Släkten vill inte resa till oss på bröllopet, utan att vi ska flytta bröllopet???!
Ja, ni läste rätt. Blivande maken flyttade till Norrland för 15 år sedan och hans färäldrar brukar hälsa på åtminstone ett par gånger per år, men hans syster har besökt oss två gånger och övrig släkt...ingen gång! Hans systers barn ville inte komma hit när de varit inbjudna tidigare, för att det är så "dött i Norrland" (nej,de är inga tonåringar längre, utan 23 och 26 år). De verkar tro att vi bor i skogen, fast vi nor i en stad med 100 000 + invånare, affärer wc och andra faciliteter
Nu är det så här att redan för flera år sedan började vi prata om ett "trädgårdsbröllop" i vår trädgård, som är helt underbar. Men nu är det alltså så att sambons släkt inte villkomma hit, utan tycker vi ska gifta oss där de bor. Varför vet jag inte, men de har antytt att det är lite långt att åka etc. Det är bara sambons närmaste släkt som är bjuden och jag kan då garantera att det inte handlar om ekonomiska skäl, uan det känns precis som att de inte tycker det är värt besväret att åka hit???? Kanske handlar om att vi har ett ur eknomiskt persoektiv "litet" bröllop, men det ska väl inte spela någon roll? Ett bröllop är ett bröllop! Och vi ska inte servera korv med bröd!! Men hans systerdöttrar, ja, de tycker väl helt enkelt det är för "dött" i norrland Ska dock tillägga att svärmor har cancer, som hon dock behandlar och hon påstår att hon mår bra (?) men kan det vara ngt sådant som spökar?
Sambons släkt bor dock i antingen lägenhet utan trädgård och hans föräldrar har världens minsta och omysigaste trädgård med insyn rakt in mot en massa grannar. Så ska vi gifta oss där istället blir det inte alls som här, jättetrist. Då kan vi lika gärna strunta id et där med trädgården anser jag.
Åååhhh., ja hur ska man hantera sådant här? Lite känsligt och jobbigt....