• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Knopan
    Sommarbrud skrev 2011-05-23 10:45:07 följande:
    Idag ska de skicka min fluff fluff klänning från Kina :)
    AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHH ! ! ! ! ! ! !
  • Sessan67

Callie skrev 2011-05-23 15:59:51 följande:
    Hej alla!

Hängde mycket här i forumet när jag förlovade mig för 5 år sedan och nu är jag tillbaka igen när det är dags för bröllop =). Dock med annat alias, kommer inte ihåg mitt förra...

Är väldigt inne på att beställa en Kinaklänning. Jag behöver den redan till juli så jag kommer beställa en färdigsydd och hoppas att storleken passar, för jag är ju för sent ute för att beställa med mått. Men hur sjutton skall man välja sida? Och hur hittar man klänning? Ni som har beställt en färdigsydd klänning, har ni bara gått in på de olika sidorna och bläddrat sida för sida och sen äntligen hittat drömklänningen?

Jag tänker mig en knälång klänning med underkjol för vidd, och med ett brett rosa band i midjan. Men det är så sjukt många klänningar på varje sida. Och varje gång jag tittar på brudklänningar så blir jag så sugen på gräddig glass. Sicket problem =). Skämt å sido, men jag tar gärna tips om hur man hittar sin drömklänning på dessa sidor.
    Låter som om du beskriver "min" klänning. Beställde från MyLoveBridal, måttbeställd, kortare än orginalet och går att få med valfri färg på bandet.  Fick den på ca 4 veckor och är jättenöjd Solig     http://www.mylove-bridal.com/index.php?main_page=product_info&cPath=2328_2340&products_id=1183

• 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-05-23 16:07:26 följande:

Ær jag dum eller finns det inga sløjor på millys hemsida? (skriver hos min kompis med norsk tangentbord..)

Har du kollat på myweddingdressforless.co.uk? Det är ju samma sida fast i full gång. Tror inte de har hunnit att få upp alla artiklar där.
    Callie skrev 2011-05-23 15:59:51 följande:
    Hej alla!

Hängde mycket här i forumet när jag förlovade mig för 5 år sedan och nu är jag tillbaka igen när det är dags för bröllop =). Dock med annat alias, kommer inte ihåg mitt förra...

Är väldigt inne på att beställa en Kinaklänning. Jag behöver den redan till juli så jag kommer beställa en färdigsydd och hoppas att storleken passar, för jag är ju för sent ute för att beställa med mått. Men hur sjutton skall man välja sida? Och hur hittar man klänning? Ni som har beställt en färdigsydd klänning, har ni bara gått in på de olika sidorna och bläddrat sida för sida och sen äntligen hittat drömklänningen?

Jag tänker mig en knälång klänning med underkjol för vidd, och med ett brett rosa band i midjan. Men det är så sjukt många klänningar på varje sida. Och varje gång jag tittar på brudklänningar så blir jag så sugen på gräddig glass. Sicket problem =). Skämt å sido, men jag tar gärna tips om hur man hittar sin drömklänning på dessa sidor.
    Hehe, gräddig glass låter väl mumsigt! Men hm, du har ju ganska ont om tid och det låter som du inte letar efter den allra vanligaste modellen.. Har du hört med milly eller landy som gör specialklänningar efter önskemål? Har du frågat dem om du hinner?
  • Minuz

Jag väntar och väntar............... Men ännu har ingen klänning dykt upp. Grr! och nu är det dags att åka till fotbollen....

Jag köpte den av Baby007 på dhgate.
    Jag vet inte vad det är för införelsekostnader på den men tycker också att det är svindyrt. Men visst gav jag väl bara ca 900 kr för klänningen.
     Bara hoppas den är värd pengarna när den kommer. Är såååå nyfiken.
    Men kommer den nu så måste jag ju vänta ända tills barn och gubbe har somnat, har varit själv hela dagen lång..... Kommer den imorgon så måste jag troligtvis förklara paketet för min mamma som kommer. Vad säger jag då att det är????

• Tinzi
    1700tal skrev 2011-05-23 14:38:28 följande:
    Fast milly specialsyr ju klänningar hela tiden och du bestämmer ju själv om du vill ha snörning eller dragkedja. Vilken bild är det? Kan du lägga in den i tråden? Skrattande
    Här kommer bild, men den hjälper nog inget för den är på framsidan bara ju... :(
    Jag tror dock det är m. dragkedja på...skall nog maila dem nu å kolla...

• Sessan67

Tinzi: Spelar nog ingen rollen om det är dragkedja på bilden - du kan välja att be dem göra den med snörning istället

• 1700tal
    Minuz skrev 2011-05-23 17:06:51 följande:
    Jag väntar och väntar............... Men ännu har ingen klänning dykt upp. Grr! och nu är det dags att åka till fotbollen....

Jag köpte den av Baby007 på dhgate.
    Jag vet inte vad det är för införelsekostnader på den men tycker också att det är svindyrt. Men visst gav jag väl bara ca 900 kr för klänningen.
     Bara hoppas den är värd pengarna när den kommer. Är såååå nyfiken.
    Men kommer den nu så måste jag ju vänta ända tills barn och gubbe har somnat, har varit själv hela dagen lång..... Kommer den imorgon så måste jag troligtvis förklara paketet för min mamma som kommer. Vad säger jag då att det är????
    Mkt märkligt med över 700 kr när klänningen bara kostar 900! Har du bett att få det specificerat? Tullen är ju bara 12%...

Måste du förklara nåt alls för din mamma? Bara lägga undan paketet och ta det när hon åkt? Skrattande Om du nu inte vill att hon ska se den...

Min mamma var här idag och har hjälpt mig att prova sidenklänningen ordentligt. Den passar faktiskt nästan precis, trots att den har för små mått! Förvånad Men under förutsättning att hon snörar som om vi verkligen befann oss på 1700-talet!
  • 1700tal
    Tinzi skrev 2011-05-23 17:16:36 följande:
    Här kommer bild, men den hjälper nog inget för den är på framsidan bara ju... :(
    Jag tror dock det är m. dragkedja på...skall nog maila dem nu å kolla...

Men då ska den magiska fen hjälpa dig! Svisch med trollspöet... Drömmer Jag förminskar inte bilderna så du kan spara dem på din dator som de är - ni andra får ursäkta... Skrattande Den har art.nr WG1191 och är inte ute ur sortimentet, de har nog bara tagit bort den från sidan tillfälligt. Mönstret har de kvar och det är bara att välja snörning istället, det kostar inget extra och tar inte längre tid!

• Tinzi
    1700tal skrev 2011-05-23 17:48:05 följande:
    Men då ska den magiska fen hjälpa dig! Svisch med trollspöet... Drömmer Jag förminskar inte bilderna så du kan spara dem på din dator som de är - ni andra får ursäkta... Skrattande Den har art.nr WG1191 och är inte ute ur sortimentet, de har nog bara tagit bort den från sidan tillfälligt. Mönstret har de kvar och det är bara att välja snörning istället, det kostar inget extra och tar inte längre tid!
    Åh, tack! Jo den finns kvar, men jag måste beställa via mail sa dom.

Nu kom jag dock på att jag inte gillar hur den ser ut nertill med först fluff å sen rakt tills spetsen kommer...satan! Får fråga om de kan göra allt rakt istället :)t

Dock tror jag inte at jag vill ha den m. snörning....tycker den är fin som den är. Ser dock et tproblem TILL :( Ser ut som att det blir svårt att ha nån BH under...hur låg ska inte den vara i ryggen lixom :(
  • Miceme

!:an skumboll!

DD: Du kommer dö av skratt när du ser kopian på kjolen på klänningen, jag skrattar än !

Tinzi: Jag skulle dragit av 2-3 cm då finns det fortfarande utrymme att snöra in lite till utan att den blir för liten samtidigt.

1700-tal: Hoppas att inte dina gäster hört talas om den heller =)

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!