• Näckrosbarnet

Bildtråd på brudbukett

Som blivand brud är ju google en bästa vän, min  i allafall! 

Hur såg/ ser din brudbuket ut? Gäran bild om det går ! 

Alis volat propriis
  • Svar på tråden Bildtråd på brudbukett
  • wiii
    MaalinJohansson skrev 2011-05-14 12:23:12 följande:
    Jag har sagt precis likadant till min florist! Vita rosor vet jag hon tar och sen några ljuslila blommor. Och murgröna som hänger ner. Vad spännande!
    Ja verkligen! Vi får jämföra buketter sen efter våra bröllop ;)
  • Emmilie87

Så här kommer min se ut. :D
  • Näckrosbarnet
    Minuz skrev 2011-05-14 06:32:17 följande:

Här är några fina........... Jag är nu inne på att ha en "bollbukett" fast inte med de blommorna som är på bilden. Från början var jag inne på kallor, antingen den som ovan eller ett par st liggande. Finns så många vackra buketter
    Så himla söta bollbuketter, dem hamnar i mitt bröllopsarkiv
    Alis volat propriis
  • Näckrosbarnet
    Jazzily skrev 2011-05-14 12:48:21 följande:

Jag har tänkt ha Tempelblommor (aka Frangipani) i min bukett.  
    Om någon annan haft det vore jag såå tacksam om ni lade upp en bild =)
    Även om ni vet hur man kan få tag i en bra florist som arbetar med dessa blommor... är ovanligt har jag insett.

Se exempel ovan.
    Så vackra.. kärlek vid första ögonkast! En sådan bukett med bara vita blommor..mmmmmm Hjärta
    Alis volat propriis
  • Syrinx

Vilken trevlig tråd! Det finns så många vackra brudbuketter i så många olika stilar - jag blir lite kär i alla!

Invincible skrev 2011-05-14 09:40:09 följande:
    Här är min inspiration!
    Dock blir mina rosa rosor mer rosa i mitten, (har glömt vad de heter såklart) sedan är de vita/lime på de yttersta kronbladen. Men ja, pretty much likadan!

And tonight we can truly say - Together we are invincible
    Wow! Vad vackert med så olika former på rosorna! 

MagicBride - vad vackra NI är på bilden! Och ni ser så lyckliga ut!

Jag har försökt att hitta en bild på hur jag vill att min brudbukett ska se ut, men jag har inte hittat rätt.  Men en ganska vild och rufsig form, med rosa pioner, rosa rosor i olika storlekar, blåklint, liljekonvanljer och rågax. 

Lite som denna formen kanske...

...fast i kombination med denna, men förstås med rosa rosor och pioner istället. Plus massor av blåklint! 
  • Margris

Här är några buketter som jag har använt som inspiration till min bukett. Jag kommer att ha vita kvistrosor, vit fresia, vit hortensia, läderblad och trollhassel.

• Freakie

Här är min inspirationsbild för brudbuketten, det är främst blåklinterna och murgrönan som jag vill åt:

• awarwen

Jag vill ha en vit bukett och här är några som inspirerar mig. Jag gör min själv.

Svar på tråden Bildtråd på brudbukett