• Italia08

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

IdaGotland skrev 2012-02-12 21:30:20 följande:
    Tack snälla du för snabb å bra respons! Glad Jag älskar båda klänningarna å kan verkligen inte bestämma mig, så det får bli båda för att jag ska kunna prova här hemma å bestämma mig... Cool Det värsta med Milly är att sidan är såå seeeeg! Man kan ju bli galen för mindre...
    Ang färgen så hade jag tänkt vit... När jag har provat klänningar irl så har jag känt en större dragning till de vita än de i ivory. Men jag är ju inte den som är den, om andra mer erfarna kommer med åsikter om att ivory är snyggare...  Skrattande
    Angående det här med färg så vill jag bara inflika: Min klänning från Milly är "vitvit" och taft. Inte ett uns av blått någonstans.
    Och jag kände, precis som du IdaGotland, att jag passade i och gillade de vita klänningarna bäst när jag provade i butiker.
  • Italia08
    Protexblue skrev 2012-02-15 22:00:17 följande:

Tack så jätte mycket både daniiel och 1700tal för svaren, de är så skönt att de finns folk att fråga i denna djungel.. Men tänkte bara lägga upp bilderna jag fick på underkjolarna då jag tycker att den med två ringar ser ut att vara mer ballgown i modellen, men de kanske helt beror på hur man fixar till ringarna och liknande.

Ja, det är verkligen en djungel. Men tack vare hjälp från tråden så köpte jag den mittersta underkjolen. Tycker att den passar bra till min klänning, måste bara sy in den lite i midjan. Vill du se hur den ser ut på så kika in i mitt galleri.
  • Italia08
    1700tal - Hur menar du att man kan justera ringarna på Millys underkjolar? Jag försökte febrilt när jag provade klänningen förra gången och lyckades inte. Hjälp? Skäms
  • Italia08
    1700tal skrev 2012-02-16 21:06:10 följande:

Om du vänder ut och in på kjolen och tittar på kanalen där varje ring går så ser du att varje kanal är öppen ett par cm på ett ställe. Lokalisera öppningen först. Sen känner du utmed själva metallringen hela vägen runt (följ kanalen) för att lokalisera stället där ringen sitter ihop (alltså ändarna på metallbandet) med ett plastspänne.

När du hittat spännet föser du runt ringen i kanalen så fästet hamnar i öppningen. Då föser du ihop metallbandet mot varandra (man får ta i lite) så ringen minskar i omfång. Själva kanalen blir "rynkigare" ju mer du minskar omfånget. Men det syns ju inte. Sen är det bara att dra tillbaka ringen igen om det behövs. Var försiktig bara så du inte drar ut den för långt, för då är det jättesvårt att få tillbaka metallbanden i spännet igen!

Tack för en mycket detaljerad beskrivning! Glad Ska testa det när jag hinner (dvs när vi har gjort klart och skickat iväg inbjudningarna). *pust* =)
  • Italia08
    Protexblue skrev 2012-02-16 19:39:08 följande:
    Italia08 skrev 2012-02-16 11:25:47 följande:
    Ja, det är verkligen en djungel. Men tack vare hjälp från tråden så köpte jag den mittersta underkjolen. Tycker att den passar bra till min klänning, måste bara sy in den lite i midjan. Vill du se hur den ser ut på så kika in i mitt galleri
    Ja men de är ju så jäkla mycket att tänka på, tyger, färg, underkjolar och massa annat.. Jag kommer inte åt dina bilder, hade vart kul att se hur klänningen ser ut..
    Hm, vad konstigt att du inte kommer åt mina bilder. Vad jag vet så har jag inte någon konstig inställning på min sida.
    Men om du klickar på "visa endast" under mitt namn här i tråden så kommer bara inlägg jag har skrivit upp. Klicka sedan på sida nr 7, där hittar du bilder på mig med underkjol och klänning.
  • Italia08
    Protexblue skrev 2012-02-17 10:28:49 följande:
    Vilken underbar klänning!! =) Vart beställde du ifrån?
    Men om du hade med 2 ringar så tror jag att 1700tal har rätt, jag vill ju verkligen ha som på bilden, värsta bakelsen så de får nog bli en med 3 ringar för mig.
    Tack. =) Jag beställde från Milly. Och om du vill ha en bakelse så ska du inte satsa på samma underkjol som jag, den är ganska "snäll" i formen.
  • Italia08
    knyttan skrev 2012-02-19 16:40:26 följande:
    Hej hörrni!
    Ni som beställt från Milly, hur länge har ni fått vänta? Jag fick beskedet att det skulle ta en o en halv månad innan klänningen skulle vara klar, och nu har det gått ganska precis två månader sen jag beställde, men så har det ju varit kinesiskt nyår mm, så om man räknar bort det så borde den väl vara klar nu snart?? Eller har det tagit längre tid änså för er? Jag beställde också en bolero, kan det göra att man får vänta längre?
    Uscha nu börjar jag bli nervös, tänk om det blir helt misslyckat! Det känns som om det är så många som har haft problem med Milly på sistone...
    Min klänning tog ganska exakt 1 ½ månad från att jag beställde till att den var här. Blev väldigt förvånad också med tanke på att det bara tog två dagar att skicka den från Kina, det står ju typ 14 dagar som det billigaste fraktalternativet.
    Din klänning borde vara på gång snart, men som du säger så har ju nyåret säkert försenat den en del.

Och det blir säkert inte misslyckat, ingen idé att vara jättenegativ innan du har sett den. Det blir bara jobbigare. (Been there.)  *håller tummarna för en superklänning* Glad
  • Italia08
    litenbrud skrev 2012-02-20 10:55:07 följande:

hej, har tetat runt bland kina sidorna några veckor nu och äntligen hittat en perfekt klänning. nämligen denna: www.mylove-bridal.com/aline-2010-wedding-dres...

vad tror nu? lyckat eller misslyckat? så svårt att veta vad de är bra på och inte då alla skriver så olika överallt...

Jisses vilken fin klänning! Glad
  • Italia08
    knyttan skrev 2012-02-20 16:15:14 följande:
    Tack!! Jag har varit ko-lugn ända tills nu, men när man inser att den kan vara utanför dörren typ imorgon så börjar jag fundera på allt som kan gå snett!! Fick du ett mail innan de skickade den så att du visste att den var på väg då?
    Ja, man klarar bara att vara lugn till en viss gräns. =)

Jag fick ett mejl av dem när de hade skickat klänningen. Men när jag läste det mejlet hade jag redan pratat med DHL som ville kolla om jag hade beställt något från Kina - då var klänningen i Tyskland.
    Sen dyker de bara upp med paketet när man minst anar det och det är ungefär då man tappar förståndet på riktigt. Cool
  • Italia08
    1700tal skrev 2012-02-21 09:44:43 följande:

Ja, en viss risk tar man ju alltid med klänningarna. Men du har garderat dig så gott du kan genom att välja ett bra företag. Men räkna med kostnaderna för ev ändringar hos sömmerska sen! Och kalkylera även in både TID och pengarna för att att beställa en ny om du måste. Så vänta in med beställningen mer än du måste!

Jag vet att jag (m fl) skrev alltid så till nya tjejer i tidigare trådar att "beställ aldrig klänning för mer pengar än du har råd att förlora". Det är fortf ett bra råd!

Ja, och det viktigaste rådet. Men i de pengarna ska man också räkna in eventuell tull och moms (tycker jag). Beroende på vad klänningen kostar så kan det bli dyrare än man hade tänkt sig och det måste man också tänka på. Jag fick till exempel betala 1300 kronor extra för min för att jag åkte på tull och moms.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!