• eml33h

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Landy var inte villiga att pruta en dollar.
    Totalt skulle det bli nästan 400 dollar men hon skulle vara shysst och skicka med en ringkudde :P

Alltså mer än dubbelt vad jag egentligen kan betala..
    Känns riktigt surt men får nog helt enkelt göra det bästa av klänningen jag har.
    Om jag nu inte skulle råka få den såld, då skulle det ju vara en helt annan sak..

• eml33h

Det skulle va 299 för klänningen och 60 för frakten. Plus 29 för en underkjol.

Ingen som helst mailrabatt eller nån annan typ av rabatt :/

Har mailat milly och lily för att kolla priser, men det lär ju hamna på samma summa hos dem.

• eml33h

Man kan ju bara hoppas!
    Blir det dyrare känns det nästan mer värt att köpa den som finns på köp&sälj fastän den är begagnad.

• eml33h

Näe hade inte blivit lovad nån rabatt..
    Men det borde ju gå att pruta?!
    Fast dom ville inte pruta en dollar ens, och tyvärr klarar inte vår budget det.
    2000 skulle jag kunna tänka mig, men tillome det är lite i överkant.

• eml33h

Får vänta och se vad dom säger.

Hon på köp&sälj vill ha 3000, inkl slöja, underkjol, sjal...

Har lagt ut min första klänning här,men ingen nappar.
    Blocket är tyvärr inget alternativ förrän inbjudningarna är skickade, vill inte riskera nåt!

• eml33h

Ja det är ju självklart inte alls dyrt, men det tillkommer ju frakt och underkjol och eventuell tull..
    Och särskilt när jag redan lagt ut 2000 på min första klänning.
    Hellre så kanske jag får den på köp&sälj för 2500 om jag prutar bort slöjan och sjalen.

• eml33h

Ja men det förstår väl jag också.
    Nej den klänningen beställde jag från Jenjens..
    Den är verkligen superfin men passar inte min kroppsform.

majjja skrev 2012-10-23 12:03:14 följande:
    jo, det jag menar bara är att de som jobbar i fabrikerna tjänar väldigt lite pengar och har långa arbetsdagar.
    Är något väldigt billigt eller närapå gratis så är det oftast någon som är varan, om du förstår hur jag menar.

Det är ju trots allt inte deras fel att du redan köpt en annan klänning. Eller kom den klänningen också från Landy och inte motsvarade vad de lovat dig?
  • eml33h

Rätt storlek. Det enda är ju att släpet är kvar, men det borde inte vara några problem att fixa.
    Mailade henne igår men har inte fått något svar ännu.

daniiel skrev 2012-10-23 12:11:55 följande:
    eml33h skrev 2012-10-23 11:34:32 följande:

Får vänta och se vad dom säger.

Hon på köp&sälj vill ha 3000, inkl slöja, underkjol, sjal...

Har lagt ut min första klänning här,men ingen nappar.
    Blocket är tyvärr inget alternativ förrän inbjudningarna är skickade, vill inte riskera nåt!

Och den klänningen är i rätt storlek osv? Då hade nog jag personligen satsat på den istället. Pruta går alltid, det värsta som kan hända är att man får ett nej. Kontakta tjejen som säljer klänningen och hör vad hon säger.
  • eml33h
    FrökenSnartFru skrev 2012-10-23 12:22:40 följande:
    Fördelen med att köpa begagnat är ju också att man faktiskt kan prova innan man bestämmer sig för något, om ni bor i närheten av varandra vill säga? Fast oavsett så hade jag nog velat se klänningen innan köp, kolla hur sliten den är i nederkant osv.

Jo, hon hade ju reklambilden i annonsen men kunde skicka bilder när den sitter på henne.
    Tyvärr bor vi typ 70 mil från varandra, så att bara tväråka å prova är tyvärr inget alternativ.

Känner mig rådlös här! Usch!

Men måste bara säga igen att du var fantastiskt fin i din klänning!
    Förstår att du är nöjd :)

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!