• Freakie

Bordsplaceringen - lappar eller hur gör ni?

Jag sitter och funderar på hur vi ska få till placeringskorten på något snyggt sätt. Jag tycker att det är ganska trist med vanliga placeringskort i denna stil:

Men just nu står det still om jag kan inte komma på något roligare än det... Hur har ni andra löst det? Lägg gärna upp bilder

• Svar på tråden Bordsplaceringen - lappar eller hur gör ni?
  • ClaraH

Vi skriver namnet på festprogrammet och får på så sätt till placeringskort.

• Freakie
    ClaraH skrev 2011-05-22 22:32:00 följande:
    Vi skriver namnet på festprogrammet och får på så sätt till placeringskort.
    Funderade på det, men omslaget till vårt festprogram är en väldigt blommig tapet. Så tror att det kan bli för mycket att även ha namnen där... Men ska kanske göra ett provex.
  • Moemoe

Vi gjorde meny och bordsplacering i ett, så det är ju ett alternativ om ni ska ha menyer. Om ni har något tema kan man använda något som har med det att göra, skriva namnen på fina släta stenar, snäckor, löv. Om ni är lite pyssliga kan man ju också ha ett litet foto på gästen istället för namnet, så får man hitta sig själv. Glad

• Pinkgrape

Jag såg en sak som jag tyckte var lite skoj. Det var några som hade bordsplaceringen via festhäftena. De hade bilder på alla gästerna och gick sedan in på celebrity.myheritage.com/celebrity-collage och kollade vilka kändisar de var lik. På festhäftet satte de sedan namnet på gästen och en bild av kändisen de var lik :)

Lite jobb med det, men det såg riktigt kul ut och var mycket uppskattat av gästerna :) Fick igång samtalet.

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Minuz

Jag kommer att gjuta betong hjärtan som jag sedan skriver namnen på..........

• MiaAnd

Här blir det också stenar. Tyckte det kändes lite tråkigt först (inte särskilt nyskapande), men det passar in väldigt väl i vårt tema. Så nu får det nog bli så.

• Lillaplopp

Jag gör hjärtan av papper så man sätter på glaset. Fann en beskrivning på nätet när jag letade placeringskort.

• Moster Stina
    Pinkgrape skrev 2011-05-22 22:49:59 följande:
    Jag såg en sak som jag tyckte var lite skoj. Det var några som hade bordsplaceringen via festhäftena. De hade bilder på alla gästerna och gick sedan in på celebrity.myheritage.com/celebrity-collage och kollade vilka kändisar de var lik. På festhäftet satte de sedan namnet på gästen och en bild av kändisen de var lik :)

Lite jobb med det, men det såg riktigt kul ut och var mycket uppskattat av gästerna :) Fick igång samtalet.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Kul idé!
    Vet nog inte om jag orkar detta själv, då vi har 100 gäster! Men jättekul idé annars!
  • Blivande fru Swärdh

Vi har satt fast namnlappar på hjärteaskar som vi ska fylla med godis :)

Svar på tråden Bordsplaceringen - lappar eller hur gör ni?