• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Minuz

Aj då! Och det var ni tvugna att nämna här????? Då måste jag ju åka dit eftersom jag är så jultokig man bara kan bli, med pynt, ljus och allt vad det innebär. Ju mer dessto bättre..... *S*

• 120530

Nu har våra save-the-date kort kommit och jag ska hämta ut dem efter jobbet. Ska bli jättkul att se hur de blev, har ju tänkte ha samma serie till allt så hoppas verkligen att de är fina.

Vi har bokat fotografen men håller tiden lite öppen tills nästa vecka. Då ska vi åka ut till lokalen och prata med dem igen om hur lång tid de tror middagen tar osv. De har kanske tips om fotograftiden!

Så har jag i grevens tid isett att jag hållt på att göra en jättemiss gällande skorna Obestämd Skall ha ett par vita pumps under vigsel och middag och hade tänkte köpa några fluffiga mysiga stövlar att ha under tranport och utefotografering. Har tittat på Uggs och var väldigt nära att beställa ett par. MEN, igår kom jag plötsligt på att jag måste ju ha klack på dem också!! 8 cm för att vara exakt, för det är det pumpsen skall vara och klänningen passar till. Jobbigt att tänkte om Skrikandes Får nog bli någon slags snörkängor om de skall vara så höga, om någon ser några fina får ni gärna hojta. Helst mörkbruna men svara funkar väll också!

• Callie

Oj oj oj, klänningen är redan i Sverige! Och givetvis har den fastnat i tullen också. Och husvakten åker idag på semester en vecka. Allt på en gång! Skrattande

• 1700tal
    Skumboll skrev 2011-06-27 22:33:20 följande:
    Gubben förväntar sig ingen resa, vore roligt att ge honom den i morgongåva och inte berätta vart vi ska åka. Eller är det elakt? Tungan uteNu ska jag ju inte ropa hej, blir inte lätt att få ihop det här hemma med lilleman men ska iaf göra ett försök. 
    Det är väl inte elakt, det är ju en supergåva! Hoppas du får ihop det så nån kan styra med allt med lilleman, det låter som ni förtjänar en liten paus, bara ni två!
    Darling Daisy skrev 2011-06-28 08:17:11 följande:
    Idag ska jag ut och dammsuga stallet/festlokalen! Det ni! Har hyrt en industridammsugare, j-lar vilken bra maskin. 

Imorgon kommer de o grusar upp utanför och sen är det, snart dags för fest!!  
    Oj, vad duktig du är! Ska bli spännande att se bilder på allt jobb du lagt ner sen. Du får ta bilder på omgivningen lika mkt som på er och era kläder...
    Emma F skrev 2011-06-28 08:33:51 följande:
    Ja, de är heltokiga i sitt julpynt Glad Det är ju full tomteverkstad redan i oktober!
    Haha! Det är det dock nästan här i sverige oxå nuför tiden. Noterade förra året att Ikea började med sin försäljnings av julpynt sista veckan i sept. September!!! Förvånad Då hade jag sensommar i mitt huvud. Nästan iaf...
    Callie skrev 2011-06-28 09:14:30 följande:
    Oj oj oj, klänningen är redan i Sverige! Och givetvis har den fastnat i tullen också. Och husvakten åker idag på semester en vecka. Allt på en gång! Skrattande
    Oj, så spännande!!

Vilket land är det ni befinner i er förresten? Har tänkt fråga det en miljon ggr (för det har jag väl inte gjort va?), säkert har du redan skrivit det nån gång men har guldfiskminne...

Hoppas min klänning är på ingång oxå, den skickades ju förra veckan. Och imorg ska jag hämta ut (och betala, den lilla biten är inte alls lika rolig... ) min vigselring!! Tjoho!
  • Sommarbrud

Har ni några bra tips på shopping som jag inte får missa när jag är i NY? Vi sitter o planerar lite vad vi ska göra o båda gillar o handla :) Vi tänkte även åka helikopter ngn dag så får man se lite

• Darling Daisy
    Sommarbrud skrev 2011-06-28 10:47:31 följande:

Har ni några bra tips på shopping som jag inte får missa när jag är i NY? Vi sitter o planerar lite vad vi ska göra o båda gillar o handla :) Vi tänkte även åka helikopter ngn dag så får man se lite

Oh, vad härligt det låter!!! Har aldrig varit i NY, så kan kan inte hjälpa något m shoppingtips.
    Skulle ni åka direkt efter bröllopet?
  • Sommarbrud
    Darling Daisy skrev 2011-06-28 10:53:59 följande:
    Oh, vad härligt det låter!!! Har aldrig varit i NY, så kan kan inte hjälpa något m shoppingtips.
    Skulle ni åka direkt efter bröllopet?
    Ja på tisdag åker vi och är borta i 1 vecka sen åker vi hem o hämtar lilleman och sen blir det 2 veckor i frankrike. Ska bli riktigt skönt. Men sitter o tittar på lite butiker i NY som jag vill besöka svårt svårt. Funderar även på att köpa hem en barnvagn :)
  • Sommarbrud

DD: Ska ni åka iväg efter bröllopet ?

• 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-06-28 10:55:44 följande:
    Ja på tisdag åker vi och är borta i 1 vecka sen åker vi hem o hämtar lilleman och sen blir det 2 veckor i frankrike. Ska bli riktigt skönt. Men sitter o tittar på lite butiker i NY som jag vill besöka svårt svårt. Funderar även på att köpa hem en barnvagn :)
    Hur ska ni få hem en barnvagn? Förvånad Men coolt vore det ju! Solig Har inte varit där dock, så har heller inga shoppingtips...
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-06-28 11:03:46 följande:
    Hur ska ni få hem en barnvagn? Förvånad Men coolt vore det ju! Solig Har inte varit där dock, så har heller inga shoppingtips...
    Haha klart man kan få hem en barnvagn :) Den jag vill ha finns inte i sverige såklart så då tänkte jag passa på om den finns i lager där. Men igår fanns den kollade deras lagerstatus.. CoolLite nördig jaaaaag vet.

Det som är lite jobbigt är att vi inte har ngt barn med oss då kan man få betala för vagnen men det gör inget om jag hittar det jag vill ha :)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!