• Anonym (ARG)

jävla svärmor!

Alltså jag måste få skriva av mej lite! Är så himla arg och besviken konstigt nog på min helt idiotiska svärmor. Visst vi har aldrig dragit jämt men droppen kom faktiskt på bröllopet då hon kom klädd i mjukisbyxor, T-shirt, jobbtröja, osminkad och med solglasögon! Dessa kläder har hon jämt när hon... jobbar! Visst så hade vi ingen klädkod men på ett bröllop trodde jag det var underförstått att man anstränger sej åtminstone lite, alla andra kom ju uppklädda. Dessutom hade hon lovat att komma tidigare och hjälpa till med dekoreringen av lokalen(OBS hon som ville vara mer delaktig.) detta "hann" hon inte. Hon skulle även ha gjort 2 olik sorters snittar, credit att hon åtminstone gjorde en! Flera gånger innan har hon frågat hur sent bröllopet kommer hålla på då de inte ville missa majbrasan! Doppen var väll att hon faktiskt hade snyggare kläder på sej när hon kom och lämnade snittarna, efter de vart på stan och sen åkte hem för att byta om till mjukiskläder och komma tillbaka! Hon hade även frivilligt erbjuit sig att att hjälpa till med disk osv men lyfte inte på sej 1 enda gång och gick tidigt för att gå till den där jävla majbrasan. Överreagerar jag eller hade ni tyckt det var okej att någon kom i mjukiskläder på ert bröllop?
  • Svar på tråden jävla svärmor!
  • Aniara4

Förlåt att jag skrattar, men vad är tantens problem???

Kan bara instämma med Piiiip, var och en får skämmas för sig själv, och hon har ju verkligen betett sig som ett rikspucko inför hela släkten. Starkt jobbat. Hoppas du orkar hålla distansen och se det på det viset.

• Anonym

Men herregud, är människan
    1. Efterbliven
    2. Förståndshandikappad
    3. Norra europas värsta white trashkärring
    4. Alla ovanstående alternativ

• Aniara4
    Anonym skrev 2011-05-04 22:48:18 följande:
    Men herregud, är människan
    1. Efterbliven
    2. Förståndshandikappad
    3. Norra europas värsta white trashkärring
    4. Alla ovanstående alternativ
    5. Alla ovanstående samt dessutom så elak att det är ett under att hon inte började ryka och smälta när hon kom in i kyrkan!
  • Blivande fru Swärdh

Vilken hagga! Det där var en tydlig markering gentemot ert bröllop. Är hon skild? Hon unnar väl ingen nån lycka för att hon är så miserabel själv. Prata inte mer med henne. Din man borde säga ifrån!

• Anonym

Tala om att göra bort sig alltså!! Jag skulle nog ha skämtat till en liten pik om hennes klädsel under bröllopet, nästa gång ert bröllop kommer på tal, så att hon inser att det är hon som klantat sig.

Med lite retorik och taktik går det att be folk att dra åt helvete med sån finess så att dom tackar för det. ;)

• Chicita
    Anonym skrev 2011-05-05 08:25:29 följande:
    Med lite retorik och taktik går det att be folk att dra åt helvete med sån finess så att dom tackar för det. ;)
    Oh ja, det skriver jag under på {#emotions_dlg.djavulsk}
  • 120530
    Fy faan.
    Jag och min svärmor har heller aldrig dragit jämt. Tror inte att hon heller kommer klä upp sig något spec men jag hoppas ändå att hon lämnar jobba kläderna hemma. Är mer rädd för att det kommer bli dålig stämning eller till och med bråk eftersom det var ett år sen vi träffade henne och ingen annan tycker om henne heller efter allt hon gjort mot oss. Kommer hoppas in i det sista att hon inte kommer!
    Varför bjuder ni era svärmödrar när ni har så dåliga relationer med dem?

Vi ska gifta oss i februari 2012, i februari 2011 hade jag och hon inte setts/pratat alls sedan jul 2009 pga väldigt elaka saker hon hade gjort mot mig under flera års tid. Jag försökte inte släta över det utan hon och hela den sidan av familjen visste att jag inte tänkte prata/umgås med henne förrens hon erkännt vad hon gjort, bett om ursäkt och lovat förändring. Hon var inte välkommen i vårt hus under hela denna tiden, vare sig det var jul eller födelsedagar. Så i februari, när hon fått reda på att vi ska gifta oss, insåg hon nog äntligen att jag menade allvar och att hon skulle missa sin sons bröllop om hon inte bet i det sura äpplet. Så hon bad om ursäkt.

Nu umgås vi "på prov" som jag är väldigt noggrann med att kalla det. Vi umgås enbart vi fyra för ju fler vi är desto elakare har hon varit . Hon har verkligen njutit åt att sätta dit mig inför publik. Om hon blir bjuden till bröllopet eller ej återstår att se, men blir hon det är jag tämligen säker på att hon sköter sig för nu är hon mycket väl medveten om att hon fått sin sista chans. 
  • Anonym

Är det inte lite lustigt ändå detta med söners mammor.. OFTA OFTA dyker det upp inlägg här att svärmor är en elak häxa. Inte lika många gånger skrivs det om att HENNES mamma är elak mot svärsonen

Och jag ställer mig i ledet av HÄXOR till svärmor,. haha.. Min är inte klok i huvudet nånstans och det va inte förra heller. Tänk att vi utgör sånt HOT, men dom tänker inte på att vi faktikst ÄLSKAR deras son och att vi vill deras BÄSTA . Neej neeej vad har vi för skumma avsikter egentligen ?

Vi träffades via nätet och jag är några år äldre än honom och när mamman fick veta det - Ja då skulle han akta sig för jag kunde ju vara en sol och vårare. Jag skulle ju inte göra annat än att lura honom etc.
    Jag har blitt utfrågad ett antal gånger om min ekonomi till henne, som hon INTE har ett skit med att göra
    Nu har vi vart ihop i 10 år, MEN vi bor inte ihop ännu och VARFÖR gör vi inte det och VARFÖR flyttar inte jag ?

Hon skrev ett mail till mig för nått år sedan och frågade varför min pappa ( mamma är död) och mina syskon va viktigare än hennes son ?? . JÖSSES.. jag vände på det hela.. varför ska DU vara viktigare än mig skrev jag då. Det tog hus i helvete som ni förstår.Hon är en sån person som ska ha hela släkten hos sig nääära helst varje helg och det funkar ju inte riktigt så i verkliga livet, men det fattar hon inte.Hon ringer sin son i tid och otid och m2b's bror har dedikerat sitt liv till henne, ingen flickvän och knappt eget liv bara mamma mamma hela tiden och jag mår illa av att se det.Grabben är ju snart 35 bast .
    Hon lägger sig i ALLT, ska veta ALLT. vilket vi inte berättar och då surar hon.. barnsligt rent ut sagt Å jag skulle kunna sitta å mala huuur länge som helst
     Vi har provat rest ihop, men det slutar i katastrof.

M2b har sagt till henne ett antal gånger att han VILL flytta till mig MEN att han vill ha jobb först, men hon lyssnar inte. Och nu när vi berättade att vi ska gifta oss skrek hon .. MEN VARFÖR GÖR NI SÅHÄR
    Och m2b blir tyvärr som en liiiiiiten pojke inför henne och det mår jag oxå illa utav.Ska hålla på att försvara sig och hålla på. han är ju en vuxen man för guds skull. Men det är ju inte det svaret man vill höra då man berättar en glad nyhet.

Vi gör ju saker i fel ordning enligt henne ( och resten av släkten)  man ska bo ihop först och sen gifta sig
    Men ingå i bröllopsplanerna det gör hon INTE

Men till TS skulle jag vilja säga att jag FÖRSTÅR dig och jag skulle satt kärringen i köket eller slängt ut henne.
    Ta avstånd från hennes och VISA ditt missnöjje

Ursäkta mitt långa inlägg och hoppas någon orkade läsa

• Anonym

Ja, det är nåt skumt med vissa mammor och deras söner,,, av nån anledning som jag inte begriper. Har själv vuxna söner och skulle aldrig komma på tanken att bära mig åt så mot dem och deras partners!! Klipp av navelsträngen nån gång, för h-e, skulle jag vilja säga till dessa kvinnor som ofta är så manipulativa. Släpp taget om era barn! Helt otroligt att inte kunna acceptera att ens barn blir vuxna,,, det visste man väl för f-n från den dagen man blev gravid??

Suck, säger jag bara!!

Svar på tråden jävla svärmor!