• Junibrud

Letar desperat efter brudsmycken! Hjälp

Hej alla!

Jag har letat och letat utan att hitta de fina brudsmycken som skulle passa mig. Det jag har hittat är antingen för litet/tråkigt eller inte i min smak. Jag är så trött nu att jag är arg! Jag har spenderat mer tid åt att hitta smycken än själva brudklänningen.

Jag har letat efter tiaror men inte hittat något som är vintage, elegant, inte för litet, och inte hög som ett berg. Tiara och speciellt örhängen är viktiga för mig. Mina tärnor är helt ointresserade av att hjälpa mig och jag känner panik nu när det är bara en månad kvar. Så nu ber jag om er hjälp! 

Jag tar emot tacksamt alla förslag på butiker som har brudsmycken i Stockholmstrakten eller på nätet!

Tack

• Svar på tråden Letar desperat efter brudsmycken! Hjälp
  • Chicita

Diadema är ju ett ställe på nätet...
    Jag beställde mitt pannsmycke av Kerstin Kallin www.kronbruden.se och jag är supernöjd Glad 

Etsy är ju också ett ställe du kan hitta fina och lite annorlunda saker på 

• Junibrud

Tack! Tittat på vad de har på Diadema men de har inget i min stil. Tiarorna på kronbruden är för enkla för min stil, men var de hade jätte fina kronor.

Etsy har fina saker vi få se om jag fastnar för något. Känner du till någon butik i Stockholm? 

• Mirjami

Jag beställde specialgjorda smycken till mig själv och till mina tärnor plus en tiara till dottern, allt i samma tema. Mitt halsband är lite mer avancerat än tärnornas (som egentligen bara är en gåva för deras hjälp och valfritt  om de vill bära dagen till ära) och jag har matchande armband. På tärnornas smycken finns ett hjra med deras namn graverade och på mitt, min och min m2b:s namn. Tiaran går i exakt ton med mina smycken, samma pärlor. Hon som gör smyckena är en barndomsvän också vilket gjorde det än mer speciellt. Kolla in hennes sida:

• Hoppe

Ett tips är att kolla på eBay. Jag hittade en tjej som gör smycken efter ens mått och fick på så sätt precis det armbandet jag ville ha. (Sen blev pärlorna lite för gula för min klänning så jag fick byta det, men det är en annan femma :)

• Stephanie

Har du tittat på antikt och gammalt i stan vid biblioteksgatan? ett hav av smycken, bling bling och massa vackert. har köpt mina örhängen där.

• Junibrud

Tack för alla tips!

Fler butiker i Stockholmsområdet?  

• Junibrud
    Kattpoet skrev 2011-05-16 20:36:43 följande:
    Kolla här, det vore visserligen lättare om jag visste vad du vill ha.

pernillasbrudbutik.se/butik/index.php

blingit.se/list_varugrupp.asp?varugrupp=180&t...

Lavish Design örhänge
    Tack!

t.ex dessa är för enkla för min smak, jag vill ha något mer som är vintage, bling bling, klassiskt! 

Typ något som i dessa bilder nedan fast i form av Tiara och örhängen. Är det någon butik i Stockholm som säljer liknande? 

Svar på tråden Letar desperat efter brudsmycken! Hjälp