Inlägg från: jenniferochaugust |Visa alla inlägg
  • jenniferochaugust

    Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Jag blir vansinnig på Dinobridal!
    Den 22 maj beställde jag två klänningar till, en tärnklänning och en kort brudklänning. Jag fick en discount coupon på 50% att använda för en av klänningarna eftersom tärnklänningen jag fick tidigare var felsydd. De gav mig instruktioner om att endast beställa en klänning med kupongen. Så jag la två oliak ordrar och använde kupongen på min brudklänning.
    Jag betalade med kort för båda klänningarna och det gick igenom, fick även bekräftelsemejl på detta. Jag har även sett att det dragits två oliak summor från mitt konto till dom.
    Nu när jag loggat in på deras sida är beställningen på brudklänningen borta och de påstår att det bara finns en order på tärnklänningen. Detta trots att jag skickat bekräftelsemejlet som bevis till dom.

    Vafan ska jag göra? Får bara sjukt korta svar som "its one order for 111 dollars dear" när jag skriver långa mejl med kontoutdrag osv.

    Får panik och känner mig så less!!!

  • jenniferochaugust

    Nu svarade dom att "the order is "pending" it didnt go through".
    Men jag har skickat dom utdrag från min bank där det den 22 maj dragits två olika summor från deras företag. Ordern är borta från deras sida! Gamla ordrar som är "pending" står kvar, men just denna order är helt borta, finns inte i historiken.

    Jag får panik alltså... What to do?

  • jenniferochaugust
    Emelie87 skrev 2013-05-24 10:35:19 följande:
    Kan du inte maila och kräva att pengarna sätts tillbaka på ditt konto, om du har kontoutdrag på att pengar gått till dem men de säger att de inte kommer att skicka någon klänning...
    Jag tjafsar vidare :( Det måste ha blivit något fel i deras system.. Att ordern bara försvann...  Vi får se hur detta slutar!
  • jenniferochaugust
    daniiel skrev 2013-05-24 10:38:44 följande:
    Men vad är detta? Vad håller "kinaföretagen" på med nuförtiden?! Verkar som att alla mer eller mindre strular just nu...

    Om du inte får någon klänning skickad eller pengarna tillbaka, så anmäler du till din bank. Spara därför alla mejl och allting. Det hände mig med Vistaprint. Det drogs pengar, men Vistaprint påstod att dom inte alls tagit några pengar. Då anmälde jag till banken, dom stoppade för fler betalningar och jag fick tillbaka pengarna.
    Det har ju gått så bra hittills med Dinobridal. Men det här är så jäkla jobbigt! Att tjafsa med någon som inte kan engelska från andra sidan jorden liksom haha. Och just det att jag skriver så utförligt, klipper in utdrag från mitt konto, klipper in utdrag från dera bekräftelsemejl osv osh ändå får somsvar "no dear..." en mening!
    De måste ju undersöka vad som har hänt!
    Och jag vill ju verkligen ha den där klänningen, men har ingen lust att betala för den två gånger...
  • jenniferochaugust
    daniiel skrev 2013-05-24 10:38:44 följande:
    Men vad är detta? Vad håller "kinaföretagen" på med nuförtiden?! Verkar som att alla mer eller mindre strular just nu...

    Om du inte får någon klänning skickad eller pengarna tillbaka, så anmäler du till din bank. Spara därför alla mejl och allting. Det hände mig med Vistaprint. Det drogs pengar, men Vistaprint påstod att dom inte alls tagit några pengar. Då anmälde jag till banken, dom stoppade för fler betalningar och jag fick tillbaka pengarna.
    Men om detta inte löser sig så får jag ju kontakta min bank såklart, men det är just det där med 50% discounten som jag ville åt eftersom mina tärnas klänning var felsydd. Och den kupongen ligger på ordern som försvann
  • jenniferochaugust

    Svaret nu efter mitt jättelång och frustrerade mejl blev:


    "oh dear jennifer
    let me check for you"

    Så hoppas det löser sig? Haha... alltså denna kommunikation!!!
  • jenniferochaugust
    daniiel skrev 2013-05-24 10:56:46 följande:
    jenniferochaugust skrev 2013-05-24 10:50:15 följande:
    Men om detta inte löser sig så får jag ju kontakta min bank såklart, men det är just det där med 50% discounten som jag ville åt eftersom mina tärnas klänning var felsydd. Och den kupongen ligger på ordern som försvann
    Vad säger dom om att den är pending då? Alltså, ska dom sy klänningen? Eller säger dom att du måste betala igen för den?

    Har du skrivit till dom att du kommer anmäla om det inte löser sig?
    Dom säger att den är "pending" för att betalningen inte gått igenom. Men det har den ju gjort och det har jag bevisat genom att skicka dem mitt bekräftelsemejl och mitt kontoutdrag från 22 maj. Jag hoppas efter senaste svaret nu att det löser sig, misstänker att det blivit något fel i och med att jag la två olika ordrar eller nåt...

    Om det kommer något svar igen om att betalningen inte gått igenom så får jag väl börja hota då, men jag tycker det är så tråkigt! Jag har ju tidigare gullat upp dom i brygga med "oooh beautiful dresses" "excellent service" osv och vill inte pajja vår fina relation hehe...
  • jenniferochaugust

    Så här står det på mitt konto.
    Konstigt att det ser ut som betalning till två olika företag? Någon som vet något om detta?

    2013-05-22 China, Shine Co.,ltd 780,45 kronor 2013-05-22 China, Alipay (Www.ali 407,14 kronor

  • jenniferochaugust

    2013-05-22 China, Shine Co.,ltd 780,45 kronor
    2013-05-22 China, Alipay (Www.ali 407,14 kronor

  • jenniferochaugust

    "jennifer i already checked with our manager of this , when i get repy i will contact you soon"

    Hoppas det löser sig!

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!