribrud

    Ringde precis butiken där jag har köpt min klänning. Jag hade laddat för samtalet och tänkt att jag skulle få mothugg när jag sa att den var felaktig men hon var jättesöt och sa att självklart skulle jag komma in genast och att hon skulle göra sitt bästa för att rätta till klänningen så att den blir precis som jag vill ha den.


     


    Det är ofta så tycker jag att man tror att det skall bli massa disskutioner och problem och så löser sig istället allt jättelätt. Pustar ut nu. Eftersom det är i Göteborg blir det en tur på 8 mil enkel väg men både jag och sambon är lediga imorgon så vi passar på att göra en liten familjeutflykt samtidigt och tar med dottern på universeum. Inget ont som inte har något gott med sig


     


    Ursäkta att jag bombar tråden med inlägg idag. Har svårt att koncentrera mig på något annat än bröllop nu

  • Januaribrud
    Evelinas skrev 2012-01-10 12:49:30 följande:
    Tänkte jag skulle berätta vår fina dag innan jag drar till jobbet Skrattande

    Jag kunde givetvis inte sova på natten, drömde en massa mardrömmar.. Gick upp ivd 7:30 och började locka håret, kl. 10 åt jag frukost med min syster som även var tärna. 10:30 kom min vän som skulle sminka mig och medans hon gjorde det så fixade syrran resten av mitt hår.
    Kl. 12 åkte vi till floristen och hämtade de vackra blommorna, är supernöjd med dem!! Sen åkte vi ut till lokalen där grabbarna grus (bestman och toastmaster) höll på o koppla in högtalarna för fullt och fixa det sista i lokalen. Mamma och syrran hjälpte mig på med klänningen, jag klistrade på lösnaglarna på ca 5 minuter Förvånad hade inte hunnit med det innan, men dom blev jättebra faktiskt!

    13.00 kom fotografen och vi fotade i lokalen, i kyrkan och sen ca 20 minuter utomhus, va ca 10 minus.
    Sen gick vi tillbaka ner till lokalen och vår präst kom och pratade med oss. Vi hade inte träffat den prästen innan, den präst vi skulle haft var nämligen sjuk så det fick bli en annan präst, en gammal tant som verkade aningen senil Tungan ute

    Micke blev nervös och väldigt känslomässig en stund innan vigseln och sa att han behövde lite sprit. Vi har ju hur mycket som helst sa jag så det är väl bara o ta!! Sagt och gjort, enliten virre och ett tugummi efter det, haha!! 14.55 gick vi upp till kyrkan och vaktmästaren, tärna och bestman väntade på oss i vapenrummet. Micke tog några djupa andetag så gick vi in. En helt fantastisk känsla när alla var där, och ALLA hade tårar i ögonen.

    Vigseln gick så otroligt fort! Vacker solosång och en vacker dikt lästes. Prästen (som ju va lite senil) kom knappt ihåg va vi hette, blev en lite för lång konstpaus, haha!! Vid ringväxlingen råkade jag sätta på Mickes ring på hans högerhand istället för vänster, han "smugglade" över den på rätt hand när vi vänt oss mot prästen igen Skrattande

    Vi fick lite besök av Mickes brorsdotter på 1 år och 3 månader framme vid altaret, hon stod och tittade på oss och skrattade under sista psalmen, sen fick hon syn på sin pappa (som va bestman) och gick fram till honom och kollade på krubban som stod där.

    När vi kom ut ur kyrkan blev vi överösta med ris och paljetter! O massor av kramar!! Vi berättade givetvis att jag satt ringen på fel hand, den bjuder jag på! Min fina fina storebror grät massor och han var så fin! Sist vi träffades var ca 2 år sen pch då var vi fruktansvärt osams, men allt sånt var glömt nu.

    Festen var också helt fantastisk och alla verkade ha jätteroligt hela tiden, vår plockhjälp var suveräna och vi fick en massa fantastika tal!! Micke hade ordnat ett jättebra mingelbingo där han skrivit något om varje gäst, även de som tyvärr inte kunde komma, så fick folk prata med varandra för att komma på vem som söktes och ropa BINGO när de fick en rad. ALLA engagerade sig i detta, mycket populärt!!

    Maten och tårtan var super och jag orkade faktiskt dansa (har fruktansvärd foglossning så trodde inte jag skulle orka), vi åkte till hotellet vid 1.30, låg och pratade några timmar och sen orkade vi faktiskt med lite bröllopssex Flört

    Dagen efter åkte vi till yasuragi spa och hade det fantastiskt mysigt och avkopplande.

    Vår dag blev helt perfekt, vi är såååå lyckliga och helt nykära på nytt!!


    Vilken härlig dag ni verkar ha haft och vad fina ni var! Låter sådär lagom avslappnat som jag skulle vilja att vår också blir, med besök av små barn vid altaret och små lustiga misstag som att sätta ringen på fel hand
  • Januaribrud
    Red skrev 2012-01-10 12:38:54 följande:

    Vad skall du göra för typ av förlängning? Har förstått att det finns flera olika. Vi skall ju till Thailand i två veckor direkt efter så jag vill inte göra något som är ömtåligt eller bör tas bort på salong.


     


    Manikyt för män skulle min mb2 gillat :)


    Jag vet att det finns akryl och gelé. Försökte läsa mig till vad som är bäst men alla verkar ha olika åsikter. Jag tror tjejen jag bokade hade båda varianterna så jag kommer nog rådfråga henne innan jag bestämmer mig.


     


    Fick höra av en kompis att när hon tog bort sina akrylnaglar så var hennes riktiga naglar väldigt sköra efteråt. Däremot sa hon att de var grymt hållbara så att de ska vara ömtåliga behöver du kanske inte oroa dig så mycket för. Du kanske ska göra dem så sent som möjligt, innan bröllopet, för efter ett tag blir det ju en utväxt som inte blir så snygg kan jag tänka mig. Dela gärna med dig om du får någon bra info av tjejen du skulle boka

  • 120530
    Evelinas skrev 2012-01-10 12:49:30 följande:


    Vilken härlig dag ni verkar ha haft och så fin du var! Massa grattis :)
Svar på tråden Vinterbrudar - 2012