• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Humlan

Godfömiddag tjejer.

Nu skulle jag egentligen sitta i bilen på väg till Göteborg, men jag kände att jag bara inte orka köra just nu så jag väntar och ser om jag orkar köra i eftermiddag. Annars väntar jag till imorgon. Mannen är ju iaf inite hemma för nyss så kidnappade dom honom för den SK svensexan till fårfarmen  med barn och hela fadderullan *S*
    Men han kommer att få en riktigt svensexa sedan eller 2 faktikst för igår snackade jag med killgänger häs hos mig och klart dom ställde upp sa dom

Men hörri, igår va det dags att bli ledsen igen pga av MIN dumma familj denna gången eller rättare sagt till syrra.
    jag har ju verkligen dragit mig för att berätta för henne om bröllopet, men nu va det verkligen dags så här 2 v före svarsdatum Cool.. Och som jag trodde fick jag BARA skit av henne.. eftersom jag vart gift en gång förr så va det löjligt att jag ska gifta mig i kyrka igen och dessutom i en kyrka jag inte har någon anknytning till- Ja att jag gifter mig överhuvudtaget för det skulle ju hon inte kunna göra. Sådär fortsatte det till vi kom in på barn och att vi ska ha barnfritt och där kom disktionen igång igen.. jag åkte därifrån skitlessen och grät i bilen hem.
    Nu är jag less på folk som gör mig ledsen!!

Men jag ska prata med henne igen och kan hon inte vara glad på bröllopet vill jag att hon är hemma så hon slipper förstöra min dag där iaf. Varför måste barnfritt  och bröllop röra upp så mycket känslor ?

Varför kan folk inte bara vara GLADA för bröllop är ju en GLAD tillställning ..

Hur är det för er andra ?

• S2011
    Humlan skrev 2011-06-18 10:06:28 följande:
    Godfömiddag tjejer.

Nu skulle jag egentligen sitta i bilen på väg till Göteborg, men jag kände att jag bara inte orka köra just nu så jag väntar och ser om jag orkar köra i eftermiddag. Annars väntar jag till imorgon. Mannen är ju iaf inite hemma för nyss så kidnappade dom honom för den SK svensexan till fårfarmen  med barn och hela fadderullan *S*
    Men han kommer att få en riktigt svensexa sedan eller 2 faktikst för igår snackade jag med killgänger häs hos mig och klart dom ställde upp sa dom

Men hörri, igår va det dags att bli ledsen igen pga av MIN dumma familj denna gången eller rättare sagt till syrra.
    jag har ju verkligen dragit mig för att berätta för henne om bröllopet, men nu va det verkligen dags så här 2 v före svarsdatum Cool.. Och som jag trodde fick jag BARA skit av henne.. eftersom jag vart gift en gång förr så va det löjligt att jag ska gifta mig i kyrka igen och dessutom i en kyrka jag inte har någon anknytning till- Ja att jag gifter mig överhuvudtaget för det skulle ju hon inte kunna göra. Sådär fortsatte det till vi kom in på barn och att vi ska ha barnfritt och där kom disktionen igång igen.. jag åkte därifrån skitlessen och grät i bilen hem.
    Nu är jag less på folk som gör mig ledsen!!

Men jag ska prata med henne igen och kan hon inte vara glad på bröllopet vill jag att hon är hemma så hon slipper förstöra min dag där iaf. Varför måste barnfritt  och bröllop röra upp så mycket känslor ?

Varför kan folk inte bara vara GLADA för bröllop är ju en GLAD tillställning ..

Hur är det för er andra ?
    Gomorron!

Här i Skövde är det också svensexa idag.
    Grabbarna kidnappade sambon från jobbet imorse :)

Vad tråkig inställning din syster har, jag lider verkligen med dig.
    Jag tror dock att det är rimligt att, som du säger, prata med henne igen och om hon inte kan hålla god min och glädjas med er på er dag så behöver hon inte vara där heller.

Förstår inte att folk ska sätta igång och predika i tid och otid?
    Det är också min åsikt att endast dramaqueens och egoister gör stora affärer om bröllop, barnfritt osv.

Tack och lov har inte vi haft några större kollisioner på "barnfritt"-fronten (fast vi hade nog förväntat oss det...)

Ta ett djupt andetag och försök skaka av dig din syster negativa (och faktiskt rätt barnsliga) kommentarer.
    Ni behöver inte hennes godkännande.
  • Humlan

S2011 Tack gulliga du

Jaa visst är det egoistiskt av henne detta ? Jag tänkte det , men vågade inte säga det *S*

Ja nu är det snack med en kusin till gubben och min syster då.. Hoppas båda tänker till och tar sitt förnuft till fånga..
    Jag förstår att alla dem som har barn så är kärleken till det barnet större än något annat och att barnet går före i nästan allt. MEN jag tycker ändå att man ska som förälder kunna gå på ett event en gång utan barn och kunna tänka på vad BARNET skulle tycka vara roligt och vad barnet INTE tycker om .I det här fallet hör vi bara . BARNEN SKA VARA MED .. PUNKT!!
    Min bror har en 11 åring som har ADHD  och går i hjälpklass. Hon skulle aldrig orka sitta ens en 10 min på stolen utan att vilja springa omkring eller pilla på det på bordet osv.Det går inte 2 min när vi i vanliga fall har en vanlig fik utan att vi får torka upp efter hennes spillda glas eller ngt annat, som min syster blir irriterad på  hela tiden..Och henne tyckte min syster att hon ABSOLUT skulle komma på festen. Hur tänker man då ?
    dessutom hade inte min bror problem med att lämna henne till mormor hennes, så varför ska min syster ha det

Ja konstigt är det

Här regnar det och är mulet . MEN nått bra har jag att komma med och det är jag nu kan ha mina skor och slipper köpa nya. Men jag ska ändå ha något med lägre klack att byta till för orka med 9 cm klack en hel kväll gör jag nog inte fniss

• S2011
    Humlan skrev 2011-06-18 10:33:19 följande:
    S2011 Tack gulliga du

Jaa visst är det egoistiskt av henne detta ? Jag tänkte det , men vågade inte säga det *S*

Ja nu är det snack med en kusin till gubben och min syster då.. Hoppas båda tänker till och tar sitt förnuft till fånga..
    Jag förstår att alla dem som har barn så är kärleken till det barnet större än något annat och att barnet går före i nästan allt. MEN jag tycker ändå att man ska som förälder kunna gå på ett event en gång utan barn och kunna tänka på vad BARNET skulle tycka vara roligt och vad barnet INTE tycker om .I det här fallet hör vi bara . BARNEN SKA VARA MED .. PUNKT!!
    Min bror har en 11 åring som har ADHD  och går i hjälpklass. Hon skulle aldrig orka sitta ens en 10 min på stolen utan att vilja springa omkring eller pilla på det på bordet osv.Det går inte 2 min när vi i vanliga fall har en vanlig fik utan att vi får torka upp efter hennes spillda glas eller ngt annat, som min syster blir irriterad på  hela tiden..Och henne tyckte min syster att hon ABSOLUT skulle komma på festen. Hur tänker man då ?
    dessutom hade inte min bror problem med att lämna henne till mormor hennes, så varför ska min syster ha det

Ja konstigt är det

Här regnar det och är mulet . MEN nått bra har jag att komma med och det är jag nu kan ha mina skor och slipper köpa nya. Men jag ska ändå ha något med lägre klack att byta till för orka med 9 cm klack en hel kväll gör jag nog inte fniss
    Vi är inne på samma linje när det gäller att föräldrar faktiskt måste kunna gå på ett event EN dag och kväll utan att ha barnen omkring sig.

Här verkar det dessutom som att ett fåtal personer (din syster och din m2b's kusin) försöker diktera villkoren för alla runt omkring sig - inte okej!!
    Som om det inte skulle räcka med att de försöker göra ert bröllop till sina egna tillställningar så håller de ju dessutom på och bestämmer hur andra gäster ska välja att göra med sina barn!
    Nej, skärpning, alltså.

Våga sätta hårt mot hårt - antingen så håller de igen truten, ser glada ut och kommer och firar med er eller så håller de igen truten och stannar hemma. Godta inget käbbel och ge er inte in i några diskussioner med dem (slutar bara i pajkastning ändå). "My way or the highway".
  • NewYorkBrud

usch så trist att  folk inte kan sätta sej själv lite åt sidan för en liten stund...  :-/

måste bara flika in att jag var tärna på ett bröllop för precis en vecka sen, där brudparet också valt att ha barnfritt. De hade skrivit en fin liten notis i inbjudan
    "Barn älskar vi, men denna dagen firar vi i vuxet sällskap"
    och vad jag har hört så är det absolut ingen som satt sig emot detta.

Många av oss har småbarn, inklusive brudparet. Men de hade fixat med 2 tjejjer som var barnvakt åt sina egna barn, och vi övriga hade inga problem att fixa barnvakt för en dag+natt...

Stå på er! Det är ju också för barnens egen skull. Barn hör inte hemma i en miljö med fest, alkohol... bättre de har kul nån annan stans..

• Humlan
    NewYorkBrud skrev 2011-06-18 11:46:44 följande:
    usch så trist att  folk inte kan sätta sej själv lite åt sidan för en liten stund...  :-/

måste bara flika in att jag var tärna på ett bröllop för precis en vecka sen, där brudparet också valt att ha barnfritt. De hade skrivit en fin liten notis i inbjudan
    "Barn älskar vi, men denna dagen firar vi i vuxet sällskap"
    och vad jag har hört så är det absolut ingen som satt sig emot detta.

Många av oss har småbarn, inklusive brudparet. Men de hade fixat med 2 tjejjer som var barnvakt åt sina egna barn, och vi övriga hade inga problem att fixa barnvakt för en dag+natt...

Stå på er! Det är ju också för barnens egen skull. Barn hör inte hemma i en miljö med fest, alkohol... bättre de har kul nån annan stans..
    Tack NY brud.. Det precis det vi sagt , det sista du sa. men det är det ingen som köper. Även om barnen skulle tycka det är astråkigt så ska dom med för att föräldern tycker det.

Vi får se hur det går och hur mkt man står i populäritet hos folk efter det här bröllopet
  • Pinkgrape
    NewYorkBrud skrev 2011-06-17 19:02:19 följande:
    Hej!!!
    Jag är ute efter en klänning i denna modell, knäkort fram och ner till marken bak...
    Har kikat runt som en tok, vet inte hur många timmar jag spenderat...
    kanske man bara kan maila dem bilden och se om de kan sy upp den efter bild??

Här kommer några förslag, kanske inte alls vad du är ute efter.. men ändå.. Baktill kan man ju dessutom be att dom förlänger lite om man inte tycker det är nog långt. Valt klänningar från denna sidan, då jag själv och flera andra har beställt där och är nöjda :)

1. www.mylove-bridal.com/index.php&cPath=2328_2340&products_id=1182
    2. www.mylove-bridal.com/index.php&cPath=2328_2340&products_id=1195
    3. www.mylove-bridal.com/index.php&cPath=2328_2340&products_id=1203
    4. www.mylove-bridal.com/index.php&cPath=2328_2340&products_id=3412
    5. www.mylove-bridal.com/index.php&cPath=2328_2340&products_id=4723
    6. www.mylove-bridal.com/index.php&cPath=2328_2340&products_id=4724
    7. www.mylove-bridal.com/index.php&cPath=2328_2340&products_id=4735
    8. www.mylove-bridal.com/index.php&cPath=2328_2340&products_id=4744
    9. www.mylove-bridal.com/index.php&cPath=2328_2340&products_id=4750
    10. www.mylove-bridal.com/index.php&cPath=2328_2340&products_id=4752
    11. www.mylove-bridal.com/index.php&cPath=2328_2340&products_id=4762
    12. www.mylove-bridal.com/index.php&cPath=2328_2340&products_id=5667
    13. www.mylove-bridal.com/index.php&cPath=2328_2340&products_id=5717
    14. www.mylove-bridal.com/index.php&cPath=2328_2342&products_id=1767
    15. www.mylove-bridal.com/index.php&cPath=2328_2342&products_id=3160
    16. www.mylove-bridal.com/index.php&cPath=2328_2336&products_id=1468
    17. www.mylove-bridal.com/index.php&cPath=2328_2336&products_id=1483
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • S2011

nu har jag vart på lite bröllopsshopping :)

blev 30 st små ljusstakar i antracitgrå/smoke som ska ställas ut 6 & 6 på borden. så himla billigt - 2 kr/st på Rusta! (fanns i klar/genomskinlig och lila också).

och så har jag inhandlat en ny parfym till mig. tvekade rätt länge och stod och vägde den i handen, men jag blir så himla less på att jag alltid får så dåligt samvete när jag lägger pengar på mig själv (kläder, smink, klippning, äta ute etc etc) så nu tänkte jag att det är då väl själva den också om jag aldrig ska få lägga pengar på mig själv!
    så en Éclat d'Arpège från Lanvin fick det bli!!

nu ska jag sätta igång med lite rispås-pyssel... 

• Callie

Tjejer! Har ni några tips på sidor där man kan beställa kravatter och västar? Är det My Tuxedo och Suitopia som gäller?

• Pinkgrape
    Callie skrev 2011-06-18 12:46:45 följande:
    Tjejer! Har ni några tips på sidor där man kan beställa kravatter och västar? Är det My Tuxedo och Suitopia som gäller?
    Det finns ju på både ebay och dhgate också.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!