• Bröllop2B

Vilken marDRÖM!

Som tur är var detta bara en dröm, men det är ju så verkligt då man sover! Men de va grymt skönt att vakna och inse att det bara var en dröm!

Drömde att det var dagen D, och det var dags för middag först, som visade sig vara lunch, och dessutom en kombinerad födesledagslunch?! Bara där sket det ju sig. Vi ska ju ha middag.
    Vi ska ha långbord, men det var dukat i grupper. Jag har bokat frisör och smink, men på dagen D har jag varken hår eller smink fixat. Skorna jag har beställt har inte kommit och jag har på mig gråa sockor med typ inne tofflor till....aaah. Jag frågar en kompis om hon kan sminka. Det var folk där som inte ens var bjudna...som jag inte träffat på länge och som jag aldrig haft nån direkt kontakt med....förresten så hade jag jobbat på morgonen också, och sen var det dags för bröllop. Klänningen som jag ska ha är en axelbandslös. Medan jag bytte om till den så förvandlades det till en halterneck, plus att spetsen (som är fastsydd på riktigt) lossnade för den satt fast med en dragkedja?! Och jag fick INTE fast den igen. Eftersom mina skor inte hade kommit och jag hade tofflor så va ju klänningen alldeles för lång också. Och så var den lite smutsig för det var en annan tjej som haft den innan och den var inte tvättad efter henne...Alltså det var verkligen alla skräcksenarion på en gång så det var så otroligt skönt att vakna och inse att det har aldrig hänt allt det där!

• Svar på tråden Vilken marDRÖM!
  • Aniara4

Nu börjar det visst på allvar... I natt gifte vi oss och ceremonin var jättestrulig och tog alldeles för lång tid. Tydligen hade vi bestämt att prästen (!) och solisten skulle sjunga HELA Pergolesis Stabat Mater, vilket dels tar rätt lång tid, dels är vacker men väldigt sorglig musik. Så när de hade sjungit första satsen upptäckte jag att det redan hade gått 1½ timme och att tiden snart skulle gå ut för bilen vi bokat, så jag blev tvungen att säga till dem att vi nog tyvärr inte hinner med mer musik utan måste sätta igång med löftena så att vi får det viktigaste gjort, för sen måste vi gå. Jag kunde inte fatta hur vi kunde ha planerat så dåligt!

• Loche

Jag drömde för en tid sedan att jag kom till lokalen, där vi ska ha både vigsel och fest. Jag var fin i min brudklänning, sminkad och frisyren var vacker, brudbuketten hade jag i handen. I lokalen fanns en massa folk men jag kände inte en kotte!!

Jag sprang runt som en galning och frågade alla var min brudgum och alla gäster var nånstans. Skitstressigt!! Då ringer min mobiltelefon och jag får veta att sambon flyttat alltihop till en annan lokal och den enda han glömt berätta detta för var mig! Jag var nästan arg på honom när jag vaknade, hahahaha! Skrattande

• Willowfield

I min dröm var det vigseldag, jag var sminkad och påklädd och bara så fin sa alla til mig. Jag kom till kyrkan i tid och då börjar det märkliga, det är inte rätt kyrka, fast den ligger där den skall. 
    Vår kyrka är liten denna var jättestor och det satt massor av folk där, men jag känner absolut ingen. min morbror, som inte är min morbror, fast han påstår det, säger nu måste vi in.
    Jag tittar på mannen som om han vore galen, och säger du, det har blivit ngt fel.
    Kikar sedan in mot altaret och ser att min blivande står inte där dock en helt okänd man som när han ser mig kika in ler fånigt och mimar "jag älskar dig"
    Jag börjar protestera hej vilt, letar febrilt bland människorna efter någon jag känner.
    Fler och fler kommer fram till mig kallar mig vid mitt namn och säger jag skall lugna ner mig att allt stämmer att det bara är brud panik.
    Jag börjar känna mig totalt hysterisk, vill bara därifrån. Någon säger hon har minnesförlust. Jag säger ni är fel plockar upp ett foto ur väskan på min kära. Oh shit! bilden visar mannen som står i kyrkan men det är inte min man det är jag säker på, 
    Konstiga är att alla har rätt kläder, rätt färger, blommor osv men den som var kort och rultig är lång och smal, min blivande mörk och runt 25, den riktiga är 57 och ljus.
    Jag börjar springa men hur mycket jag än springer kommer jag aldrig ut ur kyrkan.
    När jag tillslut i full förtvivlan med tårarna rinnande ur ögona ger upp, befinner jag mig helt plötslit i ett för rum till kyrkan, där min syster (min riktiga nu) klappar mig på axeln och säger, Var du bara tvungen eller?
    När jag tittar upp är alla gäster på väg ut ur kyrkan, de har gett upp och nu är de alla de riktiga som skulle vara där.
    Min blivande har åkt hem, han har ångrat sig. Brudparet som skall gifta sig efter oss sitter på en kyrkbänk och ser hatiskt på mig, tydligen har jag stökat så länge att jag förstört deras bröllop med.
    När jag ser mig omkring är kyrkan den vi skall vara i.
    Jag frågar min syster vad som hänt. och då säger hon.
    "Du kom in i kyrkan sa, inte sjutton tänker jag gifta mig, han e ful han e ful du har blivit lurad....
    Då äntligen vaknade jag..

• Aniara4

Häromnatten upptäckte jag att jag skulle jobba natt natten innan bröllopet! Jag började planera för hur jag skulle få dit klänningen och alltihop och byta om där och åka direkt till frissan, men sen var det en massa saker utspridda på olika ställen och jag insåg att jag aldrig skulle få ihop logistiken.

Jag funderar mycket på logistiken just nu och klänningen är hemma hos en kollega som ska hjälpa mig med ändringarna, och eftersom hon bor lite långt bort är ett av mina bekymmer hur jag ska hinna åka dit och prova emellanåt. De tankarna spökade helt klart i drömmen!

• Aniara4

Uj uj. Nu börjar det närma sig. I natt var jag hos frissan. Men den som skulle fixa mig var inte där av någon anledning, utan det var en annan som skulle göra håret, och hon fattade absolut ingenting av hur jag ville ha det. Och så började hon spraya MASSOR av starkt parfymerad hårspray och då kom jag på att jag hade glömt min oparfymerade hårspray hemma (tänkte på den just innan jag somnade), och det började klia och slå upp utslag i hela ansiktet, och hela håret blev genomvått av spray!
    Sen blev jag tvungen att åka därifrån för att det var en massa annat som skulle fixas, med håret blött av spray men inte fixat på något sätt. Och det regnade.

Se där en provkarta över saker jag tydligen oroar mig för just nu!

• Aniara4

Förresten har jag ett vagt minne av att jag satte mig käpprak upp i sängen och skrek  "JÄVLAR!" i natt. Det var inte  i samband med drömmen ovan. Det var något med någon dam som var arg på mig för att jag inte hade svarat i tid och meddelat någonting. Förmodligen festlokalen, eftersom jag upptäckte igår att jag räknat fel på gästerna och det var sista dagen att ge exakt antal. Fast det var liksom kombinerat med något annat. Ni vet hur det är i drömmar, saker flyter ihop. Det kan ha varit inslag av floristen också.

• Marylojs

Haha, vilken härlig underbar rolig och trösterik tråd! Jag drömmer helknäppa mardrömmar med jämna mellanrum, återkommer här när jag har någon i färskt minne.

• Juni 2012

Jag drömde härom natten att det hux flux var dagen innan bjudningen och vi hade typ glömt bort alltsammans...! Ingenting bakat/fixat...Hm.

Dessutom hade vi inte gift oss heller (vi ska gifta oss två dagar innan bjudningen)

• Lilique
    Absurda bröllopsdrömmar, check.

Jag och min blivande var ute och gick en promenad på bröllopsdagens morgon, han vallade mig precis som en gravid kvinna, för tydligen var det en sed att man skulle göra detta med sin blivande fru. Jag har rätt dålig kondition och oroade mig hela tiden för att jag skulle förstöra både hår och smink när jag svettades. Kommer fram till hamnen där jag ser massvis med gigantiska kaninburar men alla kaninerna sitter utanför sin burar framför en skål med ketchup var. Jag skyndar mig fram till en kvinna som står i en liten "kiosk" och driver kanineriet. Förklarar för henne att jag inte kan ha en massa lösa kaniner på min bröllopsdag och hon säger att hon förstår, men att det bara blev så eftersom att hon inte insåg att man var tvungen att mata dom så mycket. Hon visar en bild på 10 gula lökar och säger att det är vad de ska ha var.

Jag får genast panik, för om det har kommit gul lök på min brudklänning (som låg hemma i lägenheten) så skulle "questet" att skaffa klänningen att behöva göras om från början. Sprang hela vägen hem bara för att precis se klänningen försvinna, för mycket riktigt var det lök på den. Jag börjar gå runt i cirklar i lägenheten och kollar mig om efter något att ha på mig för nu börjar tiden bli knapp. Ute på gatan står en svart limousine och väntar på mig, så jag går ner dit, fortfarande hoppandes på att jag ska hitta något. I limousinen sitter Christina Aguilera. Hon räcker fram sin gamla brudklänning och säger att jag kan använda den om jag vill, men jag måste prova den först. Jag har redan brudskor på mig, men för att prova klänningen måste jag gå in på en publik toalett med frätande vätskor på golvet (måste varit en herrtoa..) så jag får välja mellan skor och klänning.

Tillsammans med Christina Aguilera och min vapendragare (en sån som bär mitt svärd på medeltida turneringar, vilket jag aldrig deltagit i) trycker vi in oss på en publik toalett och jag måste prova klänningen i ett utomjordligt snuskigt bås. Får på mig den, men... klänningen godkände mig inte. När jag kollade upp såg jag att Christina hade en vit jättevacker klänning på sig. Jag bad om att få låna den istället. Hon lånade motvilligt ut den och jag fick ta på mig den i limousinen. När hon såg att jag blev vackrare än henne i den, så blev hennes ögon svarta och jag fick springa i klänningen, barfota, till kyrkan. För om jag skulle hinna gifta mig så har jag fripå! När jag kommer dit står tiden still, allt är fruset och bakom mig kommer en frustande Christina som nu ser lite mer ut som en gargoyle med långa klor. Hon öppnar munnen men behöver inte säga något för jag vet att detta är slutet på alla mina bröllopsplaner.

Vaknar här av att min blivande råkar armbåga mig i pannan.... lika bra det.
  • Aniara4
    Lilique skrev 2012-01-24 09:01:32 följande:
    Absurda bröllopsdrömmar, check.
    Hahahahahahaha! Jisses människa, hur funkar din hjärna egentligen?! Förvånad
  • Lilique
    Aniara4 skrev 2012-01-24 09:27:32 följande:
    Hahahahahahaha! Jisses människa, hur funkar din hjärna egentligen?! Förvånad
    MYCKET bra fråga! (:
  • Lajkie

Har inte läst alla era drömmar, ska bli kul kvällsläsning.....

Bidrar med min skräckdröm i veckan:
    Klockan var 12.00 (vår vigsel är kl 14.00). Jag var nyvaken och vi hade inget fixat. Maten var inte i ordning och lokalen vi hyrt var upptagen.
    I ett tappert försök att rädda situationen bestämmer vi oss för att ha festen hemma och börjar SMS:a gästerna och fråga om de kan ta med egen mat samt bord och stolar för vi har bara 6 sittplatser :P
    Alltså, jag hade PANIK i drömmen.
    Var väldigt skönt att vakna.
    I veckan har jag beställt allt- kläder, dekorationer och rubbet :) Fick sån panik att det inte skulle bli klart =)

• Juni 2012

Inatt skulle jag åka till vigseln tillsammans med några andra (?? det ska inte var några andra på vår vigsel) och vi hade bestämt vilken tid vi skulle vara klara att åka, men de andra blev aldrig klara så vi kom aldrig iväg.
    Kan ha att göra med att varje gång jag och m2b ska någonstans och har bestämt vilken tid vi ska åka så är han aldrig klar i tid trots att han har haft hela dagen på sig att duscha, stryka en  skjorta, m.m. och jag måste ju vänta på honom vilket gör att jag också altid är sen vilket jag avskyr.

Svar på tråden Vilken marDRÖM!