• tezz840

Fick hem våra ringar från diamondscenter.net idag...

Ja, som rubriken lyder.
    Fick hem våra ringar idag och är kanon nöjd!!! Tycker att dom är jätte fina.
    Var lite skeptisk först när det var ett företag från Polen och när man inte hittade så mycket folk som beställt därifrån, men det funkade ypperligt. Allting. Så jag ger mina varma rekommendationer.. =)

Vi köpte titanringar, gubben en slät 6mm, och jag en 6mm med 6 små diamanter i. Mina diamanter var lite mindre än vad jag väntade mig men den är nästan snyggare nu. =)
    Leveranstiden var mindre än 1 vecka och det var ett budbolag som kom ända till dörren och man betalade till honom, så slapp man föra över pengar till nåt konstigt konto.

Ville bara tipsa er lite.. =)

• Svar på tråden Fick hem våra ringar från diamondscenter.net idag...
  • Beautiful Disaster
    Tinzi skrev 2011-05-25 21:50:11 följande:
    OJOJ ännu bättre...billigare, men frågan är om de kan göra spec. beställda dvs. titan m. svarta & vita diamanter (varannan)

får kolla upp detta :) 
    Du får göra det
    Vi ska beställa våra vigselringar därifrån iallafall  
  • nawal01

är det enbart titan eller kan man även beställa i guld??

• Minuz
    Beautiful Disaster skrev 2011-05-25 21:37:20 följande:
    Vi ska beställa våra ringar från coititanium.com
    Alla ringar i titan och där kan vi snacka billigt! 
    Är det bara jag som är knäpp eller har de inte alla ringar i alla storlekar??????
  • tezz840
    nawal01 skrev 2011-05-26 00:16:41 följande:
    är det enbart titan eller kan man även beställa i guld??
    det finns nog i guld också. jag har inte kollat så noga för vi hade bestämt oss för titan. =)
  • LoppanV

Vad ska man tänka på när man ska beställa ringar i titan?.. har varit inne på coititanium.com och hittade Ringen som jag letat mig galen efter men jag förstår inte riktigt det där med de olika materialvalen. Vad bör jag ha i åtanke om jag vill ha en ring som är så lik vit-guld som möjligt?

Tack Tack :)

• Tinzi
    LoppanV skrev 2011-05-26 23:44:26 följande:
    Vad ska man tänka på när man ska beställa ringar i titan?.. har varit inne på coititanium.com och hittade Ringen som jag letat mig galen efter men jag förstår inte riktigt det där med de olika materialvalen. Vad bör jag ha i åtanke om jag vill ha en ring som är så lik vit-guld som möjligt?

Tack Tack :)
    Undrar jag med...ang vitguld alltså....
  • LoppanV
    Tinzi skrev 2011-05-27 09:33:52 följande:
    Undrar jag med...ang vitguld alltså....
    Kanske ska skapa en egen tråd för att få lite kött på benen när det kommer till titanium ringar ? :)
  • apoolea

Ett tips som man vill ha en titanring som ser ut som vitt guld rä att ha en så blank yta som möjligt.
    Kommer alltid vara lite mörkare än vitt guld eftersom det är ett mörkare matrial.

• capobranco
    tezz840 skrev 2011-05-16 22:16:10 följande:
    Ja, som rubriken lyder.
    Fick hem våra ringar idag och är kanon nöjd!!! Tycker att dom är jätte fina.
    Var lite skeptisk först när det var ett företag från Polen och när man inte hittade så mycket folk som beställt därifrån, men det funkade ypperligt. Allting. Så jag ger mina varma rekommendationer.. =)

Vi köpte titanringar, gubben en slät 6mm, och jag en 6mm med 6 små diamanter i. Mina diamanter var lite mindre än vad jag väntade mig men den är nästan snyggare nu. =)
    Leveranstiden var mindre än 1 vecka och det var ett budbolag som kom ända till dörren och man betalade till honom, så slapp man föra över pengar till nåt konstigt konto.

Ville bara tipsa er lite.. =)
    Hittade mina ringar där med (tack för tipset) men jag fattar inte kan man välja att betala som du lr blir det så automatiskt?
  • capobranco

Hittade hur man gör. Ingen som beställt och betalat först??

• tezz840
    capobranco skrev 2011-05-28 20:21:53 följande:
    Hittade hur man gör. Ingen som beställt och betalat först??
    Jag trodde man skulle göra det först, men så var det ju inte. Men tyckte det var jättebra att man betalade när han kom. Det känns alltid lite osäkert att betala med kortet på nätet (speciellt när det inte var ett svenskt företag).
  • 20110820
    LoppanV skrev 2011-05-26 23:44:26 följande:
     Vad bör jag ha i åtanke om jag vill ha en ring som är så lik vit-guld som möjligt?
    Vill du ha en ring som liknar vitguld bör du nog satsa på just vitguld eller möjligtvis silver. Titan är betydligt mörkare och tar du en blank yta som någon föreslog får du leva med att den blir repig. Vi har titanringar nu (förlovningsringar) men kommer att byta till just vitguld i samband med vigseln, titan är helt enkelt för mörkt har vi båda insett...
  • LoppanV

Okej tack så mycket för tipset :) funderar på "cobolt chrome" som också finns på hemsidan. Har dock aldrig hört nåt om det tidigare. Kanske är palladium eller vitt-guld bäst? Blir lite dyrare bara. :/ det är ju våra förlovningsringar och troligtvis kommer vi nog byta den dagen vi gifter oss och ekonomin förhoppningsvis är lite bättre då. :)

• capobranco
    LoppanV skrev 2011-05-29 00:55:25 följande:
    Okej tack så mycket för tipset :) funderar på "cobolt chrome" som också finns på hemsidan. Har dock aldrig hört nåt om det tidigare. Kanske är palladium eller vitt-guld bäst? Blir lite dyrare bara. :/ det är ju våra förlovningsringar och troligtvis kommer vi nog byta den dagen vi gifter oss och ekonomin förhoppningsvis är lite bättre då. :)
    Hej, vi hade silver ringar som förlovningsringar och de är nu repiga och fula och vi tänkte som du att vi skulle byta ut när vi hade lite mer pengar till vigseln men nu måste vi ju köpa 3 ringar så gott om pengar vet de sjutton ;) Men vi prövar titan för mig är iaf inte förlovningsringen så viktig att det är just den utan att vi har varsin. Silver kan man tydligen inte ändra storlek på om man skulle vilja i framtiden.
    20110820 skrev 2011-05-28 23:02:45 följande:
    Vill du ha en ring som liknar vitguld bör du nog satsa på just vitguld eller möjligtvis silver. Titan är betydligt mörkare och tar du en blank yta som någon föreslog får du leva med att den blir repig. Vi har titanringar nu (förlovningsringar) men kommer att byta till just vitguld i samband med vigseln, titan är helt enkelt för mörkt har vi båda insett...
    Blir högblank titan oxå repigt? lika repigt som silver lr om man inte tar blankt?
  • Tinzi
    capobranco skrev 2011-05-29 18:11:17 följande:
    Hej, vi hade silver ringar som förlovningsringar och de är nu repiga och fula och vi tänkte som du att vi skulle byta ut när vi hade lite mer pengar till vigseln men nu måste vi ju köpa 3 ringar så gott om pengar vet de sjutton ;) Men vi prövar titan för mig är iaf inte förlovningsringen så viktig att det är just den utan att vi har varsin. Silver kan man tydligen inte ändra storlek på om man skulle vilja i framtiden.
    20110820 skrev 2011-05-28 23:02:45 följande:
    Blir högblank titan oxå repigt? lika repigt som silver lr om man inte tar blankt?
    Jag fick som svar att titan blir blir lika repigt som vilka ringar som helst dvs guld/silver osv, MEN att det inte lika lätt blir djupa repor.
Svar på tråden Fick hem våra ringar från diamondscenter.net idag...