• Mirjami

    Tips på roliga påhitt under möhippa!

    På min svågers svensexa resp hans fru möhippa fick m2b och b2b en varsin tavla och färger där de fick måla av sin partner (ur minnet såklart, de firades inte samma dag) och det när de fått i sig mer än bara några glas alkohol. Fiiina bilder må jag säga. De fick sedan dessa tavlor i bröllopspresent (utöver alla de andra såklart) att öppna under själva middagens alla tal och fick då tavlan föreställande sig själva gjorda av dess då äkta hälft. Det gav många goa skratt ska jag säga!

    En annan sak är att utan själva utstyrseln många kör med, att skicka ut den blivande bruden på vissa uppdrag (helst med endast lite alkohol i blodet, inte för mycket).

    Tex, sälj ett par skidor till valfri person (sommar eller vår såklart, vintertid gäller uppblåsbart baddjur i storlek XXL), Sätt dig vid samma bord som en ensam främling på ett café och böna och be personen att "-Åh schyssta, får jag smaka på din smörgås/ tårtbit/ öl/ kaffe etc" och ge dig inte förrän du får allt (en liten smakbit räcker inte, fortsätt tjata). Gå in i butiker och tigg åt dig give-aways. Är ni nära en plats där folk solar, ta med sololja och erbjud dig att smörja in folk, helst då snygga killar. Försök tigga åt dig klädesplagg av främligar, tex keps, halvdukar, skosnören etc, Valfitt kan dock vara att köpa för de pengar du fick in på försäljningen av skidorna eller byte med dina give-aways. Finn en riktigt snygg kille i sällskap av sin flickvän och be honom dansa med dig. Säg att du skulle öva inför en tävling men din partner är försvunnen och du bara MÅSTE öva, NUUU. Fortsätt tills någon kille ställer upp (inför flickvännen såklart, annars är det ingen match att få med en kille på svängom)  
    Det finns hur mycket sådana här uppdrag som helst, sök på nätet. Och det viktigaste av allt- Hon får inte under några som helst omständigheter avslöja att det är en möhippa. Ni kan dock välja att förklara det för hennes offer efter att uppdraget är slutfört. Dock ej nödvändligt. Och en sak till- Kan ni fixa dold kamera och mikrofon till henne så är underhållningen på bröllopet fixat, jag lovar!

Svar på tråden Tips på roliga påhitt under möhippa!