• Bröllo­p2B
    Äldre 9 Apr 12:28
    9831 visningar
    34 svar
    34
    9831

    Vilken marDRÖM!

    Som tur är var detta bara en dröm, men det är ju så verkligt då man sover! Men de va grymt skönt att vakna och inse att det bara var en dröm!

    Drömde att det var dagen D, och det var dags för middag först, som visade sig vara lunch, och dessutom en kombinerad födesledagslunch?! Bara där sket det ju sig. Vi ska ju ha middag.
    Vi ska ha långbord, men det var dukat i grupper. Jag har bokat frisör och smink, men på dagen D har jag varken hår eller smink fixat. Skorna jag har beställt har inte kommit och jag har på mig gråa sockor med typ inne tofflor till....aaah. Jag frågar en kompis om hon kan sminka. Det var folk där som inte ens var bjudna...som jag inte träffat på länge och som jag aldrig haft nån direkt kontakt med....förresten så hade jag jobbat på morgonen också, och sen var det dags för bröllop. Klänningen som jag ska ha är en axelbandslös. Medan jag bytte om till den så förvandlades det till en halterneck, plus att spetsen (som är fastsydd på riktigt) lossnade för den satt fast med en dragkedja?! Och jag fick INTE fast den igen. Eftersom mina skor inte hade kommit och jag hade tofflor så va ju klänningen alldeles för lång också. Och så var den lite smutsig för det var en annan tjej som haft den innan och den var inte tvättad efter henne...Alltså det var verkligen alla skräcksenarion på en gång så det var så otroligt skönt att vakna och inse att det har aldrig hänt allt det där!

  • Svar på tråden Vilken marDRÖM!
  • FriPhi
    Äldre 9 Apr 16:20
    #1

    Haha, tycker var och varannan dröm handlar om bröllop just nu. Läste i en tråd att det är kroppens sätt att hantera all stress och att det är en bra sak...
    Drömde också om att jag var helt utan smink och ful i håret och när jag skulle hämta mitt smink, hade jag inte fått med allt, så jag rev sönder min klänning och sket i allt. I en annan dröm var det en helt annan (okänd) amerikansk kille jag skulle gifta mig med... tyckte det var lite kul för då kunde jag säga "I love you" utan att det lät löjligt ;)

  • Moster Stina
    Äldre 9 Apr 17:03
    #2
    FriPhi skrev 2011-04-09 16:20:43 följande:
    Haha, tycker var och varannan dröm handlar om bröllop just nu. Läste i en tråd att det är kroppens sätt att hantera all stress och att det är en bra sak...
    Drömde också om att jag var helt utan smink och ful i håret och när jag skulle hämta mitt smink, hade jag inte fått med allt, så jag rev sönder min klänning och sket i allt. I en annan dröm var det en helt annan (okänd) amerikansk kille jag skulle gifta mig med... tyckte det var lite kul för då kunde jag säga "I love you" utan att det lät löjligt ;)
    Det är nog mig du citerar!

    Mardrömmar TROR vissa forskare,behövs för att man skall träna på och inför svåra uppgifter.
    Bland naturfolk kanske de handlar mer om att undkomma farliga situationer och otäcka djur.
    Hos oss i I-länderna drömmer vi mer om att komma försent, glömma allt som är viktigt, ha håriga ben, glömma kläderna, eller om mardrömsbröllopsdagen.
    Men man kan alltså se det som nyttigt, och att man får en gratisträning av det värsta scenariot som kan hända.
    Det kan ju faktiskt alltså leda till bra saker med mardrömmar också. Som att man skriver upp alla viktiga saker man TROR att man skall komma ihåg.

    Så mardrömmarna betyder ju inget viktigare än att man behöver träna sig på en jobbig situation.

    För att ta ett exempel så drömde jag att jag var tokkär i en lärare till mig. (På högskolan) En som jag avskydde, och som äcklade mig något hemskt. Men jag tror kroppen försökte kompensera mitt avog.
  • Bröllo­p2B
    Äldre 10 Apr 11:28
    #3
    Moster Stina skrev 2011-04-09 17:03:21 följande:
    Det är nog mig du citerar!

    Mardrömmar TROR vissa forskare,behövs för att man skall träna på och inför svåra uppgifter.
    Bland naturfolk kanske de handlar mer om att undkomma farliga situationer och otäcka djur.
    Hos oss i I-länderna drömmer vi mer om att komma försent, glömma allt som är viktigt, ha håriga ben, glömma kläderna, eller om mardrömsbröllopsdagen.
    Men man kan alltså se det som nyttigt, och att man får en gratisträning av det värsta scenariot som kan hända.
    Det kan ju faktiskt alltså leda till bra saker med mardrömmar också. Som att man skriver upp alla viktiga saker man TROR att man skall komma ihåg.

    Så mardrömmarna betyder ju inget viktigare än att man behöver träna sig på en jobbig situation.

    För att ta ett exempel så drömde jag att jag var tokkär i en lärare till mig. (På högskolan) En som jag avskydde, och som äcklade mig något hemskt. Men jag tror kroppen försökte kompensera mitt avog.
    Man blir iaf mer taggad på att kolla upp en extra gång att allt verkligen är fixat så att det inte händer som i drömmen! Hujja! Vill INTE komma in i kyrkan med morgonruffs och innetofflor!
  • Aniara­4
    Äldre 10 Apr 11:46
    #4

    Jag gjorde en tårta i natt. Den blev inget vidare. Som tur var kom jag på att det är flera månader kvar till bröllopet så det var bara övning.

    Jag som inte ens tänker baka tårtan själv!

  • LSJS
    Äldre 10 Apr 12:56
    #5

    Jag hade också en mardröm i natt om bröllopet....jag drömde att bara hälften av de som tackat ja kom så det satt några personer vid varje bord och middagen blev helt misslyckad och jag fick tokspel så de gäster som var där blev skraja och åkte hem innan tårtan, haha...inte roligt om det skulle inträffa ...jag är inte särskilt nervös för själva vigseln utan jag är nervös för att det inte ska klaffa med allt så något blir helt misslyckat..? Håret, tiderna inte klaffar...vi kommer för sent eller någon viktig person blir sjuk som präst, solist eller fotograf...klänningen inte sitter bra eller nåt annat...haha...gud vad hispig jag känner mig..haha 47 dagar kvar..


    20110528
  • Mirjam­i
    Äldre 19 Apr 12:04
    #6

    Jag drömde inatt att dagen helt plötsligt kommit och vi har glömt att fixa maten, inget festprogram är klart, inget till kyrkan, inga kläder till mig- ingenting är klart. Fast ALLA är där, det är tjocksmockat med folk, fast vi är på en ful restaurang med knallrosa inredning. Allt är rosa, t.o.m glasen och borden. Sen när vi ska fika för maten inte kommit så inser vi att vi glömt att gifta oss helt!!! Vi skjuter upp bröllopet och den gången får vi allt iordning, bara att jag har en slöja liknande en stor säck och en grön krona som hamnar snett hela tiden. Gubben har så bråttom så han springer i förväg fast jag inte ens är klar och altargången är knappt en meter bred, alla gästerna trängs så de ramlar ut i gången och jag springer för att hinna ifatt gubben och vi snubblar på gästerna! Och något av det mest mystiska var att jag förvandlats till Helena Bergström eller vad hon heter (skådespelerskan från Änglagård och tusen andra svenska filmer)! Larmet ringde i.o.m att vi snubblade oss omkring på gästerna så jag slapp iaf drömma vidare! ha ha...

  • Aniara­4
    Äldre 19 Apr 12:14
    #7

    Folk är arga på mig på nätterna, tydligen har jag mer eller mindre förbundit mig att köpa något av dem (klänning, blommor, tårta, lokal etc) och sen glömt bort det. Jag tycker däremot inte alls att jag har lovat någonting utan bara hört mig för om olika alternativ, men de menar att jag borde ha hört av mig och avbokat, och nu har de tagit hem saker åt mig (som är hemska och som jag inte vill ha), så det är ett jäkla grälande på nätterna nuförtiden!

    Märks det att jag bara är i planerings- och bokningsfasen och inte har börjat oroa mig för själva bröllopet än? Skrattande

  • Piiiip
    Äldre 19 Apr 12:20
    #8

    Jag drömde också bröllop i natt... I min mardröm hände följande...

    Jag hade (tydligen) fått för mig att ha rosenblad fastsatta i ansiktet (?!) och när vigseln närmade sig kom jag på att sminkningen inte var färdig, så jag duttade stora klumpar av concealer över rosenbladen... Jag hade en stor tyllslöja (ska inte ha på riktiga b-dagen), som hela tiden for i vägen för ansiktet. Löshåret har inte kommit och frisören (inte min gulliga Rebecka) gör ett gräsligt jobb. Hela cermonin var inramad á la 80-tal i skrikiga neonfärger och tubsockor. Gästerna i kyrkan är skräniga och verkar vara på dåligt humör hela bunten. Min man hade bytt marsalk till min gamla granne(!) som dessutom skulle leda mig upp för altaret(?) och drog och slet mig som snubblande halkade efter eftersom slöjan var ivägen. Vigselprogrammet var inte färdigt och jag var arg på blivande maken över detta. Vi startade ett litet krig framme hos prästen och efter vigseln ser jag till min häpnad att jag har rosenblad i HELA ansiktet. När jag tar bort dem inför festen så är jag osminkad under och har små rosenblads tussar kvar... där vaknar jag.   

    Om någon undrar; Ja jag är stressad över vigselprogrammet, sminket och strukturen för dagen!

  • Blizz
    Äldre 19 Apr 12:39
    #9

    åh, den här tråden är helt underbar! snälla, fortsätta att berätta om er drömmar, otroligt roligt att läsa.

    själv drömde jag att vi gifte oss och allting som är fixat hitills var där men ingenting annat. t.ex. har jag inte beställt brudbukett eller köpt skor men det är egentligen ingen panik för bröllopet är ju i augusti. men i drömmen står jag i min klänning, barfota, och vi ska gå in till kyrkan och säger "men var är brudbuketten" och någon undrar om jag har glömt den hemma, då inser jag att jag inte  ens har beställt någon! så någon rycker ut en rosa gerbera ut en vas och ber mig hålla bara den. jag menar, hur troligt är det att jag skulle glömma helt och hållet att beställa brudbuketten? jag antar att jag har några härliga nätter framför mig ju närmare bröllopet vi kommer....

  • Piiiip
    Äldre 20 Apr 17:37
    #10

    Jag berättade för min sambo om min "otäcka mardröm" och han bara tittade på mig och fnös. Han berättade att han redan drömt flera mycket värre.

    Flera på temat där han upptäckt i kyrkan att han var helt naken och/eller kommit försent till vigseln. Att gästerna bara skrattar och pekar etc.

    Så vi är visst två är med bröllopsnerver!

Svar på tråden Vilken marDRÖM!