Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

    Skorna - förnuft eller känsla?!

    Jag måste gå på förnuftet.
    Har en fot som krånglar så in h h-vete, och jag får så ont i den om jag har fel skor, att jag kan svimma av smärta...
    Så jag blev superglad när jag hittade ett par platåskor med kilklack i den stil jag ville ha, där jag får bra stöd under hela foten och att det inte är bara "rutchbana" i dom. Det går faktiskt att sätta tyngden på hälen *lycka*

    Har haft dom en kväll på en fest, och det funkade bra. Nu ska jag bara hitta lite mer tillfällen att använda dom på så att dom är helt ingådda till vår stora dag Solig

  • Chicita
    queenelin skrev 2011-05-02 12:47:25 följande:
    Skit i förnuftet! Förhoppningsvis är du så adrenalinstinn så att fötterna klarar pärsen, och om inte, släng av dem och dansa barfota på borden!

    Man ska aldrig, ALDRIG sätta praktiskhet före skönhet, för då står man där, i ryggsäck och birkenstock och skulle lika gärna kunna vara en grå fläck på tunnelbaneväggen!

    To much is never enough!
    ...Eller så tar man ambulansen direkt in på operation efter att ha brutit sönder den sköra foten och slagit sönder den trasiga axeln mot stengolvet när man svimmade av smärtan när foten gick sönder... Flört

    Man behöver ju inte överdriva liksom...
    Ingen brud skulle väl komma på tanken att gifta sig i fritidskläder bara för att dom valde bort Jimmy Choo-Skorna.
    Det är ett långt skutt från: lite lägre klack, men tillräckligt sköna för att man kan gå i dom utan att det gör ont -- till att gifta sig i foppatofflor och flanellskjorta liksom...

    Om du prioriterar snygghet först så hoppas jag verkligen att du slipper hamna i min (och många andras sits) som dras med kronisk smärta och förstörda fötter och leder.
  • Chicita
    queenelin skrev 2011-05-03 09:39:54 följande:
    Ja, det hoppas jag också! Inte kul att ha ont!

    Och självklart överdriver jag, det blir så mycker roligare då!
    Vad jag menar är att jag ibland tycker att folk går alldeles för mycket på praktiska saker, det ska vara bekvämt och praktiskt och så blir det så HIMLA FULT alltsammans! Självklart ska man ha ett par skor som går att gå i, men kanske kan man tumma liiite på bekvämligheten och ha en klack för att få snyggar hållning?

    Jag menar såhär, när folk ibland frågar mig om mina skor, "är de verkligen bekväma" så brukar jag säga; "Ja, för att vara högklackat så är de så bekväma som de kan bli". För det är väl det som det handlar om. En brudklänning är väl sällan det mest bekväma plagget man kan ha på sig, men man har det ändå, för att det är så fint och för att man vill se så vacker ut som möjligt?

    Men man ska inte plåga sig själv, jag skulle aldrig trycka in mig i en korsett, där går min gräns. Alla har vi våra gränser.

    /Från mig som idag sitter och såsar på jobbet i jeans, gympadojor från barnavdelning på Din Sko, en kofta och en bekväm, men inte så jättesnygg tröja samt ett halvskititgt hår som jag försöke dölja med pippilottor   Flört
    Hehe.. då är vi på samma bana Flört
    Jag tycker inte att man ska välja typ foppatofflor eller Birkenstock om man inte har såna problem att det är det enda man kan gå i...
    Men det går ju att hitta snygga skor som faktiskt är i alla fall relativt bekväma.
    För något som inte är snyggt är ju när någon har så obekväma skor att dom inte kan gå i dom. (Så där så det nästan ser ut som om dom har skitit på sig när dom vaggar fram på värkande fötter.)
    Och så vill man väl knappast se ut på alla bilder och filmer från sin stora dag *S*
    Om man hittar ett par gudomligt snygga skor men dom gör ont bara efter 10 minuter och man väljer dom ändå så är risken stor att man står vid altaret / vigselförrättaren och bara tänker "kan du inte prata fortare Skrikandes " och på så sätt missar sitt eget bröllop...

    Man kanske inte bör välja dom där snygga skorna med 13 cm stilettklack om man inte har högre än 2 cm klack annars. Men om man är van att ha 6-8 cm klack varje dag så kanske man kan kosta på sig ett par cm till om man vågar. 

    Men man kanske ska minnas att ojämna altargångar och högklackat är inte en hit... Min kusin bröt vristen i kyrkan på ett dop, när hon trampade snett i en skarv mellan två stenplattor på golvet Obestämd (extrem otur, det är nog inget man behöver vara rädd för direkt)
    Och detsamma gäller ju för grusgångar, gräsmattor och annat som vi ju kan tvingas gå på "på den stora dagen"...

    Själv bytte jag precis om från mysbyxor och en 15 år gammal "farfarströja" med "aircondition" under armarna *S*... Till mina ytterst vackra arbetskläder (ironisk om det inte går fram) Tungan ute 
Svar på tråden Skorna - förnuft eller känsla?!