• eml33h

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

FinaFina skrev 2012-11-08 11:27:28 följande:

ni som har beställt från jenjenhouse , har ni fått mail när klänningen är klar , skickad eller så ?

kollar min mail flera gånger om dagen , vill ha min klänning nuuuu !!

är sååå nyfiken !!

Jag fick mail när den var skickad.
    Fick ett trackingnummer så jag kunde kolla exakt när och var den var :D
    Tror det tog 3 dagar från det att mailet kom till det att jag hade klänningen här.
  • eml33h

DHL ringde och ville lämna ett paket..
    Beställde min klänning för 2 veckor sen från dino, på paketet står det avsändare zarabridal..
    Hjälp.. det ligger här på mitt skrivbord, jag vågar inte öppna det!!

• eml33h

De va min klänning!
    Smög in till chefen så hon fick vara smakråd.
    Hon sa att hon fick gåshud, måste vara ett bra betyg.
    Den var precis som jag hade beställt, utan släp och knappar.
    Applikationen på höften var kanonfin!
    Kan knappt vänta tills ikväll när jag får prova!

• eml33h

Här kommer den.
    Dålig bild dock.. och halvhjärtat snörad.. men en hum iaf..
    Och jag är mer än nöjd!
    En underkjol och den blir perfekt! Behöver inte ens fålla upp den :)

• eml33h

Enligt vad jag har förstått är Landy ett "säkrare kort" än andra, men lite dyrare.
    Jag har beställt två klänningar, en från Jenjens och en från Dino.
    Riktigt nöjd med båda! Intalar mig att Landy inte hade gjort det så mycket bättre, men att det hade blivit ett par hundra dyrare :)

sofialouise skrev 2012-11-09 07:18:36 följande:
    Hej! Hur resonerade ni Ang pris på er klänning, och vart ni beställde ifrån? Det skiljer ju en hel del mellan olika sidor.. Landybridal ville ha 279 $ för att sy själva klänningen. Dinobridal 220 $ för klänning & frakt!
  • eml33h

Galathea:

Du måste ha en inloggning.
    Sen fyller du i namnet som står i orderbekräftelsen från Dino, som betalningsmottagare.
    Följ instruktionerna bara. Du får ett mail från Western när dom har fått pengarna.
    Sen skickar du till Dino alla upgifter; namn, adress, summa, valuta och ett nummer du får, tror det hette mtcn.
    Du får ett mail av Western när Dino har hämtat ut betalningen.

• eml33h

Med skor och underkjol!
    Jag är så sjukt, sjukt nöjd! :)

• eml33h

När dom insåg att jag inte var hemma så ringde dom och frågade var jag var.
    Jag var på jobbet båda gångerna och dom kom direkt dit båda gångerna.
    Till saken hör att jag bor i en rätt liten stad, och jag har jobbat på samma företag tidigare, med samma arbetsuppgifter. Antar att man får lite bättre service då ;)
    Sånt som kommer med flyget läggs in i dagsrutten och blir sällan prioriterat först.
    Jag brukade alltid ringa före, för att undvika är köra någonstans i onödan. Alternativt boka en tid med kund, oftast har man rätt bra koll på vilka tider man är i närheten av kundens hem, jobb eller där den befinner sig.
    Men alla chaufförer gör väl olika antar jag.

• eml33h

Den är jättejättefin!!

karamell skrev 2012-11-16 11:54:14 följande:
    Här kommer en bild på min klänning från LandyBridal som jag fick hem igår! Är SÅ NÖJD!!!!!

• eml33h
    SarahH01 skrev 2012-12-10 07:38:50 följande:
    Nu väntar jag på att min klänning ska bli levererad idag.. Har funnits i sverige sen i tisdags men inte kommit fram till mig pga vädret.. Nu hoppas jag verkligen att den ska komma fram idag, e sååå spänd o nyfiken =)
    Kul!
    Vilken har du beställt? : )
  • eml33h

Åh den ser verkligen jättefin ut!
    Du får visa den på sen när den kommer :)

Pernilla634 skrev 2012-12-13 11:14:15 följande:
    Här kommer tre bilder på min klänning från Landy! Jag är sååå nöjd!!
  • eml33h

Skulle tro att du har den nångång nästa vecka : )
    Spännande! Vilken har du beställt?

LadyD skrev 2012-12-20 07:03:40 följande:
    Fick mejl igår om att min klänning är på väg! Från landy med DHL Är det någon som vågar gissa hur lång tid det kan ta? Med jul o allt som kommer nu? Någon?

• eml33h
    PimPim83 skrev 2013-01-15 19:22:18 följande:
    Ja jag har mailat men inte fått svar. Det verkar som alternativen är att betala med betalkort direkt (man kommer till någon sida som heter Alipay), Bank transfer eller Western Union. Jag har blivit avrådd från den sistnämnda. Det är därför jag undrar lite hur ni andra har gjort. Hade ju varit smidigt om jag hade kunnat betala med PayPal.
    Jag beställde från Dino och betalade med Western Union. Det gick bara fint!
  • eml33h
    130810 skrev 2013-01-23 11:49:20 följande:
    Ni som har beställt från Dinobridal, fick ni någon info när de skickade klänningen eller så? Var 12 dagar sedan jag beställde och jag börjar bli alldeles otålig haha Tungan ute Det står att det tar 7-12 dagar att tillverka så det var därför jag undrade Glad
    Fick inte heller nåt mail.. DHL ringer bara plötsligt en dag och ville leverera ett paket.
    Tog 2 veckor från beställning tills jag hade den här.
    Fast skulle tro att det kan va olika beroende på deras orderingång, samt hur avancerad klänningen är.
  • eml33h

Här är min klänning från Dino på dagen D. Ingen vidare bild dock.. har inte hunnit gå igenom alla bilder från fotografen ännu..

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!