• UngBrud2012

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Tack för era tankar, ja det kanske ser bättre ut med ett litet släp på den.

• UngBrud2012

Ja, precis den!
    Jasså, jag får det inte att funka hur jag än gör

• UngBrud2012

Jag tog fram 5 stycken fina brudklänningar från Millys och visade min man. Frågade vilken han tyckte var finast och han svarade utan tvekan just den som jag vill ha (ovan). Kändes superskönt. Visst, det är jag som ska ha den och inte han men jag är så velig så jag skulle nog aldrig kunnat bestämma mig om inte han hade sagt så

• UngBrud2012

Tinzi : 12 maj

Sessan67: 25 maj

MissBliss: 26 maj

bridetobe2013: 1 juni

UngBrud2012: 7 juli

28juli2012: 28 juli

1700tal: 18 aug

Pulmonate: 18 aug

Anny: 22 el 29 sept

emmadeckmar: 11 nov

Jag är här inne och läser vareviga dag men pratar desto mindre Nu väntar jag bara på att inbjudningskorten ska komma hem och posta dem (nästa vecka ungefär) sen blir det att lägga en beställning på Millys!

Är lite sugen på att beställa någon av deras flowergirl-dresses till mina döttrar också. Såg att det var rea på många modeller nu!

• UngBrud2012

Okej tjejer.

Nu tänkte jag beställa från Millys. Men jag har ett problem. Man ska mäta utan skor på om jag förstått det rätt och så lägger dom automatiskt på några centimeter?

Men jag är rätt lång och ska ha platta skor.. då kommer ju klänningen bli för lång?

Tacksam för någon typ av svar på hur jag ska göra.

• UngBrud2012

Vad har ni andra haft för hollow to hem mått?

Jag fick mitt till 145, då är jag ändå 173 cm lång. Läste om någon som var kort men fått 150?

• UngBrud2012
    lillzan skrev 2012-03-02 16:32:11 följande:

Min dotters klänning måste ju helt klart läggas upp.
    Superfina! Gillade rosetten på din klänning
  • UngBrud2012

Och har de underkjolar att beställa på Millys?

• UngBrud2012
    knyttan skrev 2012-03-02 17:15:46 följande:
    Nej du ska mäta med de skor som du tänker ha på dig och ner till dit du vill att klänningen ska sluta!

Vi gifter oss samma dag!!

Okej, jag läste att nån i tråden skrev att dom lägger till några cm för klackar på fabriken.

Hur blir det då med underkjol? Förkortar inte den klänningen något om man ska ha lite fluff?

• UngBrud2012
    knyttan skrev 2012-03-02 22:20:24 följande:
    Kul! Glad Jag har börjat få bröllopsnerver nu, det är inte så kul dock....

Dom instruktioner jag fick från Milly var att mäta med skor till längden på kjolen, så lång som man vill ha den (golvlång, tea-length, knäkort osv...) jag ska ha tea-length så därför frågade jag specifikt om det, flera gånger... Du ska inte själv lägga på något för underkjol, det ska dom göra, bara var noga med att visa en bild så att det framgår att det är meningen att det ska vara fluff!
    Okej. Fick frågan om jag ville ha en inbyggd underkjol eller en "lös". Vad tog du? Vad är bäst?
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!