Inlägg från: MaalinJohansson |Visa alla inlägg
  • MaalinJohansson

Få 100 000 kr att räcka i Stockholm?

Liv skrev 2011-05-08 12:27:55 följande:
    Ja, vi har redan varit å kollat på Mäster Mikales faktiskt. Fick ett lite märkligt bemötande när vi frågade om möjligheterna till att dekorera, vilka visade sig vara begränsade i den lokalen. Vi blev i princip avfärdade efter att ha ställt frågan. Lite tråkigt eftersom den egentligen hade allt vi önskade..

Jag är inte festarrangör, utan jobbar som projektledare i en annan bransch. Men det handlar mycket om att ha många bollar i luften och att vara tydlig till kunder när det kommer till priser för annars tappar man ju deras intresse.

Jag måste då fråga er som gör mycket själv. Hur gör ni och hur får ni tiden att räcka till? Särskilt när det kommer till alla detaljer som måste funka på självaste D-dagen. Jag tänker på iordningsställande och dekorationer, bordplacering, blommor, musik. När gör ni dem?

Jag vill ju kunna sova ut och vara pigg på stora dagen. Lär börja göra mig i ordning mitt på dagen för att sedan fotograferas ca kl.15.00 och tänker att vi börjar med vigseln kl 17.00. Det lämnar ingen tid för iordningsställande...

Jag är egentligen en person som gillar att göra mycket själv, just för att jag vet att man kan komma undan lite billigare. Därför planerar jag att göra hår och smink helt själv t.ex. Det enda som jag verkligen inte vill fingra i är maten, eftersom vi båda verkligen vill ha serverad mat och inte buffé.
    Jag är en sån som har gjort och gör mycket själv =) Satt igår kväll och gjorde 60 servettringar med jätte fint band klistrat på en bit toalettrulle. Som blev skit bra Skrattande

Vi kommer att dekurera Lokalen dagen innan och dekurera tårtona dagen innan. På Sjäva dagen kommer jag vara hos frissan och fixa håret och sminka mig. Och hämta buketten som är i butiken mittemot. Mina föräldrar kommer att hjälpa oss mycket med att bla hämta maten och sodär. Fotografera oss ska vi göra ca 2 timmar innan vigslen har vi tänkt.

Min pappa har hyrt in en tjej och en kille med helt magiska röster som ska göra en liten "mini konser" som dom kallar det, spela några roliga låtar efter vigslen, och även dra igår några snabbslåtar. När dom sen gått hem runt 20 - 21 tiden så kommer vi spela musik från datorn som min kusin kommer att sköta.

Vi har sparat in jätte mycket genom att ta hjälp av andra. och haft tur med kontakter. Betalar endast 500 kr för smink och håruppsättning för att jag känner frisören. 500 kr för fotografering, för att vi känner henne.

Men vi har ett budget bröllop. Och det här kommer ju att spegla oss jätte fint :) Men det är mycket fritid man får ta till det här hemma pysslet att göra allt själv. Men jag tycker att det är roligt Glad
Svar på tråden Få 100 000 kr att räcka i Stockholm?