• FloraP

    Hur långe har ni varit tillsammans när ni började planera Bröllop?

    Ja en fråga kul o veta bara.

    Hur länge har du och din M2B varit tillsammas innan någon friade eller ni bestämde er för o gifta er?


  • Svar på tråden Hur långe har ni varit tillsammans när ni började planera Bröllop?
  • zvartaliljan

    förlovade oss efter 1 år första gången, bröt förlovningen, förlovade oss igen 3 år senare och gifter oss 2½ år efter det. Tillsammans nästan 7år alltså.

  • Diamanten90

    2 år och 5 månader när vi förlovade oss, 2 år och 9 månader när vi bestämde bröllopsdatum och 3½ ungefär när vi gifter oss om 3½ vecka:)


    junimamma.blogspot.com Ung mamma & Blivande fru
  • BlivandeFru2011

    Vi förlovade oss efter 3 år och 10 månader och vi gifter oss när vi varit tillsammans i 5 år och 9 månader. .

  • GeneralElectric
    hoodilady skrev 2011-05-03 11:50:03 följande:
    Det är väldigt spännande det här tycker jag!
    Hur kommer det sig att ni valde att gifta er så snart?
    (måste tillägga att jag inte är emot det..)
    Tja, ”why wait?”, liksom?!

    Till saken hör kanske att vi båda är relativt gamla (äldre än de flesta på BT, tror jag) och hade varit singlar länge. Kändes inte som att det var läge att dra ut på det!
    Men visst, det var/är lite av ett risktagande för båda. Särskilt som han är katolik, det är liksom inte så att vi kan skiljas oss om några år om det inte fungerar.
    Men än så länge, med mindre än två månader kvar till vigseln, känns allt bara bra!

    Kan tilläggas att de flesta som känner oss tyckte att det gick_väldigt_ snabbt, men det tyckte faktiskt inte vi. Vi hade träffats och börjat lära känna varandra cirka sju månader innan vi blev ihop – men utlandsresor och ett annat förhållande kom emellan...

    Nio månaders förlovningstid är väl ändå rätt långt...hehe. Jag har en kompis som blev tillsammans med en tjej den 6 februari häromåret. De bestämde att gifta sig efter några veckor! Förvisso spelade visumregler in, men framför allt tror jag också att de kände: ”varför dra ut på det?”.
    Men hennes (katolska, konservativa) familj satte då käppar i hjulet, så den dagen fick bli förlovningsdag istället – och vigseln *sköts upp* till den 17 april. Två och en halv månader efter deras första date var det alltså bröllop!

    Jag var med på det bröllopet, en liten men synnerligen romantisk vigsel – och det var så fint just för att de var så nyförälskade...
    Äktenskapet är nu inne på sitt tredje år, och de är fortfarande väldigt fina tillsammans! De spelade en konsert på vår förbröllops-cocktailmottagning...
  • BlivandeFruW

    Vi hade varit tillsammans i 6 år när min fästman friade, 7 år och 8 månader har vi varit tillsammans när vi gifter oss om en månad.

    Känns vääääääldigt länge jämfört med många andra. Men faktum är att när vi träffades som visste jag inte säkert om jag faktiskt ville gifta mig överhuvudtaget. Till saken hör att vi var 18 år när vi träffades, vi kom fram till att vi ville gifta oss någongång men ville inte förlova oss innan vi visste att bröllopet kunde bli av så därför blev det när jag pluggat klart (inte han dock). 1 år tidigare än jag trodde, så jag fick en chock när han friade men det var så klart underbart och snart smäller det!

  • Tessa

    Jag och min pojkvan traffades nar vi var 13 ar (2000), vi borjade samma hogstadium och han ar barndomskompis med tjejen som blev (och ar) min basta van. Vi umgicks ganska mycket, strulade runt lite nar vi var 14 ar och har alltid varit lite kara i varandra.  :) Efter hogstadiet flyttade jag och vi sags inte pa flera ar trots att jag umgicks en del med min basta van som han ocksa umgicks med. Sommaren 2009 hade jag varit igenom tva langa forhallanden med riktiga svin till pojkvanner och var urbota less pa man overhuvudtaget. Flyttade tillfalligt hem till foraldrarna igen och gick pa en liten fest hos min basta van och dar var min m2b! Han hade blivit en man sedan jag senast sett honom och fjarilarna i magen kom tillbaka. Vi pratade lite den kvallen, bytte telefonnummer och borjade sedan "dejta" efter ett par veckor. Jag var lite orolig over att det var for tidigt efter mitt senaste forhallande, men efter en manads traffande och smygande infor min basta van (vet egentligen inte varfor vi holl det lite hemligt? :)) sa blev vi officiellt ett par i Augusti.
    Flyttade ihop efter 6 manader och allt har kants sa ratt. :) Nu har vi varit tillsammans i 1 ar och 8 manader och min pojkvan friade till mig for ett par veckor sedan. Jag ramlade nastan av stolen. Blev helt paff! Men saklart sa jag ja! :)
    Eftersom jag ar i London och gor min praktik just nu kommer vi ha en liten forlovningsceremoni den 2 juli, nagra veckor efter jag ar hemma igen och nar ringarna anlant. :) Brollop kommer om ett par ar nar vi sparat ihop pengarna till den fest vi vill ha. Jag ar nog den lyckligaste flickan pa jorden! :)

  • Cammee

    Vi hade varit tillsammans i 3 år och 2 månader när vi förlovade oss, vi började planera bröllopet efter ca 7 år och 2 månader tillsammans och den 30 juli , efter ca 8 år och 2 månader, så ska vi äntligen gifta oss! 

  • Lumys

    Jag och min pojkvän hade varit tillsammans i 9 månader när vi lite på skoj började prata om bröllop. Vi flyttade ihop nästan direkt och hade alltså bott ihop i 8 månader då redan. På vår 1-årsdag friade han och när vi varit ihop i två år ska i gifta oss (tredje september) vet att det är väldigt snart och det är verkligen inte likt mig men det känns så rätt. Vi har verkligen en helt sjukt bra connection som jhag aldrig tidigare upplevt. Han är 29 och jag 24, och trodde aldrig jag skulle gifta mig så ung menmen...så kan det gå ;)

Svar på tråden Hur långe har ni varit tillsammans när ni började planera Bröllop?