• Italia08

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

FelizLane skrev 2012-02-26 12:17:55 följande:
    Ska absolut köpa en sån garderob, har bara inte kommit till någon butik som säljer sånna än sålänge..

Det är väl inte fluffet jag vill åt... Utan, mer det här romantiska old hollywood känslan. Tex, tycker jag att Pulmonates klänning är helt underbar. Kanske hade valt v.rigning fram bara.. Men annars sååå fin!

Men nu tog jag iallafall tag i saken och ringde en gammal barndomskompis mamma som jag vet är superduktig på att sy. Hon ska få titta på klänningen och se vad det går att göra åt, får se om hon kan göra det eller om jag måste lämna den till ett proffs. 

Kan det vara någon idé att köpa ett sånt här att i midjan? www.etsy.com/listing/84021119/crystal-jeweled... 
    Ja, ett sånt skärp kan du definitivt satsa på. Att sätta det under bysten skulle lyfta klänningen och få till en lite mer "brudig" känsla. Klänningen är väldigt fin och jag tror också att det är bra att hålla fast vid den klänningen man först förälskade sig i. (1700tal och ni andra klänningsgalningar får ursäkta. =) Hoppas att det går enkelt att sy in klänningen!
  • Italia08
    bridetobe2013 skrev 2012-02-26 12:26:34 följande:

Statusen på min klänning igår :

"Stockholm EMS, Försändelsen kommer att skickas vidare för utdelning till mottagaren."

1/6 2012
    Spännande!
  • Italia08
    FelizLane skrev 2012-02-26 18:48:48 följande:
    Ni är så snälla, det känns bättre nu i alla fall. Var iväg och fick bekräftat att det Går att sy in den! Dock hade inte hon tid :( Men det kan man ju förstå. Så hon skulle höra runt lite. 

Tror jag ska satsa på ett sådant bälte... Tycker det ser fint ut! 
    Så skönt! Det blir säkert jättebra när du väl fått den till rätt storlek och lite uppiffad med bandet.
  • Italia08
    Tinzi skrev 2012-02-26 19:02:38 följande:
    Hej tjejjor! Är det bara jag som längtar till den stora dagen som bara den ;) Antar att ni gör det allihopa :)

Idag gick jag upp på vinden, där stod det kraschade flaskor m. bubbel...bara 2 st av dem alla, men litye trist, antar det blivit lite för kallt :( jaja finns värre saker.

Har just beställt västar från E-bay, och väninnan har börjat sy på ändringarna på min Milly klänning, så nsart dit och kolla in (om nån vecka) så förhoppningsvis trillar det in bilder framöver på hur den ble v uppsydd :)

"bara" ca 35 saker av  150 kvar att fixa nu tills 12 Maj :) 
    Ajdå, men tur att det bara var två flaskor iaf. Ska bli spännande att höra (och se? =) hur din klänning blir.

Längtar som attan jag med och då är det ändå fem månader kvar. Själva håller vi just nu på med de sista inbjudningarna och ska skicka i väg dem i morgon. *pirr pirr* Glad
  • Italia08
    daniiel skrev 2012-02-26 22:05:26 följande:
    1700tal skrev 2012-02-26 21:59:44 följande:

Pinki - hur var bemärkelsedagen då? Vad gjorde ni för skoj och vad fick du för fint?

Den har varit helt okej :) Har städat lite, pluggat och sådär. Blev middag hos föräldrarna när vi hämtade hem dottern, vi köpte med oss en tårta, som tyvärr inte var god alls! Det var 200kr i sjön :P Har fått pengar och presentkort, inte så fantasifullt, men väldigt behövligt :) Fick även lite LP-skivor och ljus och sånt smått och gott :)
    Grattis! LP-skivor och ljus säger du? Hmmm ... Så du fick ingen klänning från Morilee i födelsedagspresent ..? Flört
  • Italia08

Tinzi : 12 maj

Sessan67: 25 maj

MissBliss: 26 maj

bridetobe2013: 1 juni

UngBrud2012: 7 juli

28juli2012: 28 juli

1700tal: 18 aug

Pulmonate: 18 aug

Anny: 22 el 29 sept

emmadeckmar: 11 nov

Italia08: 28 juli

• Italia08

Det blev visst i fel ordning, sorry. NU är det rätt. Skäms

Tinzi : 12 maj

Sessan67: 25 maj

MissBliss: 26 maj

bridetobe2013: 1 juni

UngBrud2012: 7 juli

28juli2012: 28 juli

Italia08: 28 juli

1700tal: 18 aug

Pulmonate: 18 aug

Anny: 22 el 29 sept

emmadeckmar: 11 nov

• Italia08
    daniiel skrev 2012-02-26 23:07:56 följande:
    Tack :) Haha njäää.. fick iofs pengar så jag skulle kunna köpa en till mig själv, men.. tror jag spenderar de på annat. Som en ny matta till vardagsrummet :D
    Det låter betydligt klokare. =)
  • Italia08
    pulmonate skrev 2012-02-27 16:54:01 följande:
    Klarar du av att skicka ut dom tidigare kanske det är lika bra. Gästerna vill kanske ordna med boende, att sammåka, semester, mm. 
    1 månad tidigare är ju det vanligare. Vi ville ha det lite tidigare så att vi hinner fixa allting innan.  
    Håller med. Är allt redan bestämt och korten ändå är klara tidigare så varför inte skicka på en gång? Så tänkte vi.
    Vi postade nämligen våra precis, för en timme sedan ungefär. *wiiiiiii*  Solig
    Och vi har fem månader kvar tills det är dags. Satte osa sex veckor innan.
  • Italia08
    1700tal skrev 2012-02-27 18:57:23 följande:

Jo, men det är ju den där lilla detaljen med att jag och blivanden var särbo några mån i höstas som spökar i våra huvuden. Vi vill gärna dra ut på det så länge det går så vi "etablerar" hos släkt och vänner att vi är ett par precis som vanligt igen. Jag träffade hans släkt igen för första gången igår (sen i somras) och det gick väldigt bra men ändå, det är det som ligger och spökar...

Men kul att ni fick i väg era! Tror ni att ni får många reaktioner eller vet er omgivning redan om planerna?

Just det, det tänkte jag inte på. Men då förstår jag och det är väl bra att låta det "sjunka in" hos släkten igen. Så hade jag också gjort om jag varit i samma sits.

Ja, det känns jättebra! Vi har ju gjort dem själva och slitit en hel del så det är skönt att slippa tänka på dem mer. De flesta vet faktiskt om det, men det är några som kommer att bli överraskade, vilket ska bli kul.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!