-
-
-
-
Och här är originalbilderna från Dino, la till axelband på den sista:
-
Jag blev supernöjd! Och nu har en tärna provat sin klänning (mitteklänningen) och den passade perfekt! Lättnad!Asal skrev 2013-05-09 20:29:44 följande:Åh vilka fina klänningar... Hur länge tog det för dig att få hem klänningarna?
Och har du kunnat ha bra kontakt med de?
Det tog drygt 3 veckor från att jag beställde till att de var här hos mig, de är riktigt snabba på Dinobridal!
Nej, det går inte att ha bra kontakt med dem, de är så otroligt dåliga på engelska. Det gäller att vara övertydlig från början så att beställningen blir rätt, omöjligt att ändra i efterhand och komma med nya saker.
När du beställer bör du tänka på:
* Var lite generös när du mäter, det är lättare att sy in än att sy ut.
* Var tydlig, gärna med bilder, exakt hur du vill ha klänningen
* Specificera per mejl och i din beställning att du vill se kort på klänningen innan den skickas (då kanske du kan få till någon ändring om du ser att något ser konstigt ut) -
Jag har bestämt mig för att beställa en kort brudklänning från Dinobridal också! Kände när jag provade tärnklänningen till vänster med att tyll att jag MÅSTE ha en kortare tyllklänning till bröllopsfesten! Det är underbart att röra sig i en klänning med så mycket härligt tyg och med så mycket vidd!
Tärnklänningen har 5 lager tyll och två lager tyg. Jag beställer en med 7 lager tyll hehe...
Jag har försökt mig på en beskrivning som jag hoppas att de förstår:
-
Jag tycker att tärnklänningen är så gullig!
Den är helt öppen i ryggen, saknas säkert 15 cm för mig att stänga den haha. Den är lite skrynklig då den precis blivit uppackad...
Min tärna är väldigt liten och smal så hon kommer säkert att vara jättesöt i den. Jag var orolig för att de skulle snåla med tyllet och vidden i kjolen, men den känns riktigt genomarbetad!
-
Ja, moms får du alltid betala. Tull beror på värdet på det du köpt. Tror att det är tull på allt över 1400 kronor eller nåt sånt... Moms är väl 25% tror jag?Äriqa skrev 2013-05-10 10:19:36 följande:Får man betala tull och moms på klänningarna man beställer från kina?
-
Idag kom en av mina tärnor för att prova sin klänning som jag beställt från Dinobridal. Hon har stor byst och vi beställde 99 cm i bystmått och klänningen var säkert 7 centimeter för liten! Så jävla jobbigt!
Jag har nu mejlat Dinobridal att jag vill ha en ny klänning utan kostnad, tror knappast jag får det men en ordentlig discount måste jag få i alla fall!
Jag DROG med våld ihop klänningen över bysten så stackars tärnan fick ett veck på ryggen och då såg den ut så här:
Så kan det gå tjejer!
Dinobridal är inte jättebra på det där med mått har jag märkt, så beställ gärna några centimeter extra om ni ska beställa från dom! Annars är klänningarna fina... Men just denna klänning är helt felsydd.Passformen är superkonstig också... Tråkigt! -
Håller med! Eller jo, billigare blev det för min del... Men inte så billigt som jag tänkt från början.minichristina skrev 2013-05-22 21:55:05 följande:Jag har idag varit och provat min första klänning igen hos sömmerskan. Provade då även klänning nr 2, men vi kom fram till att det inte blev den till slut. Så vi skall fixa och trixa med den första, om drygt två veckor skall första utkastet vara klart. Det var ingen lätt historia med kinaklänningar...och inte särskilt billigt heller. Närmar sig priset för en normalklänning nu med betalning till sömmerska, tull, underkjol och kemtvätt.
Drygt 3000 kronor kommer klänningen jag ska ha i kyrkan att kosta. Lite senare på kvällen kommer jag att byta till en kort klänning som kostar 1000 kronor, även den från Kina.
Jag har min första klänning hos en sömmerska nu och väntar spänd på resultatet! Hon ska sy ut klänningen i livet, forma om släpet, byta midjebandet och lite annat fix och trix. Så det var ganska mycket fel på min klänning faktiskt... Men å andra sidan var den tung och rejäl i tyget och så är det min geen design vilket är kul, den är ju ändå unik :) Och det hade säkert kostat mycket, mycket mer i Sverige.