Inlägg från: MaalinJohansson |Visa alla inlägg
  • MaalinJohansson

Få 100 000 kr att räcka i Stockholm?

Liv skrev 2011-05-08 12:27:55 följande:
    Ja, vi har redan varit å kollat på Mäster Mikales faktiskt. Fick ett lite märkligt bemötande när vi frågade om möjligheterna till att dekorera, vilka visade sig vara begränsade i den lokalen. Vi blev i princip avfärdade efter att ha ställt frågan. Lite tråkigt eftersom den egentligen hade allt vi önskade..

Jag är inte festarrangör, utan jobbar som projektledare i en annan bransch. Men det handlar mycket om att ha många bollar i luften och att vara tydlig till kunder när det kommer till priser för annars tappar man ju deras intresse.

Jag måste då fråga er som gör mycket själv. Hur gör ni och hur får ni tiden att räcka till? Särskilt när det kommer till alla detaljer som måste funka på självaste D-dagen. Jag tänker på iordningsställande och dekorationer, bordplacering, blommor, musik. När gör ni dem?

Jag vill ju kunna sova ut och vara pigg på stora dagen. Lär börja göra mig i ordning mitt på dagen för att sedan fotograferas ca kl.15.00 och tänker att vi börjar med vigseln kl 17.00. Det lämnar ingen tid för iordningsställande...

Jag är egentligen en person som gillar att göra mycket själv, just för att jag vet att man kan komma undan lite billigare. Därför planerar jag att göra hår och smink helt själv t.ex. Det enda som jag verkligen inte vill fingra i är maten, eftersom vi båda verkligen vill ha serverad mat och inte buffé.
    Jag är en sån som har gjort och gör mycket själv =) Satt igår kväll och gjorde 60 servettringar med jätte fint band klistrat på en bit toalettrulle. Som blev skit bra Skrattande