shakynose skrev 2011-04-19 09:53:04 följande:
För det första så får man inte servera alkohol och använda det som motivering till ett högre pris! Det krävs ett utskänkningstillstånd för sånt! Man får nog bjuda på skumpa, men man får inte ha det som en del av sin marknadsföring om man inte har tillstånd.
För det andra, så tycker jag att man ska kunna begära ett timpris för uppsättningar istället för ett paketpris. Det är ju inte säkert att just min brudfrisyr är så komplicerad och tidskrävande och då ska jag inte betala mer heller. Dock så tror jag att det är en ganska rimlig uppskattning att en frisyr till studentbalen tar ca hälften så lång tid som en genomsnittlig bruduppsättning gör...
Många brudfrisyrer tar knappt någon tid alls, det är ju ungefär samma upplägg som tex studentbalsfrisyr. Och du har rätt med utskänkningstillståndet, de får inte ens bjuda om det inte räknas som ett slutet sällskap och då får de inte ta in några andra kunder eller folk som inte tillhör brudföljet. Jag tar isf med mig eget och betalar mindre! Idén med timpris var bra!