• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Smuppra

sanna: fy vad trist med fläcken! Hoppas den går att få bort i kemtvätt eller så. Riktigt dåligt att de skickar sådan klänning :-S

Miceme: ser fin ut på! Fint att det glittrar till lite!

zvartaliljan: trist att den inte gick på hela vägen. 5 cm. Hm. Jag har pendlat en del i vikt pga operationer så har mina mått sedan några år tillbaka genom dessa operationssvängar. Från när jag var som smalast till nu skiljer det ca 8 cm över bysten och i vikt är det ca 8 kg. så 5-7.5 kg behöver du nog gå ner då, bereonde på hur mycket din kropp tar just därifrån. Är det vid bysten det är problem, eller längre ner? Under bysten är skillanden under samma period nämligen bara ett par cm...

För övrigt är min klänning skickad nu! *pirr* 

• Darling Daisy
    Skumboll skrev 2011-05-18 14:42:39 följande:
    Jag undrar vad mer man ska fixa nu alltså.... 
    Måste ha något att ha rispåsarna i, men vad?
    Och så måste jag hitta någon fin låda eller något som gästerna kan lägga sina kort i. 
    Har ni några idéer?
    Blomsterarrangemang? 
    Gå in skorna så du slipper skav på den stora dagen?
    Prova samtliga kläder och se så att de funkar ihop? (så att trosorna är bekväma osv )
    Kolla back-up lösningar till mannen och sonen (typ extra kläder om de skulle spilla/svettas) (du har ju extra klänning ifall olyckan skulle vara framme)?
  • zvartaliljan
    Smuppra skrev 2011-05-18 15:19:12 följande:
    sanna: fy vad trist med fläcken! Hoppas den går att få bort i kemtvätt eller så. Riktigt dåligt att de skickar sådan klänning :-S

Miceme: ser fin ut på! Fint att det glittrar till lite!

zvartaliljan: trist att den inte gick på hela vägen. 5 cm. Hm. Jag har pendlat en del i vikt pga operationer så har mina mått sedan några år tillbaka genom dessa operationssvängar. Från när jag var som smalast till nu skiljer det ca 8 cm över bysten och i vikt är det ca 8 kg. så 5-7.5 kg behöver du nog gå ner då, bereonde på hur mycket din kropp tar just därifrån. Är det vid bysten det är problem, eller längre ner? Under bysten är skillanden under samma period nämligen bara ett par cm...

För övrigt är min klänning skickad nu! *pirr* 
    Det är precis i det sista uppe vid ryggen, så över bysten, under bysten är inga problem att få igen den. Går på sträng naturdiet nu fram tills bröllopet o har tappat 3kg på en vecka så hoppas på minst 5 till på dessa 3 veckor som är kvar. Men verkar som kroppen plockar det mesta av bukfettet (inte så jag klagar på det direkt!) o inte någon annanstans.
  • Darling Daisy
    zvartaliljan skrev 2011-05-18 15:11:12 följande:
    nej herregud...om de räknades vore vi ju över dussinet....

Låt se nu...
    1 från E-bay (hänger här men är för stor nu)
    2 från tradera (kom på att jag hade en på väg hem därifrån nu ja...för hela 205kr Den andra redan såld)
    1 från dhgate (för liten, till salu)
    2 från Milanoo (1 för liten, den andra lite lite stor och lite fel modell)
    och 1 från Lilly (lite för liten men annars perfekt)

= 7
    Snyggt jobbat! Har du bilder att visa på alla så vore det ju roligt! 
  • Smuppra
    zvartaliljan skrev 2011-05-18 15:27:56 följande:
    Det är precis i det sista uppe vid ryggen, så över bysten, under bysten är inga problem att få igen den. Går på sträng naturdiet nu fram tills bröllopet o har tappat 3kg på en vecka så hoppas på minst 5 till på dessa 3 veckor som är kvar. Men verkar som kroppen plockar det mesta av bukfettet (inte så jag klagar på det direkt!) o inte någon annanstans.
    ja men dåså, det borde funka tycker man. Har du mätt dig under veckan när du säger att kroppen tar mest från bukfettet? Tänkte annars att du kanske inte märker av det vid bysten lika mycket som det på magen. Midjan är det 7 cm skillnad på mig och där jag är som tjockast 9 cm, på 8 kg då alltså. Så det tas ju en del från magen också, och det var mest där det märktes. Lättare att känna på byxor som sitter lösare/hårdare i början än att bhn blir för stor/liten liksom. Banta sunt bara. Märker du att du mår dåligt av naturdieten så måste du äta lite annat också. Det vet du säkert själv redan men vill inte uppmana till superbantning och ras av vikt utan att säga det.
  • zvartaliljan
    Darling Daisy skrev 2011-05-18 15:28:45 följande:
    Snyggt jobbat! Har du bilder att visa på alla så vore det ju roligt! 
    nja, inte på alla när de sitter på mig, men på 3st iaf

nr.1 från tradera, för stor över brösten och helt fel modell för mig

nr.2 från milanoo, för kort (och ej snörad i ryggen på bilden)

nr.3 från milanoo. Jättefin och står högt på listan, även om det inte är alls likt den klänningen jag beställde, inför den stora dagen...med korsett under är jag av med putmagen också

nr.4 från dhgate, för liten och för kort

de andra tre får ni bilder på sen när jag provat dom ordentligt...en är ju inte här hemma än
  • Darling Daisy

Tack för att du visade bilderna, liljan!
    Jag tycker de två sista var finast. Vad synd att den allra understa var för liten! Då kan man ju inte jämföra på ett rättvist sätt, liksom.  

• Skumboll
    Darling Daisy skrev 2011-05-18 15:25:10 följande:
    Blomsterarrangemang? 
    Gå in skorna så du slipper skav på den stora dagen?
    Prova samtliga kläder och se så att de funkar ihop? (så att trosorna är bekväma osv )
    Kolla back-up lösningar till mannen och sonen (typ extra kläder om de skulle spilla/svettas) (du har ju extra klänning ifall olyckan skulle vara framme)?
    Ni är ju för bra alltså, ni tänker ju på sånt man annars skulle glömma bort!

Skorna MÅSTE jag gå in, eller, det handlar väl snarare om att jag behöver läsa mig gå i dem. Haha. 
  • Skumboll

Förresten, fick svar fån församlingen att det var helt okej att kasta ris utanför kyrkan! Tjoho så bra!

• zvartaliljan
    Smuppra skrev 2011-05-18 15:37:04 följande:
    ja men dåså, det borde funka tycker man. Har du mätt dig under veckan när du säger att kroppen tar mest från bukfettet? Tänkte annars att du kanske inte märker av det vid bysten lika mycket som det på magen. Midjan är det 7 cm skillnad på mig och där jag är som tjockast 9 cm, på 8 kg då alltså. Så det tas ju en del från magen också, och det var mest där det märktes. Lättare att känna på byxor som sitter lösare/hårdare i början än att bhn blir för stor/liten liksom. Banta sunt bara. Märker du att du mår dåligt av naturdieten så måste du äta lite annat också. Det vet du säkert själv redan men vill inte uppmana till superbantning och ras av vikt utan att säga det.
    jo jag har redan tappat 29kg med naturdiet/cambrideg/gi så jag känner att jag har ganska bra koll på läget Får hålla hårt i diet sen bara så jag inte går upp allt igen...

Här är en bild på mig från förra sommaren om någon vill se skillnaden mot nu...och jag SKA ner lite till som sagt, envis

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!