• Pinkgrape

Billiga, rosa tärnklänningar sökes! HJÄLP!

Hade beställt en klänning till tärnorna, men den var helt fel färg och storlek, så den åker tillbaka!

Nu vädjar jag om förslag på BILLIGA (helst under/kring 500kr) LJUSROSA klänningar.
    Alla tips mottages tacksamt!

(Inte axelbandslös och inte för kort dock, men inte hellång)

• Svar på tråden Billiga, rosa tärnklänningar sökes! HJÄLP!
  • CiaLia

Dessa supersöta klänningar från MQ ska mina tärnor ha. Färgen är lite mer åt det aprikosa och dom kostar 599. Men väldigt fina tyckte både jag och tärnorna.

h13/art_id/76079/cat_id/106/so_

• Pinkgrape
    CiaLia skrev 2011-04-13 21:03:27 följande:
    Dessa supersöta klänningar från MQ ska mina tärnor ha. Färgen är lite mer åt det aprikosa och dom kostar 599. Men väldigt fina tyckte både jag och tärnorna.

h13/art_id/76079/cat_id/106/so_
    Tack, men jag vill absolut inte ha en klänning som går åt det aprikosa hållet. Tyvärr är det inte lätt att hitta :/
  • Kattpoet

Skaffa ett spets linne och ha under så är det mindre urringat och väljer man rätt linne så kan det se redigt snyggt ut.

• Pinkgrape
    Kattpoet skrev 2011-04-14 18:43:06 följande:
    Skaffa ett spets linne och ha under så är det mindre urringat och väljer man rätt linne så kan det se redigt snyggt ut.
    Haha ja, jag kunde inte hålla mig. Beställde hem ett gäng klänningar från bonprix också. Nu har de stackars tärnorna hela 11st klänningar att pröva :P Någon måste ju vara bra!
  • Kattpoet

Ja något måste funka, jag brukar ha  linnen under  djup urringade klänningar, mina tuttar är nämligen attack tränade och utan att något håller in dem så anfaller de folk.

• Hanna05

puffar denna tråd lite då jag också vill veta!!
    Vill gärna ha en axelbandslös ljusrosa klänning till mina 3 tärnor. Båda är jätte smala tjejor...
    hittade en på nätet men glömde skriva upp hemsidan :((

• Pinkgrape
    Hanna05 skrev 2011-09-12 13:35:25 följande:
    puffar denna tråd lite då jag också vill veta!!
    Vill gärna ha en axelbandslös ljusrosa klänning till mina 3 tärnor. Båda är jätte smala tjejor...
    hittade en på nätet men glömde skriva upp hemsidan :((
    Just ljusrosa klänningar var riktigt svårt att hitta, tyvärr :/ De flesta jag beställde hem var väldigt aprikosa i tonen. Tillslut fick det bli kinaklänningar till tärnorna.

Här är några förslag iaf
    nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/jarlo-782/tabitha-dress-782038-4/
    nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/paprika-754/grecian-strapless-dress-754052-54/
    www.bonprix.se/se/Bandeauklaenning-2626488-bundle.htm
    www.halens.se/mode-kvinna-%C3%B6verdelar-kl%C3%A4nningar-70/kl%C3%A4nning-060566/base-color$280/sorting$date,Descending/paging$4,25?variantId=933911&oc=036
    www.halens.se/mode-kvinna-%C3%B6verdelar-kl%C3%A4nningar-70/kl%C3%A4nning-060407/base-color$280/sorting$date,Descending/paging$4,25?variantId=931899&oc=036
    www.bubbleroom.se/tjej/klanningar/marama-dress-pearl-blush

För mina tärnor blev det dessa klänningarna. Kunde välja färger helt själv, så valde ljusrosa med svarta detaljer, och de kostade ca 350kr/klänning, gratis frakt :)

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Hanna05
    Pinkgrape skrev 2011-09-12 14:28:54 följande:
    Just ljusrosa klänningar var riktigt svårt att hitta, tyvärr :/ De flesta jag beställde hem var väldigt aprikosa i tonen. Tillslut fick det bli kinaklänningar till tärnorna.

Här är några förslag iaf
    nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%...
    nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%...
    www.bonprix.se/se/Bandeauklaenning-2626488-bu...
    www.halens.se/mode-kvinna-%C3%B6verdelar-kl%C...$280/sorting$date,Descending/paging$4,25?variantId =933911&oc=036
    www.halens.se/mode-kvinna-%C3%B6verdelar-kl%C...$280/sorting$date,Descending/paging$4,25?variantId =931899&oc=036
    www.bubbleroom.se/tjej/klanningar/marama-dres...

För mina tärnor blev det dessa klänningarna. Kunde välja färger helt själv, så valde ljusrosa med svarta detaljer, och de kostade ca 350kr/klänning, gratis frakt :)

Riktigt fina! Hur beställer man kinaklänningar??
  • Pinkgrape

Jag beställde denna klänningen från just denna säljaren, www.dhgate.com/black-strapless-sleeveless-line-white-sash/p-ff8080812a45e0ae012a45ebb11c0a66.html, han har höjt priset en aning bara. Fortfarande fri frakt dock och det är bra, annars brukar frakten från kina vara det som drar upp priset.

Jag skickade en bild med beställningen + skrev mina önskemål om färg, storlek och snörning i ryggen. Jag ändrade mig dock om banden innan jag la beställningen, men hittade inte bilden där jag inte hade ritat dit dom :P Storlekstabellen finns längre ner på sidan, men man kan välja standardstorlekar också.

Det finns ju dock en hel massa kina-sidor med klänningar, så det finns ju en uppsjö att välja mellan :)

• Hanna05
    Pinkgrape skrev 2011-09-12 15:14:54 följande:
    Jag beställde denna klänningen från just denna säljaren, www.dhgate.com/black-strapless-sleeveless-lin..., han har höjt priset en aning bara. Fortfarande fri frakt dock och det är bra, annars brukar frakten från kina vara det som drar upp priset.

Jag skickade en bild med beställningen + skrev mina önskemål om färg, storlek och snörning i ryggen. Jag ändrade mig dock om banden innan jag la beställningen, men hittade inte bilden där jag inte hade ritat dit dom :P Storlekstabellen finns längre ner på sidan, men man kan välja standardstorlekar också.

Det finns ju dock en hel massa kina-sidor med klänningar, så det finns ju en uppsjö att välja mellan :)

Duktigt att ni vågar beställa sådär, jag fattar knappt hur man gör även om du beskrivit! :P
  • Pinkgrape
    Hanna05 skrev 2011-09-12 15:30:41 följande:
    Duktigt att ni vågar beställa sådär, jag fattar knappt hur man gör även om du beskrivit! :P
    Haha ja, det var lite smått nervigt första gången, sedan går det bättre :)
Svar på tråden Billiga, rosa tärnklänningar sökes! HJÄLP!