• Lottie350

Etsy - har du handlat där?

Jag har hittat saker jag gillar på etsy och funderar lite på betalningen.
    Måste man betala via paypal? Jag har för mig att det kostar att registrera sig hos paypal?
    Jag brukar aldrig handla från utlandet så man blir ju lite nojjig över allt.

• Svar på tråden Etsy - har du handlat där?
  • Pinkgrape

Jag har köpt två bitar flor, ett hårsmycke och beställt min brudbukett bland annat från etsy. Jag är väldigt nöjd måste jag säga. Enkelt att hålla kontakt med säljarna, enkelt att betala och frakten har gått riktigt fort ändå :)

Det kostar inget alls med ett paypal konto och det är enkelt att använda :)

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Lottie350

Tack :D Då har jag vågat mig på att beställa därifrån nu! Hoppas det går fort att få hem varan.

• Pinkgrape
    Lottie350 skrev 2011-05-15 00:41:31 följande:
    Tack :D Då har jag vågat mig på att beställa därifrån nu! Hoppas det går fort att få hem varan.
    Vad är det du har beställt? :) Ja, jag hoppas att det ska gå snabbt och att du blir nöjd!
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Lottie350

Denna underbart söta håraccesoaren till min dotter som hon ska ha på vårt bröllop/hennes dop Skrattande
  • shakynose

Å varför finns det ingen smiley som gör vågen? Den var ju helt underbart söt!

Jag har handlat från etsy, våra förlovningsringar tex, men också spetsar och vintagetyger till mina egna projekt. Jag tycker att det är fantastiskt och man kan vara lite mer säker på säljarna än på tex ebay eller tradera (jag har iofs aldrig haft problem på de sidorna heller) eftersom det finns en enkel kontaktfunktion som underlättar kommunikationen med säljaren.

• Lottie350

Hehe visst var den supersöt Skrattande

Ja när jag har läst runt lite så verkar det vara jättebra att handla därifrån. Den jag handlade ifrån hade inga negativa kommentarer. Så nu längtar jag tills den kommer hem Skrattande

Denna har jag också köpt därifrån fast det var min syster som bor i usa som köpte den åt mig då. Och den fick hon hem efter någon dag. Men då bor hon som sagt i usa också. Så man får väl räkna med att det tar lite längre tid när det ska skickas hit.

• carolineu

Har länge velat om jag skall våga handla eller inte, men det jag undrar är om det tillkommer någon tullavgift på små grejer som hårsmycken eller smycken?

Har någon råkat på tull och i sådant fall hur mycket?

• daniiel
    carolineu skrev 2012-05-19 13:02:29 följande:

Har länge velat om jag skall våga handla eller inte, men det jag undrar är om det tillkommer någon tullavgift på små grejer som hårsmycken eller smycken?

Har någon råkat på tull och i sådant fall hur mycket?

Du kan gå in och läsa på tullverkets hemsida, där står allt man behöver veta om tull :) Där kan man bland annat läsa att tullsatsen är 0-4% när det gäller smycken, sedan tillkommer ju moms också på 25%. Tullavgiften räknas på inköpspriset + frakten. Momsen räknas sedan på inköpspriset + frakten + tullavgiften. Och även en administrationsavgift tillkommer, den kan variera.
Svar på tråden Etsy - har du handlat där?