• UngBrud2012

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Monstertjejen skrev 2012-05-19 15:00:37 följande:
    Ungbrud: testa att inte snöra den så hårt över rumpan, så kanske den faller ut lite mer och midjan blir mer markerad.

Tack för tipset, ska prova det!

• UngBrud2012
    Lommila1 skrev 2012-05-19 15:19:50 följande:
    Jätte fin klänning! Jag tycker inte alls den är får lång utna helt perfekt! Om det är lite klottigt ute på dagen B så skulle den bli förstörd i fållen om den var länge, vatten o skit har tyvärr en tendens att lätt klättra i chiffong:/

Jag tror den sitter perfekt om du tas in lite, alt kan du undersöka möjligheten att lägg ain en dragkjedja ist för snörningen ( den var ju så pass tjat i snörningen
    så det borde kunna gå

Tack så mycket Dragkedja vill jag inte ha, tycker snörning är så himla vackert. Eller menar du att man skulle ha dragkedja innanför som inte syns?

Tack för inputen. Visste inte att det har en tendens att klättra uppåt, det är definitivt värt att tänka på.

• UngBrud2012
    Darling Daisy skrev 2012-05-19 16:13:38 följande:
    Ungbrud: klänningen är jättejättefin!! Längden är perfekt, dina fina skor syns och du kommer att kunna gå normalt!
    Du har jättefin figur, ser inte alls konstigt ut i klänningen.
    Tack för dina fina ord
  • UngBrud2012
    car1021 skrev 2012-05-19 19:56:05 följande:
    Här kommer bilder när jag har på mig min underbara klänning från Dressilyme!.Mina döttrar har varit här idag och hjälpt mig med snörningen. Jag har inte mina skor på mig så därför är den lite lång.
    Otroligt vacker! Den här skulle min mamma älskat Rosa prinsessdröm.
  • UngBrud2012
    Lommila1 skrev 2012-05-19 19:35:13 följande:
    då skall du definitivt behålla snörningen! Jag tänkte nämligen man kunde ta bort den o lägga in en dragkedja ist.

Vatten klättrar ju i alla tyg, jämför att gå med jeans en regning dag:P Men eftersom chiffongen är så tunn så kommer vätan extra högt. En kompis som gifte sig förra sommaren hade en ganska lika klännign som du. På själva vigseln o sånt så regnade det inte men hade regnat på morgonen ganska rejält och det var blött överallt. De hade efter kyrkan mottagning på gården utanför festlokalen o efteråt var släpet heltförstört ( grönska från gräset och smuts från gångar osv) och hon var lite senare blöt uppmot knäna då fukten klättrade uppåt. not so nice, så de kan vara ngt att tänka på om det råkar vara fuktigt på er dag

Jaha, ja nej jag är verkligen förtjust i snörningen. Men den kanske skulle suttit lite bredare, men tror faktiskt inte att det är svårt att sy in den lite grann. Nu kan jag inte ens trä en nål, men själva klänningen är inte så komplicerad tror jag.

Får verkligen hoppas på att det inte regnar. Lät inge roligt. Det är den 7 juli så visst kan det regna, men hoppas på strålande sol

• UngBrud2012
    Lommila1 skrev 2012-05-20 11:03:21 följande:
    Najs! Sen satt ju som en smäck på dig!
    UngBrud2012 skrev 2012-05-19 21:20:46 följande:

Jaha, ja nej jag är verkligen förtjust i snörningen. Men den kanske skulle suttit lite bredare, men tror faktiskt inte att det är svårt att sy in den lite grann. Nu kan jag inte ens trä en nål, men själva klänningen är inte så komplicerad tror jag.

Får verkligen hoppas på att det inte regnar. Lät inge roligt. Det är den 7 juli så visst kan det regna, men hoppas på strålande sol

Klart de e sol! Tyckte jag lät lite väl pessimistisk igår. sorry! Men min kompis var ganska upprörd då det begav sig så jag vill bara uppmärksammascenariot. detta gäller ju alla klänningar!
    jepe2b skrev 2012-05-19 21:38:00 följande:

Framsidan, ber om ursäkt för svart bh, vita ben, ostruken klänning och en prislapp som hänger kvar kortet är knäppt fr en soffa strax underifrån så proportionerna blir inte så bra...
    Också najs klänning! Den ser att vara gjort i en satin av bra kvalite! Dina skor var ju görsnygga!
    Nej nej, sånt där är saker man aldrig får tips om så det var jättebra att du sa det. Ska absolut ha det i åtanke om det är fuktigt
  • UngBrud2012

Här är alltså klänningen från Millybridal som jag fick för några veckor sedan.

• UngBrud2012

Och den här kom idag från Shopindream.

Den är för liten över höfterna men har tagit den till en sömmerska som ska fixa det, så att jag kan dra ner den ordentligt. Nu sitter den för högt upp som ni kanske kan se vid bysten.

Vilken tycker ni var finast?

• UngBrud2012

Närbild på brodyren.

Jag tycker att skenorna lyser igenom väldigt mycket. Eller är det normalt?

Det var en inbyggd underkjol i den så den jag köpte extra var helt onödig.

• UngBrud2012
    Anny skrev 2012-06-08 22:03:36 följande:
    Jag gillar den som är lite mer fluffig. Shopindreams mao! FIN! Fina klänningar fin brud =)

Tack.

Gillar ettan mest men tycker att dom ser lite billiga ut. Fasen, man kanske skulle köpt sig ett original..

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!