• Näckrosbarnet

Bildtråd på brudbukett

Som blivand brud är ju google en bästa vän, min  i allafall! 

Hur såg/ ser din brudbuket ut? Gäran bild om det går ! 

Alis volat propriis
  • Svar på tråden Bildtråd på brudbukett
  • Näckrosbarnet
    Lägger upp några buketter som jag tycker är vackra och som jag själv skulle kunna tänka mig!

Näckroser, min personliga favorit så klart, fast jag vill inte ha dem i vitt utan i rödrosa

Alis volat propriis
  • Näckrosbarnet
    Gwennie skrev 2011-05-13 19:03:01 följande:
    Min bukett blir en kombination av dessa två: storblommig brudslöja och björngräs med pärlor. Knyts ihop med ett ljusgrönt grossgrainband.

Snyggt!
    Alis volat propriis
  • Minuz

Här är några fina........... Jag är nu inne på att ha en "bollbukett" fast inte med de blommorna som är på bilden. Från början var jag inne på kallor, antingen den som ovan eller ett par st liggande. Finns så många vackra buketter
  • Jossis81

Så här kommer min att bli på ett ungefär!
  • Invincible

Här är min inspiration!
    Dock blir mina rosa rosor mer rosa i mitten, (har glömt vad de heter såklart) sedan är de vita/lime på de yttersta kronbladen. Men ja, pretty much likadan!

And tonight we can truly say - Together we are invincible
  • MagicBride
    SaJo1981 skrev 2011-05-13 20:29:41 följande:
    Jag kommer ha enbart vita kallor som knyts ihop med spetsband!
    Precis som jag hade Har inte fått fotografens bilder än där det finns mer närbilder med fokus på just blommorna, men så här såg det ut i alla fall Hade sju stycken stora kallor.

• MaalinJohansson
    wiii skrev 2011-05-13 21:20:24 följande:
    Vet faktiskt inte hur min kommer att se ut :) Sagt till floristen att jag vill ha vita och ljuslila blommor, samt lite murgröna som hänger ner, förutom det har hon fria händer! Ska bli väldigt spännande att se hur det blir :)
    Jag har sagt precis likadant till min florist! Vita rosor vet jag hon tar och sen några ljuslila blommor. Och murgröna som hänger ner. Vad spännande!
  • SaJo1981
    MagicBride skrev 2011-05-14 10:28:30 följande:
    Precis som jag hade Har inte fått fotografens bilder än där det finns mer närbilder med fokus på just blommorna, men så här såg det ut i alla fall Hade sju stycken stora kallor.

verkligen jättefin!
    Funderar fortfarande på om jag också ska ha sådana långa och lite färre eller om jag ska ha en tät bukett..båda är jättefina enligt mig, tur att min ena tärna är florist=) hon fixar alla blommor till bröllopet! 
  • Jazzily

Jag har tänkt ha Tempelblommor (aka Frangipani) i min bukett.  
    Om någon annan haft det vore jag såå tacksam om ni lade upp en bild =)
    Även om ni vet hur man kan få tag i en bra florist som arbetar med dessa blommor... är ovanligt har jag insett.

Se exempel ovan.

• Bröllop201187

Jag kommer att ha vita rosor istället för röda, och sedan kommer jag att byta ut kallorna emot 3 vinröda rosor, dom gröna bladen kommer att vara kvar och pärlorna!

Svar på tråden Bildtråd på brudbukett