• meah2000

BILD och PRIS på er brudbukett!

Det finns många trådar om brudbuketter.
    Här kommer ännu en....

Skulle vara väldigt roligt att veta vad ni har/kommer att ha för brudbukett och vad kostade den.

Jag har vill ha liknade buketten nedan fast med rosa kallor istället för vita, dessutom ska jag har lite brudslöja i.
    Jag visade fotot för min florist och det skulle kosta runt 1000-1200 kr för den buketten jag vill ha.

• Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!
  • Anneli256

Hade ingen riktigt bra bild på bara buketten. Jag gav floristen fria händer. Hade endast önskemål om färg. T om handtaget som var i matt guld matchade vårt färgtema :) Buketten kostade 1500. Med tre tärnbuketter och fem corsage så blev det 3 300. Ganska mycket pengar i min smak men verkligen värt det.
  • Lillis82
    moa2012 skrev 2012-07-24 22:52:54 följande:
    jag kommer ha exakt den buketten fast i lila blommor och lila detaljer och dem tar 800-1000kr för endast min bukett ..så det är väldigt bra pris du fått
    Va skönt att höra Glad och ändå bor jag i Göteborg och det verkar som det är ganska dyrt överlag här.. 
  • mariajernberg

Här är mina blommor. Kostade ca 800 kr.
    Den här bilden är tagen på natten efter hela bröllopet så därför är de inte lika fina som de var i början av dagen.

• Jennifer01

1000:- och strax över det verkar rimligt när man läser de flesta inlägg? Sen finns det givetvis dyrare!

• Lilali

Här är en bild på min bukett. Hade avalancherosor och rosa pioner, rosa band runt stjälkarna. För min bukett, min tärnas bukett (rosa pioner), pioner till 14 bordsdekorationer och två buntar till med cremefärgade rosor betalade jag 1100 kr. Det var min mamma som gjorde buketterna och alla dekorationer.

• tinaalpfält

Vilka superfina buketter ni har allihopa!!

Jag har tema lila och grönt på mitt bröllop och gifter mig i början av oktober. Är det någon som vet om det finns några trevliga passande blommor som är i säsong då? Om nu några blommor fortfarande lever i oktober :P Finns det kallor då till exempel?

• Willow

Har ar min bukett som min mamma gjorde at mig (hon ar inte florist, men har grona fingrar). Jag ville ha en rustik och lantlig bukett som sag ut som att den var plockad fran tradgarden och det vilda. Den har luktarter, scabiosa, blaklint, brudsloja och vilda grasstran fran tradgarden. Tanken var att vi skulle ta luktarter fran var egen tradgard med eftersom sommaren inte vart sa generos med varme och sol sa fick vi bestalla mer blommor an vi tankt oss. Tror vi sammanlagt spenderade ca 2200 kr pa blommor, dyrast var luktarterna, men da var det blommor till tre brudtarnor, brudnabb, bordsdekorationer (blandat med vilda blommor) och tartdekoration och till tre 'boutonniers' till brudgum och tva  bestmen.
    OBS - jag ager ej rattigheterna till detta foto utan det kommer fran var fotograf Philippe Rendu http://www.philippe.se/

Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!