• Pinkgrape

Billiga, rosa tärnklänningar sökes! HJÄLP!

Hade beställt en klänning till tärnorna, men den var helt fel färg och storlek, så den åker tillbaka!

Nu vädjar jag om förslag på BILLIGA (helst under/kring 500kr) LJUSROSA klänningar.
    Alla tips mottages tacksamt!

(Inte axelbandslös och inte för kort dock, men inte hellång)

• Svar på tråden Billiga, rosa tärnklänningar sökes! HJÄLP!
  • Pinkgrape

Behöver en klänning i XS och en klänning i M/L beroende på...

Vad tycker ni om denna då?
    www.paulamyo.com/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/festkl%C3%A4nning-shine-i-rosa/?strt=65

Kan ju säga att marsalkarna kommer ha svarta kostymer och rosa slipsar.
    Jag kommer ha en vit klänning med svart band i midjan, svart spetsbolero och svarta skor.
    Näbben en vit klänning med rosa blommor.

• Pinkgrape
    Pinkgrape skrev 2011-04-13 18:26:07 följande:
    Behöver en klänning i XS och en klänning i M/L beroende på...

Vad tycker ni om denna då?
    www.paulamyo.com/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nnin...

Kan ju säga att marsalkarna kommer ha svarta kostymer och rosa slipsar.
    Jag kommer ha en vit klänning med svart band i midjan, svart spetsbolero och svarta skor.
    Näbben en vit klänning med rosa blommor.
    Nä, den funkar ju inte... onesize...
  • Pinkgrape

Brudklänningen med svart band i midjan och ingen blomma.

Näbbklänningen.. vill gärna att tärnklänningarna ska passa i stil och färg.
  • Kattpoet

Ta en titt på HM! De har en  vit klänning med rosa blommor , färgen är puderrosa så det borde funka och sedan har den  två andra puderosa klänningar, tyvärr kunde jag inte länka dit.

• Pinkgrape
    Kattpoet skrev 2011-04-13 18:43:06 följande:
    Ta en titt på HM! De har en  vit klänning med rosa blommor , färgen är puderrosa så det borde funka och sedan har den  två andra puderosa klänningar, tyvärr kunde jag inte länka dit.
    Är det denna du menar?
    shop.hm.com/se/shoppingwindow&dept=DAM_KLAKJ_KLA&type=product&modelnum=838131

Jag blir lite feg när det gäller den, beställde nämligen denna från Nelly
    nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/vero-moda-631/waldorf-corsage-dress-631220-54/
    Och den var mycket mer beige/aprikos i färgen än rosa, tyvärr, för annars var den klänningen perfekt.
  • Pinkgrape
    Pinkgrape skrev 2011-04-13 18:49:06 följande:
    Är det denna du menar?
    shop.hm.com/se/shoppingwindow?originalmodelnu...

Jag blir lite feg när det gäller den, beställde nämligen denna från Nelly
    nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%.../
    Och den var mycket mer beige/aprikos i färgen än rosa, tyvärr, för annars var den klänningen perfekt.
    Denna från nelly nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/vero-moda-631/waldorf-corsage-dress-631220-54/

Tycker färgen liknar den på klänningen från HM
  • Kattpoet

Ja det är ju svårt med ljusrosa färger, enligt vännen som har klänningen så ska den vara mer åt rosa hållet än laxrosa hållet.

Halens har just nu rea, vad jag skulle göra är  att beställa  3 eller 4 klänningar i ljusrosa men också dimrosa, du kan ju alltid skicka tillbaka klänningarna som har fel färg. På så sätt borde du hitta någon som passar i färg. 

• Pinkgrape
    Kattpoet skrev 2011-04-13 20:07:10 följande:
    Ja det är ju svårt med ljusrosa färger, enligt vännen som har klänningen så ska den vara mer åt rosa hållet än laxrosa hållet.

Halens har just nu rea, vad jag skulle göra är  att beställa  3 eller 4 klänningar i ljusrosa men också dimrosa, du kan ju alltid skicka tillbaka klänningarna som har fel färg. På så sätt borde du hitta någon som passar i färg. 
    Jag har gjort precis så, beställt flera klänningar från både ellos och halens nu. Tärnorna får pröva, så behåller vi om det är någon som är bra, resten (kanske alla) åker tillbaka.
Svar på tråden Billiga, rosa tärnklänningar sökes! HJÄLP!