• Freakie

Bordsplaceringen - lappar eller hur gör ni?

Jag sitter och funderar på hur vi ska få till placeringskorten på något snyggt sätt. Jag tycker att det är ganska trist med vanliga placeringskort i denna stil:

Men just nu står det still om jag kan inte komma på något roligare än det... Hur har ni andra löst det? Lägg gärna upp bilder

• Svar på tråden Bordsplaceringen - lappar eller hur gör ni?
  • Pinkgrape
    Moster Stina skrev 2011-05-23 09:19:01 följande:
    Kul idé!
    Vet nog inte om jag orkar detta själv, då vi har 100 gäster! Men jättekul idé annars!
    Haha nej, precis, det tar sin lilla tid :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • idaa

Vi kommer skriva namnet på lappar som vi sedan fäster fast med band på en polkagriskäpp. Denna hänger vi sedan på glaset (alt. lägger fint på tallriken)

• Gwennie

Har gjort hjärtan av kartong

med gästernas namn som sätts på vinglasen.
    Syns på den här bilden:
  • Tovtov

Vi tänkte skriva namnen på sarta och vita glasstenar från Panduro :) Sen kommer sten att ingå på ett eller annat sätt i dekorationen :)

• Lojsy

Vi trycker gästernas namn på kökshanddukar som vi hänger över stolsryggen, bordsplacering, servett och "present" i ett :)

• mikaela86
    Gwennie skrev 2011-05-23 18:46:43 följande:
    Har gjort hjärtan av kartong

med gästernas namn som sätts på vinglasen.
    Syns på den här bilden:
    Hur har du gjort bordsplaceringsskylten på glaset?? Tycker att den är så himla fin och skulle passa vår dukning perfekt!!
  • Freakie

Oj vad ni har pysslat och haft er! Får prata lite med min blivande och se hur mycket pyssel som vi orkar med. Men tusen tack för all inspiration!

• Lilla Mia

Vi skriver namnen på kanten av sidenband som vi sedan kommer att knyta runt servetterna. Innaför sidenbanden kommer vi sen sticka ner en liten ros.

• MiaAnd
    idaa skrev 2011-05-23 18:26:24 följande:
    Vi kommer skriva namnet på lappar som vi sedan fäster fast med band på en polkagriskäpp. Denna hänger vi sedan på glaset (alt. lägger fint på tallriken)
    Kul dé!
Svar på tråden Bordsplaceringen - lappar eller hur gör ni?