• Lindal­ii
    Äldre 16 May 04:52
    151466 visningar
    23 svar
    23
    151466

    Orange hår efter blekning!!

    Jag brukar göra blonda slingor i mitt ganska mörkt bruna hår. Ibland går jag till frisören, men varvar med att bleka själv eftersom jag har ett favoritmärke på slingor som brukar bli liknande frisörens.

    Tyvärr blev jag sugen att köpa ett annat än mitt vanliga märke nu senast, samma blekningsgrad 4-6 så jag trodde det var ok. Kom hem, blekte och som vanligt var jag lite rädd att det skulle bli för vitt. Sköljde därför ur i god tid, brukar bli bra, men nu blev det orange!! Blä vad fult! Jag exprimenterar inte så mycket med håret vanligtvis så vet inte vad jag ska göra nu! Jag hade massa utväxt så det syns ju verkligen..

    Silvershampoo verkar vara för gult hår, inte orange, så det är inget bra förslag. Så då är frågan kan jag blondera om det och när vågar jag göra det i så fall? Uppenbarligen blev det ursköljt för tidigt..
    Eller ska man göra någon intensivtoning eller vad? Blonda slingor är det jag vill ha. Nån snäll frisör eller van hemmafixare med förslag?

  • Svar på tråden Orange hår efter blekning!!
  • Blivan­de fru Swärdh
    Äldre 16 May 05:34
    #1

    Gå till en frisör och fixa det ordentligt istället för att experimentera mer. Då kanske du förstör håret ännu mer.

  • evelin­as
    Äldre 16 May 07:27
    #2

    Har experimenterat en hel del med mitt hår under åren och har bara ett enda råd om du är rädd om ditt hår; gå till frisören. Om det gått åt helvete en gång vill du inte riskera att förstöra det ännu mer.


    Änglamamma till Hedvig 110322 ♥
  • Lindal­ii
    Äldre 16 May 12:40
    #3

    Jag förstår att det är det smartaste

    Men ingen som har något modigare förslag? Någon gång måste det ju gå att lägga på mer blondering tex, även om man måste vänta? Särskilt slitet blev det ju inte nu när blonderingsprocessen blev avslutad så tidigt.

  • Lindal­ii
    Äldre 16 May 12:42
    #4

    Kanske bäst att säga att jag inte ska gifta mig 

  • saxoma­nix
    Äldre 16 May 12:44
    #5

    gå till frisören!!!..jag blev grön nån gång, det var inte alls roligt...(försökte färga brun över blond..gick tydligen inte bra)

  • Lindal­ii
    Äldre 16 May 12:55
    #6

    Ja jag tänkte antingen frisören eller lägga på lite mer blondering på slingorna, men en del säger att man ska vänta någon vecka..

  • Mirjam­i
    Äldre 16 May 13:00
    #7

    Jag har EXAKT samma problem. Har varit brunett i över 10 år nu och till bröllopet ville jag bli blond igen, min naturliga hårfärg. Dock började jag i tid då det måste gå sakta med avfärgning och blekning så håret inte skadas för mycket. Därför avfärgade jag, har gjort det i två steg med två veckor emellan. Jag är knallorange i håret, MEN så tonar jag det med Wellas skumtoning, nivå ett mellan blakningarna. Håller 2-4 tvättar, men tillräckligt för att håret ska få tid att återhämta sig mellan blekningarna. Så just nu är jag knallröd, skithäftigt (får kommentarer att jag borde behålla den färgen). I helgen blir det blekning nr tre, vilket jag inte tror är sista dock. När jag nått nästan vitt resultat kommer jag att färga och slinga håret till min naturliga färg och sen är jag klar. Det tar tid och kräver tålamod, men blek inte förrän om två veckor igen. En kompis till mig gjorde för tätt och hon blev väääldigt korthårig. Hon tappade håret, det gick av! Så två veckor, försök igen, och tona NIVÅ ETT tills dess. Tar du nivå två så tar inte blekningen på det lika effektivt!

  • Lindal­ii
    Äldre 16 May 13:28
    #8
    Mirjami skrev 2011-05-16 13:00:57 följande:
    Jag har EXAKT samma problem. Har varit brunett i över 10 år nu och till bröllopet ville jag bli blond igen, min naturliga hårfärg. Dock började jag i tid då det måste gå sakta med avfärgning och blekning så håret inte skadas för mycket. Därför avfärgade jag, har gjort det i två steg med två veckor emellan. Jag är knallorange i håret, MEN så tonar jag det med Wellas skumtoning, nivå ett mellan blakningarna. Håller 2-4 tvättar, men tillräckligt för att håret ska få tid att återhämta sig mellan blekningarna. Så just nu är jag knallröd, skithäftigt (får kommentarer att jag borde behålla den färgen). I helgen blir det blekning nr tre, vilket jag inte tror är sista dock. När jag nått nästan vitt resultat kommer jag att färga och slinga håret till min naturliga färg och sen är jag klar. Det tar tid och kräver tålamod, men blek inte förrän om två veckor igen. En kompis till mig gjorde för tätt och hon blev väääldigt korthårig. Hon tappade håret, det gick av! Så två veckor, försök igen, och tona NIVÅ ETT tills dess. Tar du nivå två så tar inte blekningen på det lika effektivt!
    Ja, jag har också hört det där med att vänta två veckor, så jag testar nog det på några få slingor till att börja med. Ditt projekt låter lite svårare, så då borde det ju funka även för mig. Ofta brukar blekningen lägga sig lite efter ett tag också, så inte säkert det ser lika hemskt ut då. Vet ju vilken slingblondering som verkligen funkar på mig vanligtvis dessutom, visste inte att det var sån skillnad på olika märken..
  • Äldre 16 May 14:25
    #9

    Prova att skölja en slinga i äppelcidervinäger.
    Det brukar funka om man har färgat håret och inte är nöjd med färgen. Men vet inte hur det blir på blekning...
    det kan ju vara värt att testa på en slinga av underhåret eller nåt i alla fall... 

  • Millem­oj
    Äldre 16 May 15:18
    #10

    Det har hänt mig också... Om du inte vill vänta i två veckor på att göra en ny blondering och kunna gå ut bland folk utan att se ut som en morot 8jag vet, jag har varit där som sagt)...

    Prova att köpa en askblond hårfärg/toning, med riktigt kalla nyanser - om du färgar med det på den orangea färgen kommer den att försvinna. Men!!! låt inte den nya askblonda färgen sitta i för länge - kolla då och då med en bomullspad på en hårslinga. annars kan håret/slingorna få en grönaktig nyans (typ som att du nyblonderad badat i en bassäng full med klor).

    Lycka till!

Svar på tråden Orange hår efter blekning!!