• Elila

    Österlenbrudar

    Den klänningen är jättefin. En kompis gifte sig i en likadan...kommer dock inte ihåg om hon hade tyll eller ej.

    Vad ska ni göra på er förlovning? Är datumet ett speciellt datum som ni valt?

  • Elila

    Åhh...man blir så glad när man loggar in och ser att det är så många som är aktiva här på tråden. Så kul att vi följs åt... Själv smiter jag in när jag är på jobbet...oops...
    Det svåra här dock är att när de flesta skriver ang priser så skriver de 'billigt' eller liknande. Det är ju relativt ;) Vad säger ni om att skriva ut pris så att man själv kan få bedömma om det är billigt eller ej? Eller tränger jag mig på för mycket nu? Inte min mening isf... 

    Fishkiss:
    Alla korten är jättefina, personligen tycker jag nog bäst om det i mitten (det helt vita) men å andra sidan tycker jag alla är jättefina... Svårt!

    Anna1205:
    Klänningen är toppen... hur ska du göra med skor? Det tycker jag är lite knepigt... Jag funderar på att köpa ett par helt udda skor i ngn stark färg så att det blir en liten rolig detalj... Dock inte hittat några ännu.


    elinmartin skrev 2011-06-14 22:28:23 följande:

    Hej


    Jag är helt ny på denna sidan men sen hittade jag detta forum och blev bara tvungen att bli medlem. Vi ska också gifta oss 2012 och även vi ska ha festen i Tomarps bygdegår, vi valde den lokalen pga det stor och vällutrustade köket. Har för mig att du pratade om att du ville ha en kock och serveringspersonal, men visste inga??


    Va kul att du oxå ska ha bröllopsfesten där. När är det ni ska gifta er? Ska ni vigas i Tommarp? Visst är gården toppenfin, verkar så mysigt med den lilla bersån som är i anslutning till huvudlokalen. Vi har dock inte fått ngn hel rundtur ännu... Hur hade ni tänkt att ha borden? Hur ska ni göra med mat?

  • Elila
    elinmartin skrev 2011-06-15 21:22:33 följande:
    Vet inte riktig hur vi ska ställa borden än, men en sak som glädje mig när vi var på rundturen var att de håller på att klä om alla stolar till svart, mycket bättre än de gamla röda. Så jag tänkte inte ha några stolsöverdrag. Det passar bra för oss för vi ska ha färgtema vit och mörkgrått.
    Ska ni ha något tema bröllop eller något liknade? Var gifter ni er? har jag rätt för mig att ni inte kommer härifrån??
    Kul att du ska ha helgen efter, då ska vi inte ha sönder ngt ;)

    Va bra med stolarna... Jag har varit lite orolig över hur man ska fixa men det låter ju bra.
    Vi har väl i princip bestämt att vi ska köra på vitt, rosa och silver men inget är skrivet i sten än.

    Vi kommer ifrån Göteborg men har hus i Järrestad så vi ska vigas i Järrestads kyrka :)

    Hoppas det kommer bli toppen, längtar redan...
  • Elila

    Ville bara önska er en glad midsommar!

    Vi ska ner till huset i Järrestad och åker idag. För varje gång man kommer ner så pirrar det lite i magen...

    Tänk att man ska gifta sig nästa sommar. Helt galet men helt galet roligt såklart.

    Vad ska ni göra på midsommar?

  • Elila

    Hej hej!

    Hoppas alla mår bra i sommarvärmen!

    Vi pratade lite häromdagen angående tårta. Vart ska ni beställa det ngnstans? Har ni hört ngt om några bra ställen ni kan tipsa om?

  • Elila

    Hallå där!


    Jag har oxå börjat titta lite efter klänning även fast det är lång tid kvar. Är ju en djungel där ute...


    Jag går precis i samma tankar som dig. Köpa i butik här i Göteborg eller köpa på nätet... Det är ju såå mycket billigare att beställa så jag tänkte nog kanske göra det nu i höst och om det inte blir bra så får jag väl köpa en i butik... Fast då blir det å andra sidan jättedyrt. Hur tänker ni? Jag har hittat en klänning på Shopindream men inte hört ngt om dom. Ngn som vet?

  • Elila

    Hej!


    Hoppas alla har haft en fin helg!


    ElinMartin: Vilka vackra klänningar! Superfina! Den första var verkligen en spetsdröm och den andra gav verkligen en wow-effekt då den först ser enkel ut där fram och sedan fantastisk där bak med öppna i ryggen och detaljerna på släpet.


    Klänningen som jag visade här är en så kallad "kinaklänning" alltså en jag ska beställa på nätet. Har varit redan och provat i butik men inte hittat ngn som jag känner är rätt + att de är så otroligt dyra. Man vet ju att man tar en chansning om man beställer på nätet men kanske att det är värt det?! Hur tänker ni? Ska ni köpa i butik eller beställa?


    La Litchi: Kanon med tips, vill du vara gullig och skriva ut var alla dessa ställen ligger :)

  • Elila

    Hej på er!

    På fredag ska vi få våran riktiga rundvandring på Tommarps bygdegård. Spännande! Har ni några tips på vad man ska titta efter...känns som att man kommer glömma en del.

    Jag är helt clueless på vad det egentligen är man ska checka av? Hjälp mig ;)


    Sara120707: Låter fantastiskt fint. Jag känner väl till Ravlunda skjutfält. Kommer ni båda ifrån Österlen?

  • Elila

    Hej på er!


    Nu tillbaka i Göteborg efter en veckas semester i Järrestad. Åhh va jag älskar Österlen, finns det något vackrare ställe? :)


    Tack för alla tips på frågor, vi fick massor med svar och känner oss nu ännu mer nöjda med lokalen än innan (och redan innan var vi jättenöjda). Vi har även kikat runt på B&B till våra gäster, snackat lite mer med olika cateringföretag, bestämt vilken florist vi ska ha och även bokat bröllopsnatten (blir på Svea i Simrishamn). Känns verkligen som om hela ramen (utan cateringen som inte ännu är riktigt klar) runt bröllopet är färdig och det känns såå skönt! Nu i veckan ska vi prata med vårat cateringföretag (blir förmodligen klockareboden i Borrby) och få lite prisförslag och sen är vi helt färdiga med det "stora".... Det som är kvar är ju mer pill + frisör oxå.


    Sara120707: Har du ngt tips på ngn frisör i Simrishamn?


    Hur ligger ni andra till i er planering?


    Till er som ska gifta er på Kronovall - Var där en sväng i söndags. Det är verkligen fantastiskt fint där! Ni kommer ha ett drömbröllop - I'm sure!

  • Elila

    Det är verkligen ett lustigt sammanträffande :)


    Ja vi pratade med Christoffer. Så hjälpsam och tillmötesgående. Vi skulle maila våra önskemål till honom och sen få ett prisförslag. Ska ni också beställa er mat därifrån? (antar det eftersom du jobbar där) ;)


    Sviten på Svea var jättefin, balkongen gjorde hela rummet. Där tänkte vi sitta och dela på en flaska bubbel när man väl kommer från festen och sen njuta av frukost med utsikt över havet...

  • Elila

    Grattis i efterskott! Hur var natten på Kronovall? Känns det fortfarande rätt?

  • Elila

    Elinmartin: Vi behöver lite hjälp :) Vi har skickat ett mail till Christoffer (eller egentligen till Christer Nilsson för det var den enda mailadressen vi hittade, men vi skrev att han skulle vidarebefodra det till Christoffer så det gör han förhoppningsvis) men vi har ännu inte fått ngt svar och undrar om vi har rätt mailadress eller om du kanske har en mailadress som går direkt till Christoffer? Den mailadressen vi har mailat på är: christer.nilsson@supermarket.ica.se, är det rätt? Tack så länge!

  • Elila

    Hej hej!

    Hur går det för er där ute i planeringsdjungeln? Vi står väl ungefär på samma plats som innan förutom att vi har fått en fantastisk offert från klockareboden. Vi känner oss jätte nöjda och det är väl bara lite små detaljer som ska fixas till :)

  • Elila

    Vilken bra idé med lyckokakor! Kan man kanske inte beställa det ifrån något bageri och sedan göra lådorna själv så blir det lite som en gåva? Den lilla boxen med kakan i kan ju oxå agera som placeringskort? :)

  • Elila

    Hej på er!


    Va kul med fler Österlenbrudar, den här tråden har legat lite och sovit ett tag ;)


     


    Va härligt det låter med Haväng, utomhus då?


     


    Vi har kommit rätt långt i vår planering:


    Det vi har fixat är:


     


    Tostmasters x 2


     


    Tärnor x1


     


    Bestmans x2


     


    Sminkös


     


    Florist (Österlensbinderi)


     


    Kyrka (Järrestads kyrka)


     


    Lokal (Tommarps bygdegård)


     


    Mat (Klockareboden i Borrby, tre rätters)


     


    Bröllopssvit (Hotell Svea i Simrishamn)


     


    Brudklänning (+underkjol)


     


    Ring


     


    Tårta


     


    Fotograf


     


     


     


    Kvar är:


     


    Frisör (har ni tips på ngn bra? Gärna i Simrishamn eller Hammenhög)


     


    DJ (Tips där??)


     


    Inbjudningskort, program, festhäften (har vi iof nästan bestämt vad vi ska köpa och hur de ska se ut men inte gjort ännu)


     


    Transport


     


    Dekorationer


     


    Dryck


     


    Och allt det där andra pilleriet som man inte får glömma men som jag inte kommer på just nu ;)

  • Elila

    Jag har bokat frisör i Simrishamn och tror stället hette Fancy klipp eller ngt liknande...

    Vad gör den där Emelie, sminkar eller frisyr? Verkar smidigt när de kommer hem till en...

    Vi kommer ha dj tobbe p, ngn som har erfarenhet utav honom? Bra? Dåligt?

    Hur går det för er annars? Hittat klänning?

  • Elila

    Du får jättegärna ge mig Emelies hemsida när du hittar den :)

    Jag har inte varit ngt mer i lokalen... Har inte varit nere i Järrestad sen september :(

    Att de har hängt upp ett skynke låter ju toppen, dock svart känns inte så muntert... Har du bild?
    Hur många ggr har du varit i lokalen? Kan man bara ringa Hans och säga att man vill kolla lite till?

    Vi skulle behöva mäta golvet och borden för att se hur stor plats och så det kommer ta....

    Vet du förresten var ni brukar ställa upp bufféerna inomhus när det regnar, annars är det väl utomhus?

    Svea hyr även ut kandelabrar och en massa annat, väldigt smidigt. Vi ska hyra dukar + servetter därifrån :)

    Var ska ni bo på er bröllopsnatt? Vi har bokat Klockaregården i Simrishamn :)

  • Elila

    Ingen som vet ngt om DJ Tobbe P som finns på Österlen?

    Vi ska gifta oss den 4:e augusti i Järrestad med fest på Tommarps bygdegård. Bor i Göteborg så fixar allt på distans precis som Felicitas.

    Hår ska jag göra på Fancy hair i Simrishamn, catering från Klockareboden i Borrby

  • Elila

    Carolina på Fancy hair i Simrishamn ska göra min håruppsättning. Jättegullig tjej som jag verkligen känner mig nöjd med... Gjorde provuppsättning där den 18/5 och blev jättenöjd, tror hon kommer göra mig super vacker den 4/8 :)


    Blommor har vi nu beställt ifrån Emelie på Österlens binderi, också jättesnäll och tillmötesgående med alla önskemål och frågor man har :)


    Snart helt färdiga med offerten från klockargården i Borrby inför festen med mat och personal som de bistår med och måste säga att Christoffer där har skött allting jätteproffsigt. Man känner sig jätte trygg och nu är hela menyn och allt runtomkring snart helt spikat :)


    Bröllopsnatt spenderas på Kockska gården i Simrishamn, var bor ni på bröllopsnatten?

Svar på tråden Österlenbrudar