• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Pimpinellros

Okej ni kina kunniga brudar. Jag behöver akut hjälp!

Bröllopet är 6 augusti, och jag har en superfin klänning hemma! Men....
    nu har jag kommit fram till att jag vill ha något att byta till på kvällen. En kortare, knälängd (?), OM jag behöver. Vilket, ju mer jag tänker på det, tror jag kommer behöva.

Hinner jag beställa en klänning eller ska jag bara söka i affärer? Tänkte om jag skulle välja en från deras sida och sedan köra på vanliga storlekarna. Alltså inte specialbeställa.

Känner mig helt sönderstressad nu

• Sommarbrud
    Pimpinellros skrev 2011-06-27 21:24:56 följande:

nu har jag kommit fram till att jag vill ha något att byta till på kvällen. En kortare, knälängd (?), OM jag behöver. Vilket, ju mer jag tänker på det, tror jag kommer behöva.

Hinner jag beställa en klänning eller ska jag bara söka i affärer? Tänkte om jag skulle välja en från deras sida och sedan köra på vanliga storlekarna. Alltså inte specialbeställa.

Vissa företag e ju galet snabba. Pinkgrape tror jag fick hem sina brudklänningar snabbt hon kan nog hjälpa dig :)
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-06-27 20:02:44 följande:
    Då passar nog barcelona bättre, ja!
    Var hittar man såna resor då? Vet du nån bra sida? 
    Vi bokade ryanair själva och bokade hotell med hotels.com, det brukar alltid bli billigast och man får kontoll över allt.

Skulle rekommendera att ta ett av hotellen närmre vattnet, stränderna och alla bra restauranger. Vi tog ett hotell högre upp som vi tyckte skulle va "centralt". Men det blev bara en massa tunnelbaneåkande eftersom vi blev så förtjust i sol och bad-sidan av barcelona. Så när vi åker dit nästa gång så ska vi bo nära vattnet och istället ta tunnelbanan in till de stora shoppinggatorna istället. Det liv och rörelse och underbara uteserveringar som är vid vattnet är underbart! Vi satt på olika restauranger hela kvällarna och bara njöt av havsbrisen, gott vin och sjömat (ät fisk och paella i barcelona!), vi ville knappt åka tillbaka hotellet om kvällarna...
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-06-27 21:33:12 följande:
    Vi bokade ryanair själva och bokade hotell med hotels.com, det brukar alltid bli billigast och man får kontoll över allt.

Skulle rekommendera att ta ett av hotellen närmre vattnet, stränderna och alla bra restauranger. Vi tog ett hotell högre upp som vi tyckte skulle va "centralt". Men det blev bara en massa tunnelbaneåkande eftersom vi blev så förtjust i sol och bad-sidan av barcelona. Så när vi åker dit nästa gång så ska vi bo nära vattnet och istället ta tunnelbanan in till de stora shoppinggatorna istället. Det liv och rörelse och underbara uteserveringar som är vid vattnet är underbart! Vi satt på olika restauranger hela kvällarna och bara njöt av havsbrisen, gott vin och sjömat (ät fisk och paella i barcelona!), vi ville knappt åka tillbaka hotellet om kvällarna...
    Nära stranden säger du.... fasen inte lätt att veta var de ligger bara! Hittade hyfsat billigt flyg iaf, så hittar jag bara ett hotell så ska jag börja jaga barnvakt.

Hua, fisk är det värsta jag vet! Tungan ute Jag står för vindrickadet så kan gubben äta för oss bägge. Haha!
  • Nikkita
    Pimpinellros skrev 2011-06-27 21:24:56 följande:

Jag hade nog börjat kolla i affärer för att vara säker! Du kommer ju antagligen bara att stressa upp dig mer om du inte vet att klänningen kommer i tid... Det finns väldigt mycket fina klänningar ute i affärerna nu i sommar så jag tror att du kan hitta någon om du tar en dag till att leta ordentligt.
    {#emotions_dlg.flower} En lycko kram till dig, hoppas du hittar något som passar Glad
  • Skumboll
    NewYorkBrud skrev 2011-06-27 21:01:05 följande:
    Lissabon i Portugal är fantastiskt vackert, mycket att titta på och härlig värme... Rekommenderas verkligen... =)
    Där har jag varit när jag var mindre, minns att det var väldigt vackert! Ska kika på det också!
  • Pimpinellros

Tack för hjälpen. Får väl ut och reka på stan imorgon!

• 1700tal
    Skumboll skrev 2011-06-27 21:43:00 följande:
    Nära stranden säger du.... fasen inte lätt att veta var de ligger bara! Hittade hyfsat billigt flyg iaf, så hittar jag bara ett hotell så ska jag börja jaga barnvakt.

Hua, fisk är det värsta jag vet! Tungan ute Jag står för vindrickadet så kan gubben äta för oss bägge. Haha!

Men stränderna måste ju synas på en stadskarta. Och på hotels.com och liknande siter finns ju jämn kartor där hotellen är markerade. Det fanns en hel DRÖS hotell där nere vid vattnet där all "action" var. Sen vet jag inte vad prisskillnaden är men vet att vi blängde avundsjukt på de hotellen när vi pallrade oss mot tunnelbanestationen varenda kväll efter god mat och massa vin, haha! Och då sa vi att nästa gång skulle vi bo vid vattnet!

Va, hur kan du inte äta fisk?? Men kan hålla med om att vissa fiskrätter var lite mysko. Var inte helt säker på vad som var fram och bak på vissa fisksorter och vad man skulle äta/inte äta.. Men vinet var som det skulle, gott, lokalt, prisvärt och i stor mängd! Och btw, det verkar inte som att det går att beställa ett GLAS vin i barcelona. På samtliga restauranger beställde vi ett glas var och fick in en hel flaska. Sen var det bara att dricka det man ville, antar att de slängde det som blev över (OM det blev nåt över!). Det verkade inte vara nån skillnad på priset men å andra sidan stannade vi förstås aldrig vid ett glas, vad vet jag - det kanske bara var ett försäljningsknep... Som fungerade!

• 1700tal

Skumboll, om du tittar på googles maps så syns ju iaf rivieran och hamnarna tydligt. Som jag minns det låg stranden vi var vid (den var inte jättestor men fin sand) bredvid båtarna, allt hängde liksom ihop därnere. Det låg som på stråk utmed vattnet med massa fantastiska jaktbåtar från världens alla hörn osv. Ska höra med mamma imorg, minns inte riktigt. Det var 5 år sen jag var där.

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!