• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Tinzi
    S2011 skrev 2011-06-17 13:03:36 följande:
    gör det bästa av två världar (nu ska du få en frisyidé, haha) Glad

om det inte hade varit för att jag är lite allergisk mot utsläppt hår (mitt är så himla  varmt och bara far omkring i ansiktet och är ivägen) så hade jag nog lockat upp håret i rätt stora lockar och fäst upp det från sidorna så att du får volymen uppe på huvet (och med det menar jag att håret stramats upp på sidorna och att man fäster håret med nålar ganska högt upp på hjässan, ungefär bak till öronen eller strax bakom) och låter lockarna komma ner fritt över ryggen. på det här viset får man en "rand" mellan de åtstramade sidorna och fluffiga lockar uppe på hjässan och i den "randen" kan man fästa antingen blommor eller hårsmycken.

oj, det var verkligen supersvårt att förklara och just det här hade jag ju ingen bra bild på. men hänger du med på vad jag menar?
    hehe "typ" :) Men jo för jag klarar inte av att det ska hänga i ansiktet hela dagen, så får nog bli ngt sånt om jag ej kör på helt uppsatt, sen kom jag på att jag inte har så fin nacke (knölen nedanför är rätt stor som hos alla i släkten, se rlite puckel varning ut ) = inte fint om den syns hehe!
  • Humlan
    Emma F skrev 2011-06-17 12:39:55 följande:
    Nej, nej jag tänker inte be henne om det. Har har så det räcker att tänka på!

Jag förväntar mig inte min tärna skall vara så jätteinsatt, jag visste när jag bad henne att hon skulle få svårt att hinna med det. Det gör inte så mycket, min mamma är med på klänningsprovning mm. Men jag vill känna mig helt säker på att hon ställer upp till 100% på bröllopsdagen! Följer med till frisören, hjälper till att fixa lunch, kör mig, hjälper till på fotograferingen, går in med bestman vid vigseln. Det är det jag begär och inte mer.
    Jag skulle fråga henne rakt  ut om hon fortfarande är intressrad av att vara tärna eftersom hon ständigt undviker dig.Är det inte lika bra ? Trist är det helt klart

Men oengarerade tärnor har jag med Skrikandes
  • 120530
    Humlan skrev 2011-06-17 13:10:35 följande:
    Jag skulle fråga henne rakt  ut om hon fortfarande är intressrad av att vara tärna eftersom hon ständigt undviker dig.Är det inte lika bra ? Trist är det helt klart
    Det är ju det jag försöker göra, men för att fråga måste jag ju få tag på henne Flört
  • Humlan
    Emma F skrev 2011-06-17 13:15:05 följande:
    Det är ju det jag försöker göra, men för att fråga måste jag ju få tag på henne Flört
    Jo men jag menar via sms fast det absolut inte är det ultimata, men det verkar ju inte finnas några andra sätt
  • Humlan

Nu har jag vart på kemtvätten med min klänning och hon sa där att hon med 99 % säkerhet kunde svära på att dom försökt få bort fläckarna på klänningen men misslyckats, vilket gör det ännu svårare för mig att få bort det. Dom går inte att få bort Rynkar på näsan och då blir man ju ÄNNU surare på kinserna. Skickar mig en klänning som dom VET är förstörd från början. GRRR blir så ARG och lessen

• sasssyy
    Humlan skrev 2011-06-17 16:53:27 följande:
    Nu har jag vart på kemtvätten med min klänning och hon sa där att hon med 99 % säkerhet kunde svära på att dom försökt få bort fläckarna på klänningen men misslyckats, vilket gör det ännu svårare för mig att få bort det. Dom går inte att få bort Rynkar på näsan och då blir man ju ÄNNU surare på kinserna. Skickar mig en klänning som dom VET är förstörd från början. GRRR blir så ARG och lessen
    Men FY vad trist... jag skulle varit vansinnig..och jag antar att du är det....Men du har fortfarande inte fått någon ursäkt eller kompensation från dem??
  • sandis1977

Någon som vet en pålitlig kinasida som kan sy och skicka i rekordfart? Gifter mig 30/7 och skulle vilja ha en alternativ klänning om det skiter sig med denna jag har..

Jisses, det trodde jag aldrig om mig själv.

• kokajo
    sandis1977 skrev 2011-06-17 17:31:01 följande:
    Någon som vet en pålitlig kinasida som kan sy och skicka i rekordfart? Gifter mig 30/7 och skulle vilja ha en alternativ klänning om det skiter sig med denna jag har..

Jisses, det trodde jag aldrig om mig själv.
    Jag köpte en klänning från dressale.com som kom igår, fick den på tre veckor så det gick fort. De sa att det skulle ta en månad. Jag är dock inte 100 % nöjd, men det som inte är ok är ganska enkelt att fixa. De stora dragen var bra: fint tyg (chiffong), snygga sömmar, rejält stadigt liv, och den sitter perfekt.
  • NewYorkBrud

Hej!!!
    Jag är ute efter en klänning i denna modell, knäkort fram och ner till marken bak...
    Har kikat runt som en tok, vet inte hur många timmar jag spenderat...

kanske man bara kan maila dem bilden och se om de kan sy upp den efter bild??

• Smuppra

Hej allesammans. Har inte varit här på två veckor tror jag. Helt slut efter sommarjobbet Vad har jag missat? Någon som gift sig förra helgen? Och vilka gifter sig imorgon?! Orkar inte läsa ikapp...

Själv så blev jag kidnappad för möhippa förra helgen. Gifter mig 6 aug så var verkligen oväntat men tydligen fick de inte ihop det i juli så fick bli så. Bäst hade tydligen varit att kidnappa mig imorgon för då kunde alla som var tillfrågade. men då kan ju inte jag. Min bror gifter sig ju imorgon! Iaf så lyckades de kidnappa mig riktigt bra. Jag var chockad i iaf en 30 minuter efteråt. Det tog ett bra tag innan det sjönk in Jag hade jätteroligt även om de hittade på en hel del bus varav några var lite på gränsen och en vägrade jag :-P Men jag utförde de mesta pinsamheter de beordrade mig ^^ Och kul var det som sagt.
    Och som redan nämnt gifter sig brorsan imorgon, så jag ska på bröllop. Ser jättemycket fram emot det!

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!