• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Knopan

Det här är mina skor. Det lustiga är att jag är en riktig klacktjej. Jag är "känd" bland mina vänner och bekanta för att alltid ha klackar och nästan alla mina skor har klackar som är 12-14 cm.

MEN jag vet hur det är att ha dessa hög klackar på sig en hel natt, och ska jag dessutom ha det en hel dag OCH en hel natt så kommer inte fötterna må bra och jag vill inte se tillbaka på vår bröllopsdag och minnas fotvärk.

Dessutom är jag utan skor 171 cm och drar då om min sambo i längd om jag har 14 cm klackar, så på vår bröllopsdag kan han få vara längre än jag    

• zvartaliljan
    Knopan skrev 2011-05-22 10:12:31 följande:
    Men va? Skämtar hon? Usch, så pinsam! Hon skriver ju själv "fd bästa kompis". Herregud, ska man bjuda ALLA sina fd bästa kompisar genom åren, det blir ju hur många som helst sedan man var sju år gammal (för var anser hon att man ska ra gränsen). Nej usch, jobbig tjej. Jag hade inte ens svarat.
    jag tror hon jämför sig med den andra tjejen...hon som då skrev på min wall att hon var så glad o längtade till vårt bröllop...hon jämför sig med henne då vi var i samma kompisgäng o hon tycker väl att efetrsom den här andra tjejen är bjuden så borde hon också vara bjuden....men den andra tjejen har jag ju faktiskt fortsatt ha kontakt med mycket mer, och hade hon bott kvar här nere (nu bor hon 50 mil norrut) så hade vi absolut fortsatt träffas hela tiden. Vi har inte glidit ifrån varandra på samma sätt så därför är hon bjuden. Bara för att vi var vänner samtidigt och jättatajta all tre för 7 år sen så betyder det ju inte att jag står lika nära båda två idag...det är det hon verkar tro...att jag står väl lika nära henne som den andra tjejen...

Sen att min m2b AVSKYR denna tjejen gör ju sitt till också...han sa redan från start att han absolut INTE vill ha henne där...vi vet båda två hur hon blir när hon druckit...vilket hon gör hela tiden då hon är alkis och har varit sen hon var 16 men vi lyckades aldrig få fram det i huvudet på henne utan det vägrar hon fortfarande erkänna...känns verkligen som jag vuxit ifrån henne...men men...lär väl stöta på henne bland A-lagarna i parken om några år o hon lär väl vara sur för att hon inte blev bjuden typ resten av livet...hon släpper inte såna saker så lätt...
  • zvartaliljan
    Knopan skrev 2011-05-22 10:23:32 följande:
    Oj, ha ha. Största bliden ever. 

Här är skorna:  www.laredoute.se/misc/ProductZoom.aspx?ImageS... 
    Jag ska ha samma Jag är 178cm och sambon är 165cm så HAN ska ha skor med 4cm klack och 4cm iläggssula O ändå kommer han inte upp i min längd
  • Miceme
    Sommarbrud skrev 2011-05-22 09:05:46 följande:
    Miceme: Super fina, är de från lilly?Har inte de ett par såna? Jag vill också kunna gå i klasck jag övar med mina här hemma går sådär ska jag väl erkänna... Övar sådär mkt också ska jag väl erkänna när jag ändå är igång Flört
    japp jag köpt edem från lilly, som tur är behöver man ju int espringa som brud.
    Knopan skrev 2011-05-22 10:22:31 följande:
    Det här är mina skor. Det lustiga är att jag är en riktig klacktjej. Jag är "känd" bland mina vänner och bekanta för att alltid ha klackar och nästan alla mina skor har klackar som är 12-14 cm.

MEN jag vet hur det är att ha dessa hög klackar på sig en hel natt, och ska jag dessutom ha det en hel dag OCH en hel natt så kommer inte fötterna må bra och jag vill inte se tillbaka på vår bröllopsdag och minnas fotvärk.

Dessutom är jag utan skor 171 cm och drar då om min sambo i längd om jag har 14 cm klackar, så på vår bröllopsdag kan han få vara längre än jag    

Jädrar vad snygga! Vart har du köpt dem?? Ja det är ju mitt dilemma med att jag och M är lika långa utan skor så jag har köpt lite högre skor till honom, jag får väl huka mig
    Jag kommer att byta till bekväma skor till festen. Även om dessa bara har en klack på 6,5 cm
  • Knopan
    zvartaliljan skrev 2011-05-22 10:27:18 följande:
    Jag ska ha samma Jag är 178cm och sambon är 165cm så HAN ska ha skor med 4cm klack och 4cm iläggssula O ändå kommer han inte upp i min längd
    Ska du? Fränt! Har du fått hem dina? Jag fick mina i fredags och de var ju jättesköna och verkligen sockersöta  
  • Knopan
    Miceme skrev 2011-05-22 10:43:01 följande:
    japp jag köpt edem från lilly, som tur är behöver man ju int espringa som brud.
    Knopan skrev 2011-05-22 10:22:31 följande:

Jädrar vad snygga! Vart har du köpt dem?? Ja det är ju mitt dilemma med att jag och M är lika långa utan skor så jag har köpt lite högre skor till honom, jag får väl huka mig
    Jag kommer att byta till bekväma skor till festen. Även om dessa bara har en klack på 6,5 cm
    Men hur blir det med klänningens längd om du går från skor med klackar till lågskor?
  • Sommarbrud
    Knopan skrev 2011-05-22 10:08:51 följande:
    Inget godis? På en lördag? Det går inte för sig  
    Nej jag vet! Men eftersom ngn (jag) ska börja på stenhård pulverdiet imorgon så kändes det lite dumt att ladda upp med godis... Ska köra i 5 veckor och se hur det går.
  • Miceme
    Knopan skrev 2011-05-22 11:11:59 följande:
    Men hur blir det med klänningens längd om du går från skor med klackar till lågskor?
    Det funkar för den är lite lång, och de skorna kan jag bara ha till den klänningen för den är creme färgad, alla de andra är vita och då blir det lågskor hela tiden
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!