Inlägg från: Forumvärd |Visa alla inlägg
  • Forumvärd

    Vinn en läcker Crock Pot!

    Mat och bröllop är nära förknippade med varandra, eller hur Solig

    Nu har ni chansen att vinna en läcker, praktisk och smidig Crock Pot som i princip lagar maten åt er.
    Smidigt va? Cool

    Det du ska göra är att ta ett foto på en maträtt som passar till ett bröllop.
    Det kan vara en förrätt, varmrätt eller varför inte en smarrig efterrätt.
    Ta ett foto på din skapelse och ladda upp bilden direkt här i tråden tillsammans med ett recept på maträtten och skriv en motivering varför just du vill vinna en Crock Pot.

    Du har då chansen att vinna denna till ett värde av 1795:-



    Den är enkel att använda. Du lägger i de ingredienser som behövs ställer in timern och Crock Pot sköter resten.
    Allt du behöver göra är att duka bordet, servera och njuta av maten. Solig
    Här kan du läsa mer
    http://www.acreto.se/

    Tävlingen pågår t.om 31/5 och vinnare utses därefter av en jury från Bröllopstorget.
    Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

    Lycka till! Solig
    God fortsättning på 2011
  • Svar på tråden Vinn en läcker Crock Pot!
  • Forumvärd
    förlovadflicka skrev 2011-05-08 20:43:10 följande:
    Är det inte vi stackare med ynka två kokplattor och ingen ugn som skulle behöva en sådan här? Men oj, det blir ju svårt att laga mat som passar till ett bröllop så, haha :P Blä vad jag vill ha den där nu, verkar super, men kanske för att "köket" här är så begränsat, tack för tipset på vad vi ska önska oss i bröllopspresent! :P 
    Du skulle ju kunna laga en förrätt *tipsar* För då behöver man oftast inte spisen på samma sätt Solig
    Eller varför inte en efterrätt!
    God fortsättning på 2011
  • Forumvärd

    Har vi några fler hugade spekulanter? Solig
    Tänk på att det inte behöver vara avancerat utan se det som en kul grej med möjlighet att vinna en läcker Crock Pot
    Kom igen vi behöver fler bilder och roliga recept!


    God fortsättning på 2011
  • Forumvärd
    jkbr skrev 2011-05-19 12:28:52 följande:
    Får man skicka in fler bidrag? då vill jag sätta in en bild på min systers super fina smörgås tårta som passar på alla buffe bord  . I mitten har hon gjort ett hjärta av grönsaker Glad
    Fyllningen är av creamfreach ,lök, röd rom ,räkor, dill  ägg och citron 
    Bottnarna är hembakat franskbröd.


    Du får skicka in hur många bidrag du vill Solig
    Den såg riktigt smarrig ut!
    Vi skulle behöva en drägglande smiley men den här får duga tills dess Tungan ute
    God fortsättning på 2011
  • Forumvärd
    sasssyy skrev 2011-05-19 18:04:37 följande:
    oki man får skicka in fler bidrag

    då så...


    En god snacksbricka som "aptitretare" eller förrätt... behövs recept?

    Vi gjorde dip med en burk lättfraiche och valfri chipsdip, sån där pulverpåse som finns bland chipsen, tänk bara på att en hel påse är för mycket för en burk fraiche så en dryg halva räcker....

    Motiveringen till varför jag ska vinna...samma som tidigare.. sambon har tjatat o tjatat om denna gryta och jag skulle så gärna vilja ge något till honom för att vi har gått igenom en tuff period och jag vill visa honom att jag älskar honom.. kanske låter underligt att ge en gryta då, men jag vet att detta är ett minne som påminner honom om hans barn som bor i USA.
    Ja skicka in du Solig
    Ju fler bidrag desto roligare tråd och tävling och dessutom får alla chansen att njuta god mat och vackra bilder.
    Det kan aldrig vara fel.
    God fortsättning på 2011
  • Forumvärd
    Tack för alla läckra bilder och goa recept!! Solig
    Ni förtjänar alla en Crock Pot men tyvärr så kan bara en vinna!

    Vinnare blev FruFiddeli med denna aptitretande kreation!
    Ett stort grattis till dig! Solig
    Inboxa mig din adress så kommer Crock Pot på posten!
    FruFiddeli skrev 2011-05-24 15:11:53 följande:


    Här är min test bröllopstårta som jag tror den kommer bli, ändrar mig titt som tätt dock. Men jag tycker att denna blev väldigt vacker och väldigt god!

    Choklad och skogsbärsmousse tårta

    Tårtbotten

    150 g smör
    3 dl strösocker
    1 dl kakao
    1 tsk vaniljsocker
    1/2 tsk salt
    2 ägg
    2 dl vetemjöl

    Mörk chokladmousse
    200 g mörk choklad, 70%
    2 gelatinblad
    2 ägg
    3 dl vispgrädde


    Vitchokladmousse
    150g vit choklad


    0,5 msk smör


    2,5 dl vispgrädde


    2st äggulor


    Skogsbärsmousse


    300g tinade skogsbär


    4st gelatinblad


    0,75dl vatten


    1 dl strösocker


    2,5 dl vispgrädde


    Tårtbotten
    Smält smöret i en kastrull. Blanda i socker, kakao, vaniljsocker och salt. Rör ner äggen, ett i taget, och därefter mjölet. Fäst ett smort smörpapper i en bakform med löstagbar kant (26 cm). Häll smeten i formen och grädda i 175 grader i nedre delen av ugnen i cirka 20 minuter. Låt bottnen svalna, ta av kanten och ta overhead papper runt kanterna, kläm fast kanten igen och du har höjt formen, så du kan ha högre fyllning än vad formens kant är.


    Mörk chokladmousse
    Blötlägg gelatinbladen i en skål med kallt vatten i fem minuter. Smält den mörka chokladen i ett vattenbad. Ta upp gelatinbladen, krama ur vattnet och rör ned dem i den varma chokladen så att de smälter helt. Rör ned äggen, ett i taget. Låt chokladblandningen svalna till rumstemperatur. Vispa grädden lätt, rör ut chokladen i del av grädden och vänd ner resten med stora, luftiga tag. Fördela moussen över tårtbotten.


    Vit chokladmousse
    Smält vit choklad och smör i vattenbad. Ta från värmen och´h rör ner en äggula i taget. Vispa grädden. Blanda först ner lite av grädden i den smälta chokladen. Vänd sedan ner resten av grädden. Häll chokladmoussen i formen och skaka försiktigt så den rinner runt bottnen. Frys 30 – 60 minuter så att den stelnar till nästa lager.


    Skogsbärsmousse


    Mixa skogsbären till puré och sila bort kärnor etc. Koka upp vatten och socker och ta kastrullen från värmen. Låt gelatinbladen smälta i sockervatten. Låt svalna och blanda med purén. Vispa grädden ganska löst. Vänd snabbt ner grädden i den kalla purén med luftiga tag. Häll skogsbärsmoussen över den vita chokladmoussen och täck över och frys tårtan i minst fyra timmar, tina sedan långsamt i kylskåp.


    När tårtan är tinad kan man dekorera den hur man vill, här har jag gjort en kant av  blockchoklad  som jag sjort med hjälp av överföringsark och sedan toppat med en massa bär!

    Jag älskar att laga mat och tycker väldigt mycket om att prova nya saker och testa mig fram. Jag skulle därför tycka det var väldigt kul att vinna en Crock Pot då detta är något nytt för mig. Som små barns förälder med nytt jobb och full fart i hemmet skulle det dessutom underlätta vardagen otroligt då det verkar väldigt smidigt att laga god och nyttig mat vilket vi i mina familj tycker är av stor vikt. 


Svar på tråden Vinn en läcker Crock Pot!