6 augusti 2011
För oss som gifter oss den 6 augusti 2011!
Lite tips och idéer för dukning, dekoration av festlokal/kyrka, tårta, blommor! Ge era bästa tips! Inspiration sökes!
För oss som gifter oss den 6 augusti 2011!
Lite tips och idéer för dukning, dekoration av festlokal/kyrka, tårta, blommor! Ge era bästa tips! Inspiration sökes!
Om fem veckor är vi FRUAR Jösses vad tiden rusar iväg!
Hur går det för er allihop?
Vi flyttar nu i helgen...den 15:e kommer de nya att flytta in så vi har smått kvar och sen städning.......
Bröllopet rullar på. Vi ska proväta på onsdag :D
Har tänk på en sak.. Dom flesta utav er kommer förmodligen att redan sagt JA och blitt fruar innan jag gör det eftersom vi fått en sån sen vigseltid ( 17,30 ) Åhh va det stööör mig att vi inte fick kl16,00, men men jag får tänka att vi blir gifta iaf.
Hur har ni det annars runtomkring er med familj och övriga gäster. Är det bara positiva toner eller ett evigt gnällade på folk som det är för oss ? Jag har väl aldrig vart med om så mkt negativitet som inför vårat bröllop. Det gnäll om ALLT Min syster hakade upp sig på det mesta och frågade vad jag hade i en kyrka att göra som jag inte har någon anknytning till. Sen det här med barnfritt har rört upp MYCKET känslor.
Det är tråkigt bara tycker jag
Usch vad jobbigt med gnäll..
Vi har båda barnfri vigsel & middag/fest! Har inte hört ett enda ljud, alla säger typ; "men gud vad skönt att lämna dom hemma och bara vara vuxna"
Jag tror alla föräldrar innerst inne vet att deras barn inte kan sitta still & vara tyst. Och inte så kul för föräldern att hela vigseln sitta och "hyscha" barnen, utan att dom kan koncentrera sig på vigseln! :)
Jag har inte märkt något gnäll alls - de flesta verkar väldigt nyfikna och förväntansfulla.
Däremot märks det alltmer att mina släktingar är lite nervösa. Vi gifter oss kyrkligt och min blivande har en frikyrklig uppväxt bakom sig; alla i hans släkt är troende och i min släkt är det typ jag som överhuvudtaget har haft kontakt med kyrkan... Av de som överhuvudtaget är gifta från min sida, så har alla gift sig borgerligt och i hemlighet. Därav nervositeten: de känner sig obekväma med kyrkan och vet inte alls vad som förväntas av dem på en stor sittning då ingen av de har erfarenhet av det heller. De har absolut inte gnällt, men kommer med väääääääldigt många frågor om väääääääääldigt små ting. Vi har inte tänkt så mycket på det där innan, men får försöka att göra allt så klart och tydligt som möjligt under bröllopsdagen med hjälp av kyrkvärdar, värdinnan och toastmastern. Tänker absolut inte ändra något för deras skull - vi vill verkligen ha en traditionell kyrklig vigsel med allt vad det innebär och en riktig sittning efter det, men vi får nog börja tänka lite extra på vad vi kan göra för att alla gäster ska känna sig bekväma.
Det märks att det börjar närma sig nu - innan var det mest större saker att fixa, men inte så många. Nu blir det allt fler små detaljer man måste hålla ordning på!
Usch jag har en jäkla lista kvar, men som Gwennie säger. Alla stora saker är fixade men allt smått de blir en jäkla lista när man sätter ihop det!!
Men imorgon blir de en pysseldag och hoppas få placeringskort + vigselpogram färdiga. Sätta ettiketerna på vinflaskorna.
:)
1 Månad nu tjejer... Ni lovar väl att lägga upp bilder från vigseln/festen sen?! :D